دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

اهمیت آموزش از کودکی در ژاپن 

سه شنبه، 17 آبان 1401
ژاپن یکی از پیشروترین کشورهای شرقی در زمینه توسعه به ویژه توسعه آموزشی است. چرا این کشور به نماد توسعه و فرهنگ در شرق بدل شده است؟ جایگاه آموزش در توسعه ژاپن جدید کجاست؟ دکتر الهام عابدینی کارشناس ارشد مطالعات ژاپن در یادداشتی کوتاه درباره اهمیت آموزش از کودکی در ژاپن می گوید.

سال ۲۰۱۶ حداقل سن مجاز برای رای دهی در انتخابات از ۲۰ سال به ۱۸ سال کاهش پیدا کرد. بسیاری امیدوار بودند با این تصمیم، مشارکت در انتخابات به ویژه از سوی جوانان و رای اولی ها افزایش پیدا کند اما در عمل این اتفاق نیفتاد.

به عنوان مثال در همین انتخابات اخیر ژاپن که چند ماه قبل برگزار شد، مشارکت رای اولی ها حدود ۳۴% بود. برخی انتقاد کردند که نوجوانان و جوانان نسبت به آینده کشور بی تفاوت هستند به همین دلیل در انتخابات مشارکت نمی کنند. اما گروهی دیگر، نظر متفاوتی داشتند.

این گروه معتقد بودند در ژاپن به طور معمول و سنتی به نظر افراد مسن تر اهمیت و ارجحیت بیشتری داده می شود و جوانان و نوجوانان احساس می کنند نظر آن ها اهمیت چندانی ندارد. از طرف دیگر این جدایی سیاست از زندگی مردم عادی به نوعی ارزش بوده و مردم چندان مسائل سیاسی را دنبال نمی کنند.

این گروه همچنین گفتند در ژاپن همواره بر اهمیت اطاعت از یک رئیس و مدیر تاکید شده و حالا نمی توان توقع داشت در کوتاه مدت هر شهروند حس کند نظر و تصمیم من به صورت مستقل مهم و تاثیرگذار است و اگر اینطور باشد اتفاق مثبتی است.

به هر حال ایده گروه دوم طرفداران بیشتری پیدا کرد و دولت ژاپن به این نتیجه رسید که اهمیت این موضوعات باید از دوران کودکی به دانش آموزان آموزش داده شود نه اینکه بی آموزش ناگهان از جوان ۱۸ ساله توقع مشارکت سیاسی فعال داشته باشیم.

گروه پژوهش وزارت ارتباطات و امور داخلی ژاپن در تحقیقی نوشت مدرسه مثل جامعه است و دانش آموزان باید هرکدام همچون شهروند یک جامعه، تصمیم گیر باشند. در سال های اخیر آمار فعالیت های داوطلبانه و اردوهای تفریحی دانش آموزان که بار اصلی برنامه ریزی بر دوش خود آن ها باشد بیشتر شده است.

یکی از اخبار مهمی که خیلی هم سر و صدا کرد مربوط به انتخاب عروسک های رسمی المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود دانش آموزان ابتدایی از ۱۶ هزار مدرسه ژاپن در رای گیری انتخاب این نمادها شرکت کردند و نهایتا همان انتخاب آنان در المپیک ۲۰۲۰ استفاده شد.

تغییرات یک شبه حاصل نمی شود و ممکن است سال ها زمان ببرد. همین الان اقدامات ژاپن شاید ده سال دیگر جواب بدهد اما به هر حال اینکه آموزش فرآیندی زمان بر است و اینکه چقدر نسل جدید بر آینده موثر هستند به رسمیت شناخته شده و کار آغاز شده است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی