دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / زبان / CILS (ایتالیایی) /

آزمون زبان ایتالیایی چیلز (CILS) چیست؟ 

سه شنبه، 01 خرداد 1397
کد خبر: 7140
ساعد نیوز: در این بخش ساعد نیوز، مطالبی برای آشنایی با آزمون زبان ایتالیایی چیلز (CILS)، در اختیار کسانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، قرار داده شده است.

آزمون زبان ایتالیایی چیلز (CILS) چیست؟

آزمون چیلز (CILS) مخفف  Certificazione di Italiano come Lingua Straniera ، از میان آزمون‌های بین‌المللی مهارت در زبان ایتالیایی، یکی از معروف‌ترین آن‌ها می باشد که هر ساله دوبار توسط دانشگاههای Siena و Perugia ایتالیا برگزار می شود که مورد تایید وزارت امور خارجه ایتالیا نیز می باشد. این مدارک مشابه مدارکی همچون IELTS  و TOEFL در زبان انگلیسی می باشند که کاملا معتبر به لحاظ صدور این مدارک از طرف دانشگاه سیه نا و پروجا و بین المللی از لحاظ بدست آوردن موقعیت های کاری در ایتالیا و در عرصه بین المللی می باشد. مدرک CILS همچنین مورد تایید وزارت علوم کشور ایتالیا نیز می باشد. هیچگونه محدودیت سنی یا تحصیلی برای گرفتن این مدرک از سوی زبان آموزان وجود ندارد،  

این آزمون از سال 2015 به عنوان آزمون رسمی سطح ‌‌B1 مدرسه ایتالیایی‌ها معرفی شد و جای آزمون استرنی داخلی سطح B1 را که قبلاٌ ملاک سنجش مهارت زبانی متقاضیان مهاجرت به ایتالیا بود گرفت.

آزمون چیلز توسط دانشگاه سیه‌نا (Siena) ایتالیا در سطوح مختلف A1 تا C2 طبق چارچوب استاندارد سطح‌بندی زبان‌های خارجی اتحادیه اروپا طراحی و آماده می‌شود و هر سال دو مرتبه در ماه‌های ژوئن (آذر-دی) و دسامبر (خرداد-تیر) در مراکز متعدد در سراسر جهان برگزار می‌شود. سوالات از دانشگاه‌های سیه‌نا برای این مراکز ارسال شده، آزمون برگزار می‌شود و نهایتا پاسخ‌نامه‌ها و فایل ضبط شده آزمون گفتاری (Orale) برای این دانشگاه ارسال شده و نتایج نهایی را این دانشگاه اعلام می‌کند.

ساختار آزمون چیلز (CILS)

آزمون چیلز (CILS) به طور کلی دارای پنج بخش است که در هر کدام از بخش‌ها، یکی از مهارت‌های زبان ایتالیایی متقاضیان سنجیده می‌شود:

  • بخش شنیداری (Ascolto)

  • بخش خواندن یا درک مطلب (Comprensione della lettura)
  • بخش گرامر (Analisi delle strutture di comunicazione)
  • بخش نوشتاری (Produzione scritta)
  • بخش مکالمه (Produzione orale)

این آزمون در سطح B1 دارای 100 نمره می‌باشد که به 5 مهارت 20 نمره‌ای تقسیم شده است. برای قبولی در این آزمون باید در هر مهارت حداقل نمره 11 را کسب نمایید و در نتیجه حداقل نمره قبولی در آزمون استرنی B1 نمره 55 از 100 نمره خواهد بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!