دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی خانه 

پنجشنبه، 15 آبان 1399
بدون شک نورپردازی فضای اتاق خواب یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. نورپردازی فضای اتاق خواب به جهت وجود سرویس خواب و تخت که محلی برای استراحت و آرامش است نیاز به حساسیت های بیشتری دارد.

نورپردازی اتاق خواب و ایجاد تاثیرات روانی آن

بدون شک نورپردازی فضای اتاق خواب یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. نورپردازی فضای اتاق خواب به جهت وجود سرویس خواب و تخت که محلی برای استراحت و آرامش است نیاز به حساسیت های بیشتری دارد.

در همین جهت نورپردازی فضای اتاق خواب افراد خردسال با بزرگسال هم تفاوت های زیادی دارد. نور اتاق کودکان به سبب وجود ترس از تاریکی در شب باید مناسب باشد. به همین جهت چراغ های رنگی کم نور که به شکل چراغ خواب کاربری دارد می تواند گزینه مناسبی برای اتاق کودکان به حساب بیاید.

البته با توجه به حساسیت روانی کودکان در هنگام خواب پیشنهاد می کنیم علاوه بر نورپردازی استاندارد فضای خواب مناسب را هم برای کودک خود در نظر بگیرید شما می توانید با خرید بهترین قیمت تشک خوشخواب و سرویس خواب مناسب کودکان بهترین و جذاب ترین فضای امن و آرام را برای کودک خود فراهم کنید.

نور اتاق پذیرایی با چراغ های تزئینی

اتاق پذیرایی به عنوان مهم ترین قسمت در منزل در جهت پذیرایی از میهمانان و محل نشستن اعضای خانواده نیاز به توجه بیشتری در جهت چیدمان دکوراسیون داخلی و حتی نورپردازی دارد.استفاده از چراغ های تزئینی و حتی چراغ هایی با نورهای جهت به بهبود نورپردازی اتاق ها کمک به سزایی می کند چرا که نور متمرکز در سالن می تواند به شادی و طراوت محیط کمک به سزایی کند.

تاثیر نور طبیعی روز را دست کم نگیرید

یکی دیگر از مهم ترین و تاثیرگذار ترین عواملی که در نورپردازی داخلی باید به آن توجه کرد استفاده از نور طبیعی روز است. اگر سالن پذیرایی شما دارای نورگیری مناسب است پیشنهاد می کنیم تا حتما در هنگام روز با کنار زدن پرده ها از نورگیر طبیعی خورشید بهره ببرید چرا که نور خورشید علاوه بر ایجاد حس و حال جذاب و مناسب موجب تقویت ویتامین سی در بدن نیز می شود.

مرز تغییر نور اتاق خواب و اتاق پذیرایی را بشناسید

حتما شما هم در جریان این مسئله مهم هستید که اتاق خواب و اتاق پذیرایی دو قطب اصلی و مهم در هر خانه ای به حساب می آید.توجه به نوع نورپردازی هر دو اتاق از مهم ترین مواردی است که اعضای خانه باید به آن توجه کافی داشته باشند و صد البته باید به این نکته مهم هم توجه داشته باشند که مرز دقیقی بین نور اتاق خواب و اتاق پذیرایی در نظر بگیرند.

برای مثال نور اتاق پذیرایی در بازه های متفاوت زمانی بایستی متناسب با شرایط روز باشد در صورتیکه نور اتاق خواب با توجه به فضایی که برای آرامش و استراحت در نظر گرفته شده است بایستی کم نور تر و ساده تر باشد. استفاده از نورهای مخفی از بهترین ایده هایی است که در نورپردازی اتاق خواب و خصوصا اتاقسرویس خواب عروس می توان به آن اشاره کرد.

نورپردازی در اتاق کار و تاثیر آن در قدرت تمرکز افراد

از سخت ترین فرایندهایی که طراحان دکوراسیون داخلی باید به آن توجه کنند طراحی نورپردازی در اتاق کار است. اتاق کار با توجه به ماهیت متمرکز و آرامی که دارد نیازمند یک فضای انعطاف پذیر ساده و راحت است تا افراد بتوانند در آن به راحتی کار کنند.

مدیریت رنگ

استفاده از نورپردازی می تواند تاثیر رنگ فضا یا سطحی که مورد هدف نور قرار گرفته را کم یا زیاد کند. رنگ های تیره، فضا را کوچک تر و تنگ تر نشان می دهند؛ در حالی که رنگ های روشن بالعکس عمل می کنند. اینکه حجم فضا چگونه به نظر برسد بستگی به نور منعکس شده از دیوارها دارد. برخی از انواع نورپردازی موجب می شوند که فضا بزرگتر از آنچه که هست به نظر برسد.

بعلاوه، نورپردازی جهت دار (مانند یک خط نور) دیوار را لطیف تر نشان می دهد. چراغ های هالوژن هم یک نور ملایم رو به پایین را بر کف می تابانند (نه به دیوارها). نور این چراغ ها با نور لامپ هایی که از وسط اتاق آویزان می شوند و نور کلی به فضا می دهند، متفاوت است. در هر دو مورد، نور می تواند نحوه ی به نظر رسیدن دیوارهای با رنگ روشن یا تیره را تحت تاثیر قرار دهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی