عدل ایران/ adliran.irسامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

  پنجشنبه، 19 آبان 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
عدل ایران/ adliran.irسامانه ابلاغ الکترونیک قضایی
در این مقاله شما را از صفر تاصد سایت عدلیران، عدل ایران ثنا، عدل ایران ابلاغیه، عدل ایران سامانه ابلاغ، عدل ایران نوبت دهی، عدل ایران تشخیص هویت و… آشنا می کنیم. بنابراین برای کسب اطلاعت کامل درباره adliran ir مشاهده ابلاغیه الکترونیکی، تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

با ورود اینترنت به زندگی بشر، دولت ها نیز در صدد برآمدند تا با ارائه خدمات خود به شکل الکترونیکی، انجام این خدمات را تسهیل و تسریع نموده و به این ترتیب، در وقت و هزینه شهروندان نیز صرفه جویی نمایند. دولت های حاکم در ایران نیز از این حرکت، غافل نبوده و در سال های اخیر، گام های موثری را در جهت الکترونیکی کردن خدمات خود برداشته اند. تاسیس و راه اندازی سامانه عدل ایران www.adliran.ir، از سوی قوه قضاییه، از مهم ترین اقدامات دولت، در راستای الکترونیکی کردن خدمات خود، می باشد. نکته جالب توجه در رابطه با سایت عدل ایران، آن است که علی رغم اینکه این سایت، ارائه دهنده طیف وسیعی از خدمات قضایی به اشخاص می باشد، عموم افراد جامعه، آن را تحت عنوان سایت ابلاغ الکترونیک می شناسند و از دیگر خدمات آن، غافل می باشند. به همین دلیل، در این مقاله، ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که سامانه عدل ایران www.adliran.ir چیست؟ سپس، نحوه ورود به سایت adliran.ir، امکانات سامانه قضایی عدل ایران و نحوه نصب این سامانه را توضیح خواهیم داد.

عدل ایران

قوه قضاییه برای ارائه خدمات غیر حضوری خود سامانه عدل ایران www.adliran.ir را، راه اندازی کرده است. برای استفاده از سایت www.adliran.ir قوه قضاییه باید در این سایت ثبت نام کنیم. با ثبت نام در این سامانه به راحتی می توانیم به صورت غیر حضوری بیشتر خدمات مربوط به قوه قضاییه را انجام دهیم. در ادامه به عدل ایران نوبت دهی، عدل ایران ابلاغ الکترونیکی، سامانه عدل ایران وکلا، سامانه سجام عدل ایران و تمام مسائل مربوط به نصب سایت عدلیران و کار با آن، می پردازیم.

سامانه عدل ایران

نصب سایت عدل ایران ابلاغیه

برای نصب سایت عدلیران، بعد از ورود به سایت www.adliran.ir قوه قضاییه در آن ثبت نام کنید. سپس بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور از خدمات این سامانه استفاده کنید.

نکته: برای استفاده از خدمات ” www.adliran.ir ” سامانه ابلاغ الکترونیک عدل ایران، باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده، احراز هویت شده و دارای رمز عبور سامانه ثنا باشید.

بعد از ورود به سایت عدل ایران برای استفاده از امکانات این سامانه از منوی سمت راست گزینه مد نظر را انتخاب کرده و وارد آن شوید.

سامانه ابلاغ الکترونیک

ورود به سامانه با موبایل و اپلیکیشن عدل ایران

برای ورود به سامانه ثنا با گوشی می توانید وارد سایت عدلیران www.adliran.ir شوید و از امکانات آن استفاده کنید. همچنین نسخه موبایل این سامانه با نام عدالت همراه موجود است، که شما می توانید از طریق صفحه اصلی سامانه عدل ایران www.adliran.ir، این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب و بعد وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور از امکانات این اپلیکیشن استفاده کنید.

امکانات سامانه قضایی عدل ایران

سامانه قضایی یا همان درگاه خدمات الکترونیک قضایی که از سوی قوه قضاییه و از سال 1395 را ه اندازی شده است، ارائه دهنده طیف گسترده ای از امکانات قضایی، با هدف کاهش مراجعه افراد به شعب محاکم و هم چنین، کاهش حجم کاری قوه قضاییه و افزایش سرعت رسیدگی به پرونده های قضایی می باشد. هرچند، در میان عموم افراد جامعه، مهم ترین و شناخته شده ترین امکان، در میان امکانات سامانه قضایی، همان ابلاغیه الکترونیکی این سامانه می باشد، اما باید دانست امکانات سامانه قضایی، محدود به دریافت ابلاغیه الکترونیکی نبوده و سامانه قضایی عدل ایران، خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می کند که در نتیجه این خدمات، لزوم مراجعه حضوری اشخاص را به دادگاه های حقوقی و کیفری، تا حد چشم گیری کاهش داده است. مهم ترین امکانات سامانه قضایی عدلیران عبارتند از: امکان ثبت نام سامانه ثنا و سامانه احراز هویت بر خط، ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه و پیگیری درخواست عفو و سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص، که اصحاب دعوا از این طریق می توانند از روند پرونده های حقوقی و کیفری خود مطلع شوند.

  • اطلاع رسانی: در قسمت اطلاع رسانی عدل ایران اطلاعیه های جدید ارائه می شود. همچنین اطلاع رسانی برای اشخاص حقیقی، اطلاع رسانی برای وکلا، اطلاع رسانی با رمز پرونده، مشاهده ابلاغیه با کد ملی، جستجوی لیست دفاتر خدمات، جستجوی واحدهای قضایی، آگهی های قضایی، بانک ایده ها، سامانه ثبت دارایی مسئولان، ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، سامانه نوبت دهی قضایی، سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات قضایی و … در این بخش قرار داده شده است.
  • دسترسی سریع: در قسمت دسترسی سریع از سامانه ثنا چهار بخش: ارائه و پیگیری درخواست عفو، محاسبه هزینه دادرسی، محاسبه هزینه تعرفه خدمات، پرداخت اینترنتی قرار دارد. بنابراین به طور مثال برای پیگیری درخواست عفو باید وارد سامانه شده و در قسمت دسترسی سریع، گزینه ارائه و پیگیری درخواست عفو را بزنید.
  • خدمات ویژه: در این بخش، سامانه های زیر مجموعه عدلیران قرار دارند. این سامانه ها عبارتند از: سامانه احراز هویت برخط قوه قضاییه، سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی، سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، سامانه خدمات ویژه مقام قضایی، سامانه وکلا و کارشناسان، سامانه دفاتر خدمات قضایی، سامانه اشخاص حقوقی، خدمات قضایی من به طور مثال با کلیک روی سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، ورود کاربر به سامانه ابلاغیه الکترونیکی عدل ایران و مشاهده ابلاغیه های الکترونیکی را امکان پذیر می کند.
  • استعلام قضایی: در قسمت استعلام قضایی سامانه ثنا خدماتی مانند: استعلام وضعیت کارشناس، استعلام وضعیت وکیل، استعلام مدرک قضایی و استعلام سابقه طرح دعوای مرتبط با چک ارائه می شود.

نکته: در صورتی که سامانه ی اصلی دچار اختلال، کندی و یا قطعی بود از نسخه پشتیبان عدل ایران استفاده نمایید.

دریافت ابلاغیه ها در سامانه ثنا

قبل از طراحی سامانه عدلیران ابلاغیه ها به صورت کاغذی به درب منزل مخاطبان ابلاغ ارسال می شد.اما امروزه با روی کار آمدن سامانه عدل ایران www.adliran.ir، جزئیات مربوط به پرونده ها و رسیدگی های قضایی از طریق سامانه ثنا در حساب کاربری اشخاص بارگذاری می شود. بنابراین ابلاغ الکترونیکی عدل ایران جایگزین ابلاغ حضوری شد.

دریافت ابلاغیه

مشاهده روند کار پرونده در سامانه عدلیران

در گذشته برای اطلاع از روند کار پرونده خود لازم بود، حتما به دادگاهی که پرونده در آن در حال رسیدگی بود، مراجعه کنید. اما با راه اندازی سامانه ثنا، می توانید با استفاده از این سامانه و در کمترین زمان، خلاصه و یا روند کار تمام پرونده های در جریان رسیدگی خود را، ملاحظه کنید.

تغییر رمز اطلاعات ثبت نامی در سامانه عدلیران

سامانه ثنا امکان تغییر رمز را برای کاربران به صورت کاملا الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم آورده است. همچنین در صورت تغییر شماره تماس در سامانه ثنا و یا آدرس محل سکونت و … می توانید با استفاده از همین سامانه، نسبت به تغییر و اصلاح اطلاعات تان اقدام کنید.

ثبت نام در سامانه ثنا

برای استفاده از امکانات سامانه عدلیران، شما باید ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کنید.

سامانه ثنا

پیامک عدل ایران

تمام پیامک های (sms) مربوط به قوه قضاییه فقط با نام “عدل ایران ADLIRAN” ارسال می شود. بنابراین به هرگونه پیام یا لینک که از قوه قضاییه با سرشماره ناشناس یا بدون نام ارسال شد، باید توجه نکنید.

اهداف سایت عدل

هدف اصلی از این سایت جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه جویی در هزینه ها است. با وجود سایت عدلیران دیگر لازم نیس مردم به صورت حضوری کارهای قضایی خود را انجام دهند و این علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت باعث می شود حریم خصوصی افراد نیز به خطر نیافتد.

همین طور که در مقاله گفتیم قوه قضاییه برای ارائه خدمات غیر حضوری خود سامانه عدل ایران www.adliran.ir را، راه اندازی کرده است. در این مقاله صفر تا صد سایت عدل ایران ابلاغیه را بررسی کرده و تمام نکات ثبت و ورود به عدل ایران ابلاغ قضایی را آموزش دادیم. لطفا نظرتان را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (709 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (311 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (181 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (168 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (106 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (95 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (91 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (88 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (77 نظر) نگاهی به خانه زهره حمیدی با ظروف مِسی و حس و حال زندگی +عکس/ روحش شاد و مسیرش فرق در نور (77 نظر) ژیلا صادقی : هر وقت دلم برای امام رضا(ع) تنگ میشه خود آقا میفهمه و هیچوقت سلام منو بی جواب نگذاشته (62 نظر) از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس (60 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر) مروری بر تصاویر محسن رضائی در دوران جنگ / از حضور در پشت مسلسل تا برنامه ریزی جنگ در سنگر با هاشمی رفسنجانی و پذیرایی با نخود و کشمش (55 نظر) جشن تولد 38 سالگی الیکا عبدالرزاقی با تدارکات عاشقانه امین زندگانی در خانه اصیل و دلبازشون/ مبارکا باشه+عکس (47 نظر)
تیتر امروز   
(عکس) بی اطلاعی رضا رشیدپور از منتشر کننده عکس بچگی‌هاش / خبری از رشیدپور که وایرال شد
مهران غفوریان از شغل اصلی پدر مرحومش پرده برداشت/ خسرو غفوریان عضو ساواک بود!+عکس
نیوشا ضیغمی: نمی خواهم بگویم لحظه لحظه زندگی ام پر از عشق و خوبی بوده/ هیچ وقت از مادرشدن نمی ترسم
کشیده شدن پای خواهر پژمان جمشیدی به ماجرای تهدید مادر علی انصاریان جنجالی شد +عکس/ پست معنادار مامک جمشیدی چه معنایی دارد؟
(عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او
(عکس) بوسه پدرانه سید محمد خاتمی بر گونه دخترش نرگس / نرگس خاتمی عروس کیست؟
(ویدئو) حقایق جالب و دیدنی از طلای شناور نایاب در سطح دریا/ با دیدن این شیء در دریا سریعا آنرا بردارید!
(ویدیو) یادی کنیم از گفتگوی جنجالی مرحوم آزاده نامداری با یک مرد 3 زنه 😱/ شنیدین چی گفت؟ تنها سرگرمیش همینه!
(ویدئو) شعبده بازی های دهه شصتی اینبار در خارج از کشور!/ مردی که بدون ابزار شعبده های زیبایی را انجام میدهد!
(ویدئو) میلیاردر‌هایی که بچه‌هاشون از ارث و میراث پدرشون محروم شدند!
(ویدئو) جمله عاشقانه محمدرضا علیمردانی به همسرش در برنامه خندوانه/ همسرم مریم خانوم میگم که بدون بزرگترین عشق در زندگیم هستی
(ویدئو) علت عجیب سوسن پرور برای گوش نکردن به موزیک / یه چیزی گفت که حامد آهنگی ترکید از خنده🤣
(تصاویر) خودکشی زیباترین گدای میلیونر تهران رسانه‌ای شد
(ویدئو) این مرد بدون حرف زدن و با ساز با شما سخن میگوید!/ مردی که با نواختن آهنگ هرکلمه میتوانست با شما حرف بزند بدون حتی ذره ای لب زدن!
گزارش تصویری از دورهمی چهره‌های شناخته شده در رستوران شیک محمدرضا گلزار با نام زیبای "انار" و چیدمان و نورپردازی رویایی/ چه سقف هنری و جذابی!
منتخب روز   
(عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید