ساعدنیوز
ساعدنیوز

افیلیشن مقاله چیست؟

  چهارشنبه، 01 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
افیلیشن مقاله چیست؟
افیلیشن در علم به معنای وابستگی نویسنده به دانشگاه یا سازمان خاص است که نوشتن درست آن در تمامی مقالات علمی لازم و ضروری می باشد.

افیلیشن مقاله چیست ؟

افیلیشن یا affiliation در لغت به معنی برقراری ارتباط یا همکاری با یک فرد یا سازمان است. افیلیشن در واقع معرفی یک گروه، تیم، سازمان و یا هر چیز دیگری است که شما عضوی از آن هستید. سازمان مذکور بایستی مدارک قانونی و رسمی را که به زبان انگلیسی تهیه شده اند تکمیل کرده و موافقت خود را با عضویت شما در آن سازمان اعلام کند.

ترتیب نوشتن افیلیشن (Affiliation)
افیلیشن نویسنده معمولاً نام موسسه و دانشگاهی است که نویسنده در حال حاضر مشغول فعالیت در آن موسسه و دانشگاه است. ممکن است نویسنده مقاله ای، دانشجوی دانشگاهی بوده و هم زمان برای موسسه دیگر هم کار کند. در این صورت نویسنده می تواند هم نام دانشگاه و هم نام موسسه را ، به عنوان افیلیشن (Affiliation) بیان کند و هیچ اجباری در مورد ترتیب نام دانشگاه و موسسه وجود ندارد. اما بهتر است نخست نام دانشگاه را ذکر کرده و سپس نام موسسه و سازمانی که برای آن کار می کنید، را بنویسید.

اصول نوشتن مولف یا مولفان پژوهش

  1. ابتدا نام، اولين حرف از نام مياني و سپس نام خانوادگي نوشته شود.
  2. از ذکر القاب نظیر دکتر، مهندس، استاد، پروفسور، مدیرعامل، رئیس و نظایر این خودداری شود.
  3. در مقالاتی که بیش از یک نفر نویسنده دارد، نویسنده مسئول باید با علامت * مشخص گردد، در غیر اینصورت نفر اول به عنوان نویسنده مسئول به حساب خواهد آمد.
  4. وابستگی سازمانی (affiliation) مؤلفان با شماره های جداگانه برای هریک از آن ها مشخص شود.

نحوه تقسیم بندی امتیازات مولف یا مولفان پژوهش

به طور معمول نفر اول هر پژوهش امتیاز کامل از مقاله می برد. البته با اضافه شدن نام هر نویسنده جدید، بخشی از نمره نفر اول کاهش می یابد. همچنین باید توجه شود که امتیاز نفر اول و نویسنده مسئول مقاله یکی نمی باشد. نفر اول معمولاً بالاترین جایگاه را در بین نویسندگان یک مقاله دارد و نویسنده مسئول صرفاً به عنوان مسئول مکاتبات در نظر گرفته می شود.

تصویر

همانطور که از جدول فوق مشاهده میکنید امتیاز نویسنده اول بیشتر از همه نویسندگان میباشد اما بقیه نیز امتیازاتی خواهند داشت. سوالی که اغلب برای نویسندگان مقالات پیش می آید ترتیب نوشتن اسامی میباشد که نمیدانند نام کدام یک باید در اولیت قرار گیرد و نام کدام نویسنده باید ابتدا مطرح شود.
تغییر افیلیشن (Affiliation)
بعد از سابمیت مقاله و پیش از چاپ آن، می توان افیلیشن (Affiliation) مقاله را تغییر داد؛ اما بعد از چاپ مقاله نمی توان افیلیشن را تغییر داد و چنین امکانی وجود ندارد.
اگر افیلیشن پس از انتشار مقاله در ژورنالی تغییر کند، لزومی ندارد که نویسنده مجله را از تغییر افیلیشن خود مطلع کند.

نحوه نوشتن نشانی Affiliation

افیلیشن نویسندگان یا مؤلفان مقاله های ISI، ISC، Pubmed، Scopus، علمی و پژوهشی و کنفرانسی:

رعایت اصول نگارش نشانی نویسندگان هرچند ساده است اما غالبا نادیده گرفته می شود. در نتیجه مولفین نمی توانند همیشه با نشانی ها مرتبط شوند. اما اغلب شیوه و سبک ژورنال مربوطه باعث ایجاد سردرگمی می شود و نه اشتباهات مولف.

به همراه هر مولف، یک نشانی داده می شود (نام و نشانی موسسه یا آزمایشگاهی که تحقیق در آن انجام شده است). اگر پیش از چاپ مقاله، مولف به نشانی متفاوتی نقل مکان کرده است، نشانی جدید باید در پانوشت «نشانی فعلی» ذکر شود.

به هنگام فهرست بندی دو یا چند مولف که هریک در موسسه ای متفاوت هستند، نشانی ها باید به همان ترتیب برای مولفین لیست شوند. مشکل اصلی زمانی ایجاد می شود که مقاله ای توسط مثلا سه مولف از دو موسسه منتشر می شود. در چنین مواردی، نام و نشانی هر مولف باید شامل تخصیص مناسبی نظیر علایم a، b یا c پس از نام و پیش از (یا پس از) نشانی صحیح باشد.

این روش غالباً برای خوانندگانی که ممکن است بخواهند بدانند که آیا R.Jones در دانشگاه آکسفورد یا در هاروارد است، مفید می باشد. هویت مشخص مولفین و نشانی های آن ها هم چنین از اهمیت زیادی برای پایگاه داده ها برخوردار می باشد. برای این که این سرویس ها بتوانند به درستی کار کنند، آن ها باید بدانند که آیا مقاله منتشر شده توسط J.Jones از دانشگاه ایالتی آیوا یاتوسط J.Jone از دانشگاه کورنل یا J.Jone از دانشگاه کمبریج در انگلستان نوشته شده است. تنها زمانی که مولفین بتوانند به طور صحیح شناسایی شوند، امکان گروه بندی آثار و مقالات منتشر شده آن ها در نمایه های استنادی وجود دارد.

به خاطر آورید که نشانی برای دو منظور استفاده می شود. اول این که به شناسایی مولف کمک می کند و دیگر این که نحوه تماس و برقراری ارتباط با او را نشان می دهد. به دلیل این که محققین اینک تا حد زیادی از طریق پست الکترونیکی ارتباط برقرار می کنند، نشانی ایمیل معمولاً باید حداقل برای مولفی که پرس و جوها در مورد مقاله وی باید اطلاع رسانی شود، ذکر شود. بعضی ژورنال ها از علایم ستاره (*) پانویس ها یا تقدیر و سپاسگزاری برای شناسایی این شخص استفاده می کنند. مولفین باید از سیاست ژورنال در این ارتباطات آگاهی داشته باشند و باید پیشاپیش تصمیم بگیرند که کدام مولف باید این نقش را ایفا کند.(نویسنده مسول)

نحوه نگارش افیلیشن مقاله در دانشگاه های ایران

فرم کلی افیلیشن دانشگاه های سراسری

Department of…, Faculty of…, University of…, …, Iran.

مثال:

Department of Industrial Management, Faculty of Management, University of Tehran, Tehran, Iran.

Department of Industrial Management, Faculty of Management, Allameh Tabataba’I University, Tehran, Iran.

فرم کلی افیلیشن دانشگاه های آزاد

Department of …, college of …, … Branch, Islamic Azad University, … Iran.

مثال:

Department of Architecture, college of Arts and Architecture, Shabestar Branch, Islamic Azad University, Shabestar, Iran.

Department of Psychology, Science & Research Branch, Islamic Azad University, Khuzestan, Iran.

Department of Architecture, college of Arts and Architecture, Neyshabur branch, Islamic Azad University, Neyshabur, Iran.

فرم کلی افیلیشن دانشگاه های پیام نور

Department of…, Payame Noor University (PNU), P.O. Box, 19395-3697, Tehran, Iran.

مثال:

Department of Industrial Management, Faculty of Management, Payam-e-Noor University of Tehran,Tehran, Iran.

فرم کلی افیلیشن وابستگی سازمانی یا افیلیشن جها انشگاهی:

عبارت زیر باید درج شود:

Iranian Academic Center for Education, Culture and research (ACECR)

در ادامه می توانید نام پژوهشگاه خود را ذکر کنید:

Department of Materials Science and Engineering, Iranian Academic Center for Education Culture and Research (ACECR) of Mashhad Shariati Complex, P.O. Box 91735-1319, Serah Adabiat Street, Mashhad, Iran

Research Department of Chromatography, Iranian Academic Center for Education, Culture & Research (ACECR), Urmia Branch, Urmia, Iran

Center of Pathological and Medical Diagnostic Services, Iranian Academic Center for Education, Culture and Research (ACECR), Mashhad Branch, Mashhad, Iran

نحوه نگارش افیلیشن دانشگاه فرهنگیان

برای این افیلیشن فرمت خاصی تعریف نشده ولی بهتر است از فرمت کلی زیر استفاده شود:

Department of گروه ———-, faculty of دانشکده————–, Farhangian University, Tehran, Iran

مثال:

Department of Education, faculty of Teachers Education, Farhangian University, Tehran, Iran

نحوه نگارش افیلیشن دانشگاه جامع علمی کاربردی

برای این افیلیشن نیز فرمت کلی تعریف نشده است ولی بهتر است از فرمت کلی زیر استفاده شود:

Department of گروه ———-, faculty of دانشکده————–, University of Applied Sciences & Technology(UAST), Tehran, Iran

مثال:

Automotive Engineering department, Iran-Khodro University of Applied Science and Technology (IKCO-UAST), Tehran, Iran

Chemical Engineering Department, University of Science and Technology, Tehran, Iran

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سوژه شدن موجودی حساب هوش پران مشتری مغازه موبایل فروشی+عکس/ تا حالا این همه عدد رو کنار هم ندیده بودم که امروز دیدم🙄 (686 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (409 نظر) مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (392 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (254 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (244 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (203 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (201 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (177 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (160 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (159 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (139 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک برند خارجی در اختراع کیف برای نون بربری/ مشکل حمل و نقل بربری هم حل شد خدارو شکر😂+عکس (128 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (130 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت منحصر به فرد بنای ملایری در محکم سازی ساختمان اش حماسه ساز شد+عکس/لامصب خونه رو کاملا ضد زلزله کرد😂 دورهمی خانوادگی سپیده بزمی پور و دوستانش در یک ویلای متروکه! +عکس فیلم آخرین افطاری رهبر معظم انقلاب در کنار امام خمینی (ره) مانتو ژاکارد و مزونی یکتا ناصر+عکس/ عجب رنگ دلبری داره این مانتو! دانشجویان خارجی در بدو ورود به دانشگاه‌های ایران باید زبان فارسی یاد بگیرند 4 بازیگر فوت شده‌یِ سریال خانه به دوش پس از پایان فیلمبرداری+عکس/ روحشون شاد و یادشون گرامی هنرنمایی و انتقاد ایرج نوذری از تغییر لحن برخی افراد در آنتن زنده+ویدئو/ فقط خنده های المیرا شریفی مقدم😂 حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم عقد مهدی هاشمی فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی+عکس/ خجالتی بودن داماد در تصویر مشهوده پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ (عکس) پاسخ خنده دار دانش آموز به سوال ادبیات در ورقه امتحانی/ کاش کتابو یه ورق میزدی!! عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! خلاقیت خنده دار یک بانوی اهل فن ایرانی در استفاده کاربردی از دریل حماسه آفرید/ هم کدبانو هم فنی +عکس خلاقیت منحصربفرد در طراحی راه پله با الهام از میوه ها/ چشم نمیشه ازشون برداشت + عکس تصویری از پسر شهاب حسینی بازیگر قباد در سریال شهرزاد که از خودش بزرگتر است/به شهاب حسینی نمیخوره پسری به این بزرگی داشته باشه (ویدئو) تجربهٔ شیرین مرگ در کودکی و دیدن رنگ‌هایی از جنس نور/ استاد محمود فرشچیان در برنامهٔ زندگی پس از زندگی روایت می‌کند بیوگرافی و زندگینامۀ دکتر آذر اندامی باکتری‌شناس و کاشف واکسن شبه وبای التور در ایران نگاهی به چیدمان شیک هفت سین کریم باقری اسطوره فوتبال/ چه خونه زندگی داره+عکس خوانندگی بی‌نظیر شرکت کننده خوش صدای صداتو با آهنگ اصیل ایرانی/ چقدر فوق العاده سنتور میرنه+ویدیو جشن تولد ساده و خلوت بهرام افشاری بهتاش سریال پایتخت درکنار نوید محمدزاده و رفیق فابش+عکس (فیلم) خلاقیت جالب و جنجالی راننده اسنپ در محیط داخلی خودرو که غوغا کرده!/راننده خوش ذوق! (عکس) عاشقانه شاهرخ استخری و همسرش در ایام عید/ این دو زوج جنجالی هرروز جوان‌تر از دیروز می‌شوند! (عکس) پریناز ایزدیار بازیگر نقش جیران ناصرالدین شاه با این عکس‌های زیبا نوروز را جشن گرفت! سفره های مجلل افطاری و سحری شاه خوش اشتهای قاجار برای درباریان و همسرانش/ چلو کباب و آبگوشت و ...+عکس نوشته قشنگ و تحسین برانگیز روی شیشه یک مغازه‌ بستنی فروشی جلب توجه کرد!!/بزرگ منشی و خوب بودن به دارایی انسان نیست به قلب مهربان و بخشندگی اوست! افطاری ساده و خوشمزه ستاره سادات قطبی مجری پرانرژی در ماه رمضان+عکس خلاقیت خنده دار و حماسه ساز یک متورسوار ایرانی برای حمل بار/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس رونمایی از عکس سرعقد حامد آهنگی و خانومش لحظه انداختن حلقه ازدواج / از اولش هم انقدر خوش خنده بوده😂 تهران گردی رضا قوچان نژاد، شوهر خواهر خوشتیپ و باکلاس ساره بیات همراه با پسرش+عکس (فیلم) افطاری ساده و صمیمی در بیت رهبری و پذیرایی دوستانه رهبر معظم انقلاب از مهمانان/ یک لقمه نان با دل خوش بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (عکس) چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی خونه وریا غفوری و همسر چشم رنگی اش در یک جشن تولد عاشقانه/ ماشالا چقدر به هم میان😍 آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات دیزاین شیک کیک حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل با یک عکس عاشقانه برای سالگرد ازدواجشان+عکس بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند (عکس) ابتکار خنده دار جوان ایرانی در پیوند موفقیت آمیز درب بازکن نوشابه به در ماشین/ سلطان مدیریت بحران😂👌 پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات (عکس) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در نصب شیر آب روشویی به پراید/ لامصب از مغزش بهینه استفاده کرده😂 انتشار اولین عکس از رهبر معظم انقلاب با لباس محلی سیستان و بلوچستان
تیتر امروز   
دانشجویان خارجی در بدو ورود به دانشگاه‌های ایران باید زبان فارسی یاد بگیرند آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! 4 بازیگر فوت شده‌یِ سریال خانه به دوش پس از پایان فیلمبرداری+عکس/ روحشون شاد و یادشون گرامی پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی