دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / انواع طالع بینی /

آداب و شرایط استخاره با قرآن 

پنجشنبه، 23 مرداد 1399
استخاره به قرآن آداب و روش های مشخصی دارد که باید هر فرد مسلمانی که میخواهد استخاره را انجام دهد این آداب و روش ها را بداند. در این مطلب در مورد روش ها و آداب استخاره اطلاعات لازم را گرد آوری کرده ایم.

قرآن کتاب آسمانی مسلمانان میباشد و قرآئت و مطالعه قرآن باید با آداب و شرایط خاصی انجام شود و انسان باید به صورت پاک و مطهر و با خلوص نیست در مقابل این کتاب اسمانی بایستد و آنرا قرائت نماید. مسلکانان با وضو این کتاب را در مقابل خود میگشایند و بانوان حجاب میکنند گویی که میخواهند نماز به جا آورند استخاره با قرآن نیز آداب و شرایط به خصوصی دارد و این عمل مهم بهتر است توسط یک فرد مومن و عاقل و بالغ انجام شود. فرد بهتر است قبل از گشودن قرآن کریم وضو داشته باشد و پاک و مطهر باشد. با خلوص نیت این کتاب را در مقابل خود بگشاید و نیت خود را بر قلب و زبانش جاری نماید.

ابتدا فرد باید سه مرتبه سوره اخلاص یا همان توحید را قرائت نماید و سه مرتبه بر محمد و آلش صلوات بفرستد و سپس دعای مخصوص استخاره باید قرائت شود.

اَللّهُمَّ اِنّی تَفَأَّلْتُ بِکِتابِکَ، وَ تَوَکَّلْتُ عَلَیْکَ، فَاَرِنی مِنْ کِتابِکَ ما هُوَ مَکْتُومٌ مِنْ سِرِّکَ الْمَکْنُونِ فـی غَیْبِـکَ.

( خدایا به کتاب تو تفأّل می زنم (و استخاره می کنم) و بر تو توکّل می کنم، پس تو نیز از کتاب خود، آن چه در نهان غیب تو پنهان است، به من نشان بده.)

سپس قرآن را بگشایید و سطر اول سمت راست را بخوانید. در استخاره با قرآن فرد گیرنده استخاره باید به معنی قرآن واقف باشد تا بتواند معنی آیات آن را دریابد و جواب استخاره آن را بگیرد.

نظر بزرگان و پیشوایان در مورد استخاره

نوع اول استخاره با قرآن

از حضرت رسول(ص) روایت شده که چون به قرآن استخاره کنی، بعد از طهارت و گرفتن وضو ،سه بار قل هو الله احد بخوان و سه بار بر محمّد و آل او صلوات فرست و سپس بگو:اَللّهُمَّ اِنّی تَفَأَّلْتُ بِکِتابِکَ، وَ تَوَکَّلْتُ عَلَیْکَ، فَاَرِنی مِنْ کِتابِکَ ما هُوَ مَکْتُومٌ مِنْ سِرِّکَ الْمَکْنُونِ فـی غَیْبِـکَ.( خدایا به کتاب تو تفأّل می زنم (و استخاره می کنم) و بر تو توکّل می کنم، پس تو نیز از کتاب خود، آن چه در نهان غیب تو پنهان است، به من نشان بده.)

آن گاه قرآن را می گشایی و مطلب خود را در سطر اول صفحه دست راست می بینی. البته کسی با قرآن استخاره می کند، باید معنی قرآن را بلد باشد و آیات را بفهمد تا مطلبش را از قرآن استفاده کند.

نوع دوم استخاره با قرآن

مرحوم سیّد بن طاووس در کتاب فتح الأبواب نقل کرده است که برای استخاره، قرآن را برمی داری و نخست این دعا را می خوانی:

اَللّهُمَّ إِنْ کانَ فِی قَضائِکَ وَقَدَرِکَ، أَنْ تَمُنَّ عَلی اُمَّةِ نَبِیِّکَ، بِظُهُورِ وَلیِّکَ وَابْنِ بِنْتِ نَبِیِّکَ، فَعَجِّلْ ذلِکَ وَسَهِّلْهُ وَیَسِّرْهُ وَکَمِّلْهُ، و اَخْرِجْ لِی آیَةً اَسْتَدِلُّ بِها عَلی أَمر فَأَئْتَمِرَ، أوْ نَهْـی فَأَنْتَهی فِی عافِیَـة.

خدایا اگر قضا و قَدَرت این است که با ظهور ولیّت و فرزند پیامبرت بر امّت رسول خدا منّت گذاری، پس در ظهورش تعجیل و راهش را سهل و آسان قرار ده و برای من آیه ای بیرون آور که یا در آن امری باشد که انجامش دهم و یا نهی باشد که ترکش کنم به عافیت و تندرستی.

سپس حاجت و مشکل خود را عنوان می کنی و آنگاه قرآن را می گشایی، پس از آن هفت ورق می زنی، در ورق هفتم، صفحه سمت چپ، هفت سطر را بشمار و در سطر هفتم مطلب خویش را از آن آیه، دریاب.


11 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
سامی
2 سال پیش

به‌نظرمن‌هانیه‌غلامی‌دوست‌داشتنی‌ه‌وعشق‌منه
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی