اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در دهه دوم شهریور

  پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ID  کد خبر 94986
اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در دهه دوم شهریور
ساعد نیوز: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ را دهه دوم شهریور اعلام کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نتیجه اولیه دهه دوم شهریور ماه اعلام می شود؛ ظرفیت کارشناسی ارشد ۱۵۷ هزار نفر است.

او در ادامه بیان کرد: در کنکور کارشناسی ارشد ۶۴۷ هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد حدود ۵۱۴ هزار نفر کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: تاکنون حدود ۸۰ درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه دریافت کردند که این آمار نهایی نیست و داوطلبانی که طی فردا و پس فردا آزمون دارند هنوز می توانند کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

خدایی با اشاره به اینکه در این آزمون برای ما رعایت پروتکل ها و الزامات حفاظت آزمون مهم بود، گفت: بیش از ۵ هزار نفر از حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت بر این آزمون نظارت می کنند و تلاش داریم تا تمام پروتکل های بهداشتی در این آزمون رعایت شود.

نتایج نهایی کنکور اواخر مهر اعلام می شود

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان از دهه دوم شهریور انتخاب رشته را شروع می کنند. برای برخی رشته ها که مصاحبه و آزمون عملی دارند هفته اول مهر انجام می شود نتایج نهایی اواخر مهر اعلام می شود.

خدایی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه ها و موسسات آموزش علی برنامه ریزی می کنند تا این اسامی اواخر مهر اعلام شود ادامه داد: ظرفیت پذیرش در این دوره ۱۵۷ هزار نفر است و ۱۴۰ هزار ظرفیت برای دانشگاه آزاد است. ۳۰۹ هزار نفر از داوطلبان وارد دانشگاه می شوند.

خدایی اظهار کرد: ۸۵ نفر از داوطلبان این کنکور به کرونا مبتلا هستند و این افراد با هماهنگی معاون درمان وزارت بهداشت در خارج از حوزه ها آزمون می دهند.

او اضافه کرد: همه حوزه ها آزمون را ساعت ۸ و نیم شروع کردند و مشکلی در برگزاری به وجود نیامده بود.

خدایی ادامه داد: آن چیزی که برای سازمان در آزمون دکتری اصل بود نظارت مراجع نظارتی بود که در آزمون دکتری بنا به اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت بیش از ۵۰۰ تیم بر آزمون دکتری نظارت کردند و با اعلام وزارت بهداشت آزمون دکتری با رعایت حداکثری الزامات بهداشتی انجام شد.

خدایی اضافه کرد: در این فاصله آزمون دکتری تا ارشد تمام نقاط ضعفی که احیانا وجود داشت را برطرف کردیم و همکاران در وزارت بهداشت و نیروی انتظامی و... کمک کردند تا این آزمون را برگزار کنیم.

پروتکل آزمون سراسری متفاوت است

خدایی درباره نحوه برگزاری آزمون سراسری گفت: پروتکل آزمون سراسری متفاوت است. در برخی مکان ها برگزاری آزمون راحت تر و در برخی مکان ها سخت تر است. کنکور کارشناسی ارشد در ۸۰ شهر و کنکور سراسری در ۴۰۰ شهر برگزار می شود و البته تعداد داوطلبان و حوزه ها هم بیشتر است و نکته ای که وجود دارد شرکت کردن در این آزمون نیاز به مسافرت کردن ندارد.

او در ادامه با بیان اینکه چیزی که کار را در کنکور سراسری سخت می کند حضور خانواده ها است اظهار داشت: علاوه بر این رفتار دانش آموزان متوسطه با داوطلبان ارشد و دکتری متفاوت است، ولی با این وجود پیگیری می کنیم که آزمون سراسری را بدون مشکل برگزار کنیم.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: پروتکل های کنکور سراسری متفاوت شده و فاصله صندلی ها ۲ متر شده است. علاوه بر این از فضا های مختلفی استفاده خواهیم کرد مثل ظرفیت مصلی ها و ورزشگاه ها که اعلام آمادگی کرده اند و شروع به تدارک برای شرایط برگزاری کنکور کرده اند.

او اضافه کرد: برای کنکور سراسری از فضا هایی که باز و استاندارد هستند استفاده می کنیم.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: به همه داوطلبان پک بهداشتی داده می شود و مسئله ای که برای ما مهم است، حضور خانواده های داوطلبان در خارج از حوزه است زیرا حوزه های آزمون قابل مدیریت است و از بسیج برای جلوگیری از ازدحام خانواده ها کمک می گیریم.

خدایی ادامه داد: برگزاری کنکور سراسری کار اجرایی بزرگی است و بیش از ۱۱۵ هزار نفر عوامل اجرایی در آزمون سراسری داریم.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: یکی از حاشیه های آزمون ها تشکیک در مصوبات کرونا بود که ما به عنوان دستگاه اجرایی موظفیم مصوبات ستاد کرونا برای کنکور را اجرا کنیم و اگر ستاد نظر خود را عوض کرد به همان شیوه عمل می کنیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (28 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان