ساعدنیوز
ساعدنیوز

ادعای عجیب: غزاله در زاهدان دیده شده است!

  سه شنبه، 27 مهر 1400 ID  کد خبر 173017
ادعای عجیب: غزاله در زاهدان دیده شده است!
ساعد نیوز:بحث و جدل در مورد قصاص‌شدن یا نشدن آرمان همچنان وجود دارد و درست زمانی که او یک قدم به چوبه دار نزدیک‌تر می‌شود، طرح ادعایی جدید، چند قدم آرمان را از مرگ دورتر می‌کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چهارشنبه ۲۸ مهر امسال زمان جدید برای اجرای حکم آرمان تعیین شده، اما حاشیه های این پرونده تمامی ندارد و وکلای او با طرح ادعا های جدید در پرونده از رئیس قوه قضاییه درخواست کردند حکم متوقف شود. در نامه چهار وکیل آرمان به حجت الاسلام محسنی اژه ای اعلام شده است بر اساس اظهارات شاهدان، غزاله در زاهدان دیده شده است.

با ارسال این نامه و در حالی که دوبار در یک هفته گذشته حکم متوقف شده بود، باید دید این نامه و طرح ادعا های جدید می تواند دوباره اجرای حکم را متوقف کند یا روز چهارشنبه اولیای دم مقتولان سرنوشت پسر جوان را پای چوبه دار رقم می زنند.

بحث و جدل در مورد قصاص شدن یا نشدن آرمان همچنان وجود دارد و هر بار و درست زمانی که او یک قدم به چوبه دار نزدیک تر می شود، طرح ادعایی جدید، چند قدم آرمان را از مرگ دورتر می کند. ماجرای قتل غزاله به دست آرمان به سال ۹۲ برمی گردد. هر دو در سفر به ترکیه با یکدیگر آشنا شدند، اما این آشنایی سرانجام خوشی نداشت.

غزاله ۱۹ساله تصمیم گرفته بود برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برود، موضوعی که البته به مذاق آرمان ۱۷ ساله چندان خوش نیامد و پس از جر و بحث با دختر نوجوان، او را به قتل رساند.

قتل غزاله با دستگیری آرمان لو رفت و او در اولین اعترافات خود گفت غزاله را با ضربات متعدد میله بارفیکس به قتل رسانده و پس از قراردادن جسدش در داخل چمدان، آن را به سطل های مکانیزه شهری منتقل کرده بود. مدتی بعد ادعا کرد دخالتی در قتل غزاله با میله بارفیکس نداشته و تنها او را هل داده و او بر اثر برخورد سرش با میز جانش را از دست داده است.

والدین غزاله از همان روز اول دستگیری آرمان درخواست قصاص کردند، اما با گذشت حدود هشت سال از قتل غزاله، اجرای حکم قصاص او همچنان در هاله ای از ابهام و هربار با طرح ادعای جدیدی از سوی وکلای متعددش، اجرای حکم متوقف می شود و آرمان دوباره به زندان برمی گردد. حالا پس از هشت سال، پرونده آرمان به نقطه ای رسیده که برخی وکلای او اعلام می کنند غزاله بر اثر قتل غیرعمد فوت شده و آرمان مستحق قصاص نیست.

نامه وکلا به رئیس دستگاه قضا

چهار وکیل آرمان در نامه ای به رئیس دستگاه قضا، ابهاماتی به پرونده وارد کرده و خواستار توقف اجرای حکم شدند. در این نامه آمده است: اینجانبان وکلای قبلی و فعلی آرمان ضمن ابراز نگرانی شدید خویش از اجرای قریب الوقوع دادنامه ای که ایرادات متعدد شرعی و قانونی داشته و دارد، تقاضای فوری صدور دستور توقف اجرای حکم مذکور و مطالبه پرونده و بررسی آن توسط شخص حضرتعالی را که تجربه تصدی کرسی قضات را داشته اید، دارد.

شهادت کتبی اخیر چند نفر از اهالی مردم زاهدان که فقدانی مذکور را در آن شهر رویت کرده اند، فاسدبودن اقاریر نامبرده به جهت بازداشت انفرادی به مدت ۷۰روز در اداره آگاهی و عدم استماع آن توسط قاضی محکمه، عدم پیدایش جسد فقدانی و استصحاب بقای حیات نامبرده در فرض شک در حیات به ویژه با توجه به ارائه مدارکی مبنی بر اخذ مرخصی تحصیلی و تمدید دفترچه درمانی و ارائه نکردن دلیل متقن و قوی در رد انتساب آن به فقدانی، از جمله مواردی است که وکلای آرمان در این نامه به آن استناد کردند.

اعتراض وکلای آرمان

ولی ا... حسینی، یکی از وکلای آرمان در جدیدترین اظهارنظر خود در مورد وضعیت پرونده آرمان می گوید: «من و یکی از قضات پس از محاکمه آرمان، از رای قصاص عدول کرده و اعلام کردیم او مستحق قصاص نیست. ضمن این که هیچ یک از ادله مانند آلات جرم و جنازه وجود ندارد. اولین بار است که در تاریخ فعالیت قضایی خود می بینم چنین حکمی صادر، تایید و قرار است به زودی اجرا شود. هدف وکلا و تمام افرادی که به این پرونده ورود و اظهارنظرکرده اند، نجات آرمان است. او مستحق قصاص نیست و ایرادات فراوانی به پرونده وارد است.»

حسینی، عجله در محاکمه دوباره و تایید حکم اعدام آرمان را تعجب آور می خواند و ادامه می دهد: «حکم مجدد قصاص سه روز بعد از سوی دیوانعالی کشور تایید شد که عجیب است. ما معتقدیم به ایرادات فراوانی که در این پرونده وجود دارد رسیدگی نشده است و خواهان روشن شدن این ایرادات و ابهامات هستیم. می توان آرمان را حتی بیشتر از این در زندان نگه داشت و زمانی که ابهامات رفع شد حکم را اجرا کرد، چرا که اگر یک درصد اشتباه در این پرونده وجود داشته باشد و آرمان قصاص شود چه اتفاقی می افتد. ضمن این که روند دادگاه ها باعث شد تا ذهنیت خانواده غزاله تغییرکند. در حال حاضرآن ها می گویند آرمان محل جنازه را اعلام کند تا رضایت دهند، در حالی که هیچ جنازه ای وجود ندارد.»

او در خصوص ورود برخی سلبریتی ها به ماجرای آرمان می گوید: «هدف وکلا و تمام افراد این است که بتوانند آرمان را از قصاص نجات دهند، بار ها افراد مختلف به خانه پدر و مادر غزاله رفته اند، اما آن ها حاضر به رضایت نشده اند. چهارشنبه آرمان دوباره پای چوبه دار می رود. از رئیس قوه قضاییه می خواهیم تا اجرای حکم متوقف شده و پرونده بررسی دوباره شود. ما در نامه اخیر به آقای اژه ای ایرادات پرونده را اعلام کردیم و خیلی امیدوار هستیم ایشان نامه را خوانده و دستور بررسی ایرادات پرونده را بدهند.»

فوت غزاله اثبات نشده

محمدحسین شاملو که شش سال وکالت پرونده آرمان را به عهده داشته، معتقد است اگر اوکاری کرده بود، حتما آن را با وکیلش در میان می گذاشت. به باور این حقوقدان، فوت غزاله با تکیه بر دلایل قاطع اثبات نشده و هرچه در دادگاه ارائه شده، تنها بر اساس حدس و گمان است.

این حقوقدان حتی بحث اقرار متهم به قتل را زیر سوال می برد. او معتقد است اگر حرف های آرمان ملاک اقرار به قتل باشد، جدا از این که این اقرار به قتل نزد ضابط بوده و در حضور قاضی محکمه نبوده، از نظر قانون هیچ اعتباری ندارد. به گفته او، اقرار قاتل این بوده که «با غزاله مشاجره داشتم و او را هل دادم و سرش به پایه میز خورد.» این اقرار از لحاظ قانونی و شرعی، اگر حتی این دختر خانم فوت هم شده باشد، قتل غیرعمد تلقی می شود. در هر صورت شبهات زیادی در این پرونده وجود دارد.

قرار بود ببخشم، ۸ سال قبل می بخشیدم

مادر غزاله شکور با بیان این که در طول این مدت زجر های فراوانی متحمل شدیم، گفت: اگر قرار بود گذشت کنیم، سال اول یا دوم می بخشیدیم نه بعد از این که ۸ سال سختی کشیدیم، اعلام گذشت کنیم.

ناهید شکوهی در خصوص تعویق اجرای حکم آرمان، اظهار کرد: ظاهرا حکم چند نفر به تعویق افتاده و دلیل این تعویق را نمی دانم. به ما اطلاع دادند اجرا ندارند و گفتند به شما خبر می دهیم.

مادر غزاله شکور افزود: در طول این مدت زجر های فراوانی متحمل شدیم و با وجود این همه سختی که به ما وارد شده، درخواست گذشت دارند؟ ۷ سال و نیم پیگیر حقمان بودیم؛ الان باید بگوییم بخشیدیم؟ اگر قرار بود گذشت کنیم، سال اول یا دوم می بخشیدیم نه این که بعد از ۸ سال سختی اعلام گذشت کنیم. وی اضافه کرد: ما فقط به خاطر گرفتن حق خودمان و سایر غزاله ها این همه سختی را تحمل کردیم. ما کم زجر نکشیدیم و ۷ سال و نیم است که در حال پیگیری این پرونده هستیم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (137 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (67 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (52 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (49 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (39 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (34 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (20 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه نرگس محمدی، بازیگر نقش ستایش+عکس/ عاشقانه های نرگس و علی اوجی ارزش صد بار دیدن رو داره👌 اقدام تحسین‌برانگیز رامین رضاییان برای هموطنان سیستان و بلوچستانی/ دمت گرم +عکس ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 نگاهی به کیک تولد 68 سالگی زهره حمیدی بازیگر مبتلا به سرطان/ با آرزوی سلامتی+ عکس ذوق و استرس نعیمه نظام دوست از پیشگویی ازدواجش+ویدیو/ گوله نمک که میگن ایشونه، خوشبخت بشه ایشالا😍 سلفی دو نفره پراحساس سانیا سالاری، ارغوان سریال دلدادگان با مادرش+عکس لحظه وداع فوتبالیست ها با پیکر علی انصاریان، از حضور علی دایی تا پروین و دخترش/ روحش شاد و یادش گرامی+ عکس پای سیب درست کردن ماهرانه رضا داوودنژاد در خانه دلنشین و باسلیقه اش+ویدیو/ چه آشپزخونه مرتب و دلبازی👌 عرض تسلیت چهره های سرشناس ورزشی و حضورشان برای قوت قلب امیرخان قلعه نویی در مراسم ختم خواهرش/از علی دایی تا علیرضا دبیر+ عکس سکانس فراموش نشدنی از سریال متهم گریخت/ مریم امیر جلالی جلو خواستگارا خورد زمین!!😂+ فیلم پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران عروس شد! رونمایی از حلقه ازدواج ظریف و زیبای پریناز ایزدیار +عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! شب نشینی عاشقانه و جذاب فریبا نادری، پریسیمای سریال ستایش در رستوران لاکچری شوهرش+عکس واکنش محمد مسلمی به گله و شکایت مجید قناد از عمو های فیتیله ای؛ ما بی حرمتی نکردیم+ویدئو (عکس) رونمایی مهران غفوریان، مجری برنامه "شب خوش"، از ماشین میلیاردی و شیکش/ عجب تانکی! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! (ویدئو) روسی حرف زدن تحسین برانگیز نعیمه نظام دوست/ اما تاریخ این لحظات ذوق زدگی نعیمه رو فراموش نمیکنه 🤣 (تصاویر) چیدمان اتاق میهمان خانه شاهرخ استخری در بلژیک/ بابا! دمشون گرم! امکاناتشون از بهترین هتل ها هم بیشتره (ویدئو) عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که به عمرتون دیدید! / هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (عکس) کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان خلاقیت منحصربفرد سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در ثبت عکس هنری با الهام از بال فرشته/هنر نزد ایرانیان است و بس... عکس یادگاریِ نوستالژی و دلنشین رهبر معظم انقلاب در کنار اولین فرزندشان آقا مصطفی/ فرزند رهبری اینجا 4 ساله بودند شوخ طبعی یک راننده هموطن در طعنه زدن به بی پولی مورد تشویق و تحسین همه قرار گرفت/ بهترین انشای یک خطی برای موضوع علم بهتراست یا ثروت (ویدئو) شیطنت های حامد آهنگی و پسرش در جشن تولد 10 سالگی آراد جدیدترین عکس بهرام رادان با استایل متفاوت و عاشقانه منحصربفرد مینا مختاری به مناسبت تولد همسرش (عکس) صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا (ویدئو) خاطرات و دلخوری سلمان سریال "نون خ" از شهرتش / همسرم دیگه حاضر نیست با من بیرون بره خلاقیت یک راننده خوش فکر سنندجی در محافظت از ماشینش باعث وحشت و متواری شدن سارق خودرو شد🤣/ قابل توجه ماشینهایی که دزدگیر ندارند تصویری از ملاقات حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان تصویری دیده نشده از قالی بافی نیکا فرقانی یکی از دوقلوهای سریال پایتخت/ از بچگی هنر تو خونش بوده +عکس همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد (ویدیو) سماع بسیار زیبای پارسا پیروزفر و ابراهیم چلیک کول، بازیگر ترک فیلم "مست عشق" خلاقیت منحصربفرد فروشنده هندوانه برای راحت کردن کار خریداران در خوردن این میوه خوشمزه تابستانی در خیابان+عکس/ تمیز و باسلیقه👌 عکس لو رفته از پشت صحنه سریال پایتخت/ دو قلوها و عمو ارسطو!! +عکس وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! هادی چوپان و عضله نمایی از پاهایش روی صندلی/ همه رگ هاش زده بیرون ماشالله+ فیلم پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد جشن تولد 25 سالگی آلین، پسر خوش تیپ حسن جوهرچی با حضور دو پت خانگیش + عکس/ چقد جای باباش خالیه
تیتر امروز   
مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!! (فیلم) شرط عجیب یک دختر برای پسری که استعداد و آینده خوانندگی داره/«یا من رو انتخاب کن یا خواننده شدن» (ویدئو)خانه 9 میلیون دلاری و فوق لوکس همسر خاوری در کانادا!!/چقدر لاکچری و شیک طراحی شده
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده