ساعدنیوز
ساعدنیوز

عدل ایران/ adliran.irسامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

  پنجشنبه، 19 آبان 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
عدل ایران/ adliran.irسامانه ابلاغ الکترونیک قضایی
در این مقاله شما را از صفر تاصد سایت عدلیران، عدل ایران ثنا، عدل ایران ابلاغیه، عدل ایران سامانه ابلاغ، عدل ایران نوبت دهی، عدل ایران تشخیص هویت و… آشنا می کنیم. بنابراین برای کسب اطلاعت کامل درباره adliran ir مشاهده ابلاغیه الکترونیکی، تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

با ورود اینترنت به زندگی بشر، دولت ها نیز در صدد برآمدند تا با ارائه خدمات خود به شکل الکترونیکی، انجام این خدمات را تسهیل و تسریع نموده و به این ترتیب، در وقت و هزینه شهروندان نیز صرفه جویی نمایند. دولت های حاکم در ایران نیز از این حرکت، غافل نبوده و در سال های اخیر، گام های موثری را در جهت الکترونیکی کردن خدمات خود برداشته اند. تاسیس و راه اندازی سامانه عدل ایران www.adliran.ir، از سوی قوه قضاییه، از مهم ترین اقدامات دولت، در راستای الکترونیکی کردن خدمات خود، می باشد. نکته جالب توجه در رابطه با سایت عدل ایران، آن است که علی رغم اینکه این سایت، ارائه دهنده طیف وسیعی از خدمات قضایی به اشخاص می باشد، عموم افراد جامعه، آن را تحت عنوان سایت ابلاغ الکترونیک می شناسند و از دیگر خدمات آن، غافل می باشند. به همین دلیل، در این مقاله، ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که سامانه عدل ایران www.adliran.ir چیست؟ سپس، نحوه ورود به سایت adliran.ir، امکانات سامانه قضایی عدل ایران و نحوه نصب این سامانه را توضیح خواهیم داد.

عدل ایران

قوه قضاییه برای ارائه خدمات غیر حضوری خود سامانه عدل ایران www.adliran.ir را، راه اندازی کرده است. برای استفاده از سایت www.adliran.ir قوه قضاییه باید در این سایت ثبت نام کنیم. با ثبت نام در این سامانه به راحتی می توانیم به صورت غیر حضوری بیشتر خدمات مربوط به قوه قضاییه را انجام دهیم. در ادامه به عدل ایران نوبت دهی، عدل ایران ابلاغ الکترونیکی، سامانه عدل ایران وکلا، سامانه سجام عدل ایران و تمام مسائل مربوط به نصب سایت عدلیران و کار با آن، می پردازیم.

سامانه عدل ایران

نصب سایت عدل ایران ابلاغیه

برای نصب سایت عدلیران، بعد از ورود به سایت www.adliran.ir قوه قضاییه در آن ثبت نام کنید. سپس بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور از خدمات این سامانه استفاده کنید.

نکته: برای استفاده از خدمات ” www.adliran.ir ” سامانه ابلاغ الکترونیک عدل ایران، باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده، احراز هویت شده و دارای رمز عبور سامانه ثنا باشید.

بعد از ورود به سایت عدل ایران برای استفاده از امکانات این سامانه از منوی سمت راست گزینه مد نظر را انتخاب کرده و وارد آن شوید.

سامانه ابلاغ الکترونیک

ورود به سامانه با موبایل و اپلیکیشن عدل ایران

برای ورود به سامانه ثنا با گوشی می توانید وارد سایت عدلیران www.adliran.ir شوید و از امکانات آن استفاده کنید. همچنین نسخه موبایل این سامانه با نام عدالت همراه موجود است، که شما می توانید از طریق صفحه اصلی سامانه عدل ایران www.adliran.ir، این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب و بعد وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور از امکانات این اپلیکیشن استفاده کنید.

امکانات سامانه قضایی عدل ایران

سامانه قضایی یا همان درگاه خدمات الکترونیک قضایی که از سوی قوه قضاییه و از سال 1395 را ه اندازی شده است، ارائه دهنده طیف گسترده ای از امکانات قضایی، با هدف کاهش مراجعه افراد به شعب محاکم و هم چنین، کاهش حجم کاری قوه قضاییه و افزایش سرعت رسیدگی به پرونده های قضایی می باشد. هرچند، در میان عموم افراد جامعه، مهم ترین و شناخته شده ترین امکان، در میان امکانات سامانه قضایی، همان ابلاغیه الکترونیکی این سامانه می باشد، اما باید دانست امکانات سامانه قضایی، محدود به دریافت ابلاغیه الکترونیکی نبوده و سامانه قضایی عدل ایران، خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می کند که در نتیجه این خدمات، لزوم مراجعه حضوری اشخاص را به دادگاه های حقوقی و کیفری، تا حد چشم گیری کاهش داده است. مهم ترین امکانات سامانه قضایی عدلیران عبارتند از: امکان ثبت نام سامانه ثنا و سامانه احراز هویت بر خط، ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه و پیگیری درخواست عفو و سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص، که اصحاب دعوا از این طریق می توانند از روند پرونده های حقوقی و کیفری خود مطلع شوند.

  • اطلاع رسانی: در قسمت اطلاع رسانی عدل ایران اطلاعیه های جدید ارائه می شود. همچنین اطلاع رسانی برای اشخاص حقیقی، اطلاع رسانی برای وکلا، اطلاع رسانی با رمز پرونده، مشاهده ابلاغیه با کد ملی، جستجوی لیست دفاتر خدمات، جستجوی واحدهای قضایی، آگهی های قضایی، بانک ایده ها، سامانه ثبت دارایی مسئولان، ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، سامانه نوبت دهی قضایی، سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات قضایی و … در این بخش قرار داده شده است.
  • دسترسی سریع: در قسمت دسترسی سریع از سامانه ثنا چهار بخش: ارائه و پیگیری درخواست عفو، محاسبه هزینه دادرسی، محاسبه هزینه تعرفه خدمات، پرداخت اینترنتی قرار دارد. بنابراین به طور مثال برای پیگیری درخواست عفو باید وارد سامانه شده و در قسمت دسترسی سریع، گزینه ارائه و پیگیری درخواست عفو را بزنید.
  • خدمات ویژه: در این بخش، سامانه های زیر مجموعه عدلیران قرار دارند. این سامانه ها عبارتند از: سامانه احراز هویت برخط قوه قضاییه، سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی، سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، سامانه خدمات ویژه مقام قضایی، سامانه وکلا و کارشناسان، سامانه دفاتر خدمات قضایی، سامانه اشخاص حقوقی، خدمات قضایی من به طور مثال با کلیک روی سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، ورود کاربر به سامانه ابلاغیه الکترونیکی عدل ایران و مشاهده ابلاغیه های الکترونیکی را امکان پذیر می کند.
  • استعلام قضایی: در قسمت استعلام قضایی سامانه ثنا خدماتی مانند: استعلام وضعیت کارشناس، استعلام وضعیت وکیل، استعلام مدرک قضایی و استعلام سابقه طرح دعوای مرتبط با چک ارائه می شود.

نکته: در صورتی که سامانه ی اصلی دچار اختلال، کندی و یا قطعی بود از نسخه پشتیبان عدل ایران استفاده نمایید.

دریافت ابلاغیه ها در سامانه ثنا

قبل از طراحی سامانه عدلیران ابلاغیه ها به صورت کاغذی به درب منزل مخاطبان ابلاغ ارسال می شد.اما امروزه با روی کار آمدن سامانه عدل ایران www.adliran.ir، جزئیات مربوط به پرونده ها و رسیدگی های قضایی از طریق سامانه ثنا در حساب کاربری اشخاص بارگذاری می شود. بنابراین ابلاغ الکترونیکی عدل ایران جایگزین ابلاغ حضوری شد.

دریافت ابلاغیه

مشاهده روند کار پرونده در سامانه عدلیران

در گذشته برای اطلاع از روند کار پرونده خود لازم بود، حتما به دادگاهی که پرونده در آن در حال رسیدگی بود، مراجعه کنید. اما با راه اندازی سامانه ثنا، می توانید با استفاده از این سامانه و در کمترین زمان، خلاصه و یا روند کار تمام پرونده های در جریان رسیدگی خود را، ملاحظه کنید.

تغییر رمز اطلاعات ثبت نامی در سامانه عدلیران

سامانه ثنا امکان تغییر رمز را برای کاربران به صورت کاملا الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم آورده است. همچنین در صورت تغییر شماره تماس در سامانه ثنا و یا آدرس محل سکونت و … می توانید با استفاده از همین سامانه، نسبت به تغییر و اصلاح اطلاعات تان اقدام کنید.

ثبت نام در سامانه ثنا

برای استفاده از امکانات سامانه عدلیران، شما باید ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کنید.

سامانه ثنا

پیامک عدل ایران

تمام پیامک های (sms) مربوط به قوه قضاییه فقط با نام “عدل ایران ADLIRAN” ارسال می شود. بنابراین به هرگونه پیام یا لینک که از قوه قضاییه با سرشماره ناشناس یا بدون نام ارسال شد، باید توجه نکنید.

اهداف سایت عدل

هدف اصلی از این سایت جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه جویی در هزینه ها است. با وجود سایت عدلیران دیگر لازم نیس مردم به صورت حضوری کارهای قضایی خود را انجام دهند و این علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت باعث می شود حریم خصوصی افراد نیز به خطر نیافتد.

همین طور که در مقاله گفتیم قوه قضاییه برای ارائه خدمات غیر حضوری خود سامانه عدل ایران www.adliran.ir را، راه اندازی کرده است. در این مقاله صفر تا صد سایت عدل ایران ابلاغیه را بررسی کرده و تمام نکات ثبت و ورود به عدل ایران ابلاغ قضایی را آموزش دادیم. لطفا نظرتان را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (1042 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (302 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (260 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (114 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (60 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (59 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (44 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (40 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (33 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (28 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (28 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و خارجی محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (27 نظر) نگاهی به تیپ و استایل لاکچری و درجه یک خانواده محمدرضا گلزار در عروسی آقای بازیگر +عکس/ خوش به حال آیسان خانوم، عروسِ چه خانواده‌یِ باکلاس و مرفه ی شده😍 (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 (ویدئو) راز جوانی یانگوم "جواهری در قصر" در 53 سالگی / یانگوم هیچ درکی از پیر شدن نداره مثل اینکه هدیه خاص و ویژه ملیکا رسولی، قهرمان کاراته ملی پوش به علی دایی / خانم کاراته کا ارزشمندترین دارایی اش را به اسطوره داد ... (ویدئو) صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید، اعلام وضعیت قرمز است، معنی و مفهوم آن این است که کنکور از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است... رونمایی از استایل دامادی فوق العاده شیک و باکلاس هادی کاظمی در روز عقد با سمانه پاکدل/ آقا و خانم بازیگر مثل همیشه خاص‌پسند+عکس جدیدترین عکس پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران با لباس های اصیل و ایرانی/رنگ و بوی بهار رو میده خلاقیت جالب و خنده دار یک ایرانی برای درست کردن گاری لوکس با استفاده از خودروی فرسوده و اسب/ انگار سوار بنز شده😂+عکس نگاهی به تولد 30 سالگی امیرحسین فتحی بازیگر سیاوش سریال جیران در دل جنگل/ چه خلوت +عکس ماجرای عجیب انتقال پیکر حضرت یوسف توسط حضرت موسی به فلسطین صبحانه عاشقانه رضا گلزار با عشق زندگیش/ چه میزی چیده برا آیسان خانومش+ عکس اذان گفتن جالب حامد شاکرنژاد قاری برنامه محفل در گوش دختر ناز و زیبای مهران غفوریان+ویدیو رونمایی از مادر شوهر واقعی ریما رامین فر هما سریال پایتخت/ بیشتر شبیه عروسش هست تا پسرش! +عکس (تصاویر) خلق شاهکار مینیاتوری بر روی نوک مداد پذیرش دانشگاه با آیلتس 6، امکان پذیر است یا خیر؟ خلاقیت تحسین‌برانگیز شهرداری ساری در طراحی مار با مانع های U شکل پیاده‌رو+عکس/ دست مریزاد و باریکلا به این ذهن 👌 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم دکوراسیون شیک و مدرن خانه سارا و نیکای سریال پایتخت در سوئد/ هنر استفاده از شمع ها در چیدمان خانه جدیدترین سلفی گلزار در کنار همسرش، آیسان/ بنظرتون کیکه یا واقعیه؟😄 (ویدئو) خورشت کرفس به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان/ ببین باز چه میکنه! ویدئو) فشن شوی حامد آهنگی در برنامه "شب آهنگی"/ ببین خودش چی تنش کرده آخه😂 (فیلم) خواندن شعر دوران کودکی با صدای کودکانه توسط حاج آقا/ از شدت خنده اشک نیما شعبان نژاد دراومد آیا میدانستید آمریکا دو رئیس جمهور وسرود ملی دارد؟/یکی از عجایبی که راجع به آمریکا نمیدانستید! (ویدئو) شرکت کننده حذف شده برنامه "صداتو" با صدای شگفت انگیزش حاضران را حیرت زده کرد/ ببینین صحنه رو چطور تو مشتش گرفته! واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (ویدئو) نگاه های جذاب و عاشقانه هانده ارچل و شهاب حسینی بهم/ در نقش شمس تبریزی و کیمیاخاتون (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! نگاهی به رستوران شیک و مجلل خسرو حیدری با چیدمان شیک و منحصر به فرد در زعفرانیه تهران+عکس (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست!
تیتر امروز   
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی!