اعلام تکمیل ظرفیت برای کنکور کارشناسی‌ ارشد ۱۴۰۰

  چهارشنبه، 22 دی 1400 ID  کد خبر 187733
اعلام تکمیل ظرفیت برای کنکور کارشناسی‌ ارشد ۱۴۰۰
ساعد نیوز:شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی اجرای مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته محل های خالی مانده را به همراه رشته محل‌های جدید در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ مصوب کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مهر، با توجه به مصوبه نوزدهمین جلسه تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، مقرر شد مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته محل هایی که ظرفیت آنها خالی مانده، همراه با رشته محل های جدید در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ انجام شود.

متقاضیانی که در آزمون مذکور شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند از امروز چهارشنبه ۲۲ دی ماه تا روز دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ بر اساس کارنامه نتایج اولیه آزمون، نسبت به انتخاب کدرشته محل های مورد علاقه خود که در سایت سازمان سنجش درج شده (حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل) از مجموعه های امتحانی مجاز منحصراً از طریق سایت سنجش اقدام کنند.

گزینش نهایی در هر یک از کدرشته محل های تحصیلی اعلام شده، مطابق شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه های راهنمای شماره ۱ و ۲ آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

آن دسته از متقاضیانی که اسامی آنان به عنوان پذیرفته شده نهایی در یکی از کدرشته محل های تحصیلی بورسیه و یا دارای شرایط خاص اعلام شده است، حق انتخاب کدرشته محل های مندرج در این اطلاعیه را ندارند.

پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در صورت تمایل می توانند در این مرحله از پذیرش شرکت کنند. در صورت قبولی در این مرحله، قبولی قبلی آنان لغو و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و باید در رشته قبولی جدید ثبت نام و ادامه تحصیل کنند لذا متقاضیان در این خصوص دقت لازم را به عمل آورند.

نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل های مندرج در این اطلاعیه با توجه به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، در اولین نیمسال تحصیلی ممکن خواهد بود.

در آن دسته از کدرشته های امتحانی که ظرفیت اعلام شده جدید بیش از یک محل تحصیل باشد، متقاضیان در صورت تمایل می توانند تمامی کدرشته محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت، انتخاب کنند.

هر متقاضی منحصراً مجاز به انتخاب کدرشته تحصیلی خواهد بود که در آزمون مجموعه امتحانی مربوط شرکت و مجاز به انتخاب رشته بوده باشد. فهرست کدضریب های مجاز هر متقاضی در سامانه انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت برای وی نمایش داده خواهد شد.

کدرشته محل های مربوط به مجموعه های امتحانی دارای آزمون عملی و تشریحی این اطلاعیه را منحصراً متقاضیانی که قبلاً در آزمون های عملی و تشریحی شرکت کرده اند می توانند انتخاب کنند.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در ۱۳۱ کدرشته کدامتحانی در روزهای چهارشنبه ششم، پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

در این آزمون تعداد ۶۳۶ هزار و ۵۹۷ نفر ثبت نام کرده بودند. پس از برگزاری آزمون و استخراج نتایج اولیه تعداد ۴۰۶ هزار و ۴۲۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد نیمی از آنها نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند. در این آزمون ۱۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر پذیرفته شده اند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (674 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان