دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

احساس نیاز به دانشگاه های کارآفرین در کشور  

پنجشنبه، 20 مهر 1396
کد خبر: 83
ساعد نیوز: وزیر سابق علوم دستیابی به پیشرفت و توسعه در کشور را در گرو تاسیس دانشگاه های کارآفرین دانست.

نقش اصلی دانشگاهها تعلیم و تربیت نیروهای متخصصی است که بتواند باعث تغیر و پیشرفت آن کشور شود. در ابتدای امر اساس تعلیم و تربیت تمامی دانشگاه ها به صورت آموزش محور بود و به عنوان دانشگاه های نسل اول شناخته می شوند. اما با توجه به نیاز کشورها بخصوص کشورهای در حال توسعه به نیروهای متخصص انسانی برای پیشبرد اهداف کشور، دانشگاه های نسل دوم، دانشگاه های پژوهش محور راه اندازی شدند. نقش اصلی این دانشگاه ها ایجاد فضای مناسب برای کارهای پژوهشی و تولید علم بود. اما به دنبال تغییر و تحول اکادمیک دوم در نیمه دوم قرن بیستم، دانشگاه های کار آفرین به عنوان نسل سوم دانشگاه ها به منظور تربیت نیروهای کارآفرین ظهور کردند. امروزه بر این باورند که تمامی مؤسسات آموزشی بایستی کارآفرینی را بعنوان یک ارزش تلقی نمایند زیرا باعث ایجاد نوآوری، افزایش درآمدهای تجاری، فناوری ها و اختراعات، ایجاد رقابت در جذب هیأت علمی بسیار خبره و دانشجویان با استعداد، فراهم کردن دانش، مهارت و توانایی های متناسب با روحیات دانشجویان، مطابقت دادن نیاز بازار با دانشگاه و رشد افکار خلاق در دانشجویان می شود.

 در کشور ما بیشتر دانشگاه ها از نوع آموزش محور و تعداد معدودی پژوهش محور هستند و هنوز دانشگاه های کارآفرین بصورت جدی مطرح نشده است. شاید یکی از علل اصلی بیکاری فارغ التحصیلان همین موضوع باشد. چون بیشتر فارغ التحصیلان حتی با بهترین درجات، به دلیل نداشتن تجربه کارهای عملی، در بازار کار موفق نمی شوند. یکی از دلایل این امر عدم ارتباط صنعت و دانشگاه ها می باشد. البته امروزه برنامه ریزی هایی در این مورد انجام گرفته تا دانشگاه ها بر اساس نیاز بازار و صنعت کشور نیروی محصل جذب نمایند.

وزیر سابق علوم در گزارش دیروز خود در این مورد گفت: برای دستیابی به پیشرفت و توسعه در کشور نیازمند دانشگاه های کارآفرین هستیم.

به گزارش ساعد نیوز، محمد فرهادی در نشستی با روسای پارک های علم و فناوری در وزارت علوم گفت: مجوز راه اندازی پارک های علم و فناوری خصوصی در سال های گذشته تصویب شده است که این موضوع می تواند باعث پیشرفت و توسعه دراقتصاد کشورو درزمینه اشتغال و تولید شود.

وی افزود: اکنون نزدیک به  ۴۲ پارک علم و فناوری در کشور راه اندازی شده که محصولات قابل توجهی دارند.

فرهادی تاسیس دانشگاه های کارآفرین را در کشور ضروری دانست و گفت: وجود دانشگاه های کارآفرین در کشور می تواند باعث توسعه فناوری نقش کارآفرینی شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی