دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری /

افشای رندر کوئست 3 لایت؛ عرضه هدست ارزان‌قیمت متا نزدیک است؟ 

یکشنبه، 27 اسفند 1402
کد خبر: 380227
ساعدنیوز: احتمال دارد متا در ساخت این دستگاه واقعیت مجازی، برخی ویژگی‌ها را برای کاهش هزینه‌ها قرار ندهد.

به گزارش ساعدنیوز به نقل از دیجیاتو، امسال ممکن است سالی باشد که دستگاه‌های واقعیت مجازی/افزوده بالاخره فروش بیشتری را تجربه می‌کنند. درحالی‌که ویژن پرو اپل با قیمتی بسیار بالا، نگاهی متفاوت به دنیای واقعیت ترکیبی ارائه می‌دهد، به‌نظر می‌رسد که متا راه دیگری را درپیش گرفته است. این شرکت درنظر دارد با ارائه متا کوئست 3 لایت، دستگاه واقعیت مجازی مقرون‌به‌صرفه‌ای را روانه بازار کند تا بسیاری از کاربران قدرت خرید آن را داشته باشند. حالا نیز رندر جدید این هدست به بیرون درز پیدا کرده است.

امسال ممکن است سالی باشد که دستگاه‌های واقعیت مجازی/افزوده بالاخره فروش بیشتری را تجربه می‌کنند. درحالی‌که ویژن پرو اپل با قیمتی بسیار بالا، نگاهی متفاوت به دنیای واقعیت ترکیبی ارائه می‌دهد، به‌نظر می‌رسد که متا راه دیگری را درپیش گرفته است. این شرکت درنظر دارد با ارائه متا کوئست 3 لایت، دستگاه واقعیت مجازی مقرون‌به‌صرفه‌ای را روانه بازار کند تا بسیاری از کاربران قدرت خرید آن را داشته باشند. حالا نیز رندر جدید این هدست به بیرون درز پیدا کرده است.

خصوصیات احتمالی متا کوئست 3 لایت

این محصول احتمالاً از نظر طراحی شباهت زیادی به متا کوئست 3 دارد، اما احتمالاً دوربین به‌مراتب ضعیف‌تری نسبت به برادر بزرگ‌تر خود خواهد داشت. این امر از آن جهت است که متا قصد دارد این دستگاه واقعیت مجازی را با قیمت پایین‌تری روانه بازار کند.

به غیر از دوربین، سخت‌افزار نیز نقش مهمی در کارکرد صحیح دستگاه‌های واقعیت مجازی دارد. به‌نظر می‌رسد که هدست متا کوئست 3 لایت از همان چیپست اسنپدراگون XR2 نسل 2 استفاده کند. این چیپست در Meta Quest 3 نیز وجود دارد.

مدیران متا بر این باورند که کوئست 3 می‌تواند به‌عنوان دستگاهی شاخص برای محصولات آینده ازجمله متا کوئست 3 لایت باشد. به‌ همین دلیل احتمالاً دستگاه واقعیت مجازی آینده متا ویژگی‌های سخت‌افزاری مشابهی همانند برادر بزرگ‌تر خود خواهد داشت.

متا قطعاً باید برای کاهش هزینه‌ها، برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری پیشرفته را در این دستگاه قرار ندهد؛ بنابراین شاید این گجت پوشیدنی بدون کنترلر عرضه شود. باید منتظر بمانیم تا در آینده بیشتر از خصوصیات این دستگاه باخبر شویم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
ویدیو/ تبدیل تنۀ درخت به راه‌پله فقط میتونه کار یه مهندس خلاق باشه/ یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت...
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه