دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

اگر خودرو در سفر و جاده خراب شد، چه کار کنیم؟ 

پنجشنبه، 10 اسفند 1402
باید گفت اگر در طول سفر خودروی شما خراب شود جزء بدشانسی شما محسوب می شود اما جای نگرانی وجود ندارد ما در این مطلب از ساعد نیوز اقدامات لازم در این خصوص را بیان کرده ایم.

اصولا زمانی که تعطیلاتی پیش رو داریم، خود را برای سفر آماده و مقدمات آن را فراهم می کنیم و مطمئن شویم همه چیز به خوبی پیش می‌رود، اما ممکن است این بین یک چیز غیر منتظره اتفاق بیفتد، به خصوص اگر خودرو خود را به طور منظم نگهداری و سرویس نکرده باشید.خرابی خودرو احتمالاً یکی از بدترین ترس‌های هر راننده ای در یک سفر است، اما مقداری آمادگی و دانش می‌تواند تا حدودی ترس را کم کرده و شما را تا حد امکان سریع و بدون دردسر در مسیر خود قرار دهد.

اقدامات لازم هنگام خرابی ماشین در سفر


مشکل خرابی و تعمیر ماشین در جاده می تواند فوق العاده خسته کننده باشد، اما اگر در جاده هستید نگران نباشید نکاتی وجود دارد که ممکن است در صورت خراب شدن خودرو یا پنچر شدن لاستیک به شما و مسافرانتان کمک کند.

1. چراغ های خطر/اضطرار خود را روشن کنید


به محض اینکه احساس کردید مشکلی وجود دارد، چراغ های خطر خود را روشن کنید تا به سایر رانندگان هشدار دهید. توصیه می شود که چراغها را تا رسیدن کمک روشن نگه دارید.

2. سرعت خود را کم کنید و از جاده خارج شوید


شانه راست جاده را نشانه بگیرید و به مکانی امن و مسطح بروید که تا حد امکان از ترافیک در حال حرکت دور باشد.

3. چرخ های خود را از جاده دور کرده و ترمز دستی را بکشید


توصیه می شود که ترمز دستی خود را بکشید. اگر مجبور به پارک کردن در یک تپه یا سراشیبی هستید، چرخ‌های ماشین را از جاده دور کنید (به سمت راست بچرخانید) تا از چرخش خودرو به ترافیک جلوگیری کنید.

4. در وسیله نقلیه خود بمانید


برای بررسی آسیب یا رفع مشکل مکانیکی از وسیله نقلیه خود خارج نشوید. اگر در بزرگراه یا جاده شلوغ هستید و نیاز به پیاده شدن از ماشین دارید، وسیله نقلیه خود را به مکانی امن ببرید و مطمئن شوید که جاده اطرافتان کاملاً صاف است. اگر در سمت راست جاده متوقف شدید، از درب سمت سرنشین (سمت راست) خارج شوید.

5. قابل مشاهده باشید


هنگامی که با خیال راحت از خودرو خارج شدید، کاپوت خود را بالا نگه دارید تا به سایر رانندگان اطلاع دهید که باید با احتیاط حرکت کنند. این کار به سایر رانندگان هشدار می دهد که خودروی شما خراب شده است.اگر دید ضعیف است یا در شب منتظر کمک ایستاده‌اید، چراغ‌ راهنمای خودرو را روشن کرده و مطمئن شوید که سایر رانندگان دید کافی نسبت به شما دارند.

در برخی موارد، چراغ های خطر شما ممکن است کار نکنند یا به اندازه کافی روشن نباشند تا به سایر رانندگان سیگنال دهند. اگر نوعی پارچه با رنگ روشن (ترجیحا سفید) مانند یک تی شرت یا حوله یدکی دارید، می توانید با بستن آن به آنتن رادیو یا با گذاشتن آن در پنجره (پنجره سمت راننده را پایین بیاورید، یک پارچه یا تکه کاغذ سفید آویزان کنید و شیشه را به سمت بالا بچرخانید تا در جای خود محکم شود)، به رانندگان هشدار دهید که وسیله نقلیه شما دچار مشکل شده و آنها باید در اطراف شما حرکت کنند.

6. مثلث خطر شبرنگ را تنظیم کنید


مثلث هشدار شبرنگ متساوی الاضلاع را 45 متر (147 فوت) پشت وسیله نقلیه خود قرار دهید (یعنی حدود 60 قدم) تا رانندگان دیگر در مورد مکانی که در آن توقف کرده‌اید، آگاه شوند. این کار را در بزرگراه انجام ندهید.

7. برای کمک تماس بگیرید


برای کمک گرفتن از کامیون یدک‌کش، مکانیک یا کمک‌های امداد خودرو جاده‌ای تماس بگیرید یا از سایت و اپلیکیشن مربوطه استفاده کنید. شرکت بیمه شما یا ارائه دهنده دیگری که ممکن است بتواند کمک کند.

سخن پایانی


در این مقاله باسیاری از نکات مهم را در هنگام خرابی خودرو در جاده آشنا شدیم اینکه باید در هنگام خرابی سریعا خودرو را به سمت راست جاده منتقل کنیم و از امداد خودرو یا پلیس راهنمایی و رانندگی کمک بگیریم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
ترجمه تخصصی کتاب
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب