دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

آیا استفاده از وازلین پوست را تیره می کند؟ 

دوشنبه، 07 شهریور 1401
وازلین یکی از لوازم آرایشی است که برای زیبایی پوست کاربرد دارد و برای پوست های خشک استفاده می شود. ولی در اینجا سوال برای کاربران پیش می آید که آیا وازلین پوست را تیره می کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بسیاری از ما دوست داریم که از وازلین به عنوان یک مرطوب کننده پوست استفاده کنیم اما باید بدانیم که در واقع وازلین پوست را مرطوب نمی کند بلکه فقط به حفظ رطوبت موجود در پوست کمک می کند. آیا وازلین رنگ پوست را تیره می کند؟ آیا وازلین پوست دست را تیره می کند؟ اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که از وازلین به عنوان مرطوب کننده پوست دست و صورت استفاده می کنید و سوالاتی چون تاثیرات وازلین بر پوست برایتان به وجود آمده است بهتر است این مطلب را بخوانید. در این مطلب از مینویسم به خصوص درباره این موضوع که آیا وازلین باعث تیرگی پوست دست و صورت می شود صحبت می کنیم.

آیا وازلین باعث تیرگی پوست می شود

پرسش اصلی این است که آیا وازلین باعث سیاهی صورت می شود؟ به طور کلی، نظر مشخص و ثابت شده ای در رابطه با خاصیت تیره کنندگی وازلین وجود ندارد. اینکه وازلین باعث تیرگی پوست می شود ممکن است عقیده تنها برخی از افراد باشد. به نظر می رسد وازلین درصورتی موجب تیرگی پوست می شود که برای مدت زمان طولانی روی آن قرار گیرد. به عبارت دیگر، قرار گرفتن دراز مدت وازلین روی پوست موجب جذب گرد و غبار و آلودگی ها می شود. این آلودگی ها در نهایت موجب از بین رفتن شفافیت و کدر شدن پوست می شوند.

مدت زمان قرار گرفتن وازلین روی پوست :

همانطور که گفته شد، برای اینکه وازلین موجب تیرگی پوست نشود، باید زمان قرار گرفتن آن روی پوست را مدیریت کرد. بهترین زمان استفاده از وازلین برای پوست، هنگام شب و قبل از خواب است. شست و شوی صورت نیز می تواند صبح هنگام انجام گیرد. در طول شب، پوست به خوبی استراحت کرده و در معرض آلودگی های خاصی قرار نمی گیرد. از همین رو است که طول شب ایده آل ترین زمان استفاده از وازلین محسوب می شود. ناگفته نماند که پوست قبل از آغشته شدن به وازلین باید کاملا تمیز باشد.

آیا مالیدن وازلین روی صورت بی خطر است؟

استفاده از وازلین به عنوان یک محصول مرطوب کننده برای اکثر افراد بی خطر است. افراد می توانند از وازلین برای کمک به مشکلات پوستی کوتاه مدت و خفیف مانند خشکی موقت یا سوزش پوست استفاده کنند. وازلین به عنوان یک مرطوب کننده برای استفاده طولانی مدت نیز گزینه مناسبی است.

استفاده از وازلین برای صورت چه معایب و عوارضی دارد؟

همانطور که گفتیم، مصرف وازلین برای صورت تنها در مواقع خاص و برای کوتاه مدت توصیه می شود. اگر وازلین به پوستتان نسازد یا پوست چرب و مستعد جوش داشته باشید، ممکن است درگیر عوارض زیر شوید.

  • بروز جوش و آکنه: در حالی که وازلین به حبس شدن رطوبت در پوست کمک می کند، اما می تواند چربی و گرد و غبار روی پوست را نیز درون منافذ به دام بیندازد. به این ترتیب افرادی که افرادی که مستعد جوش و آکنه هستند ممکن است پس از استفاده از وازلین دچار جوش صورت شوند. نکته مهم دیگر این است که وازلین بافت چرب و سنگینی دارد؛ از این رو می تواند پوست چرب را چرب تر کرده و باعث ایجاد جوش های التهابی و سرسیاه شود.

  • تحریک پوست و ملتهب شدن آن: اگرچه حساسیت و آلرژی به وازلینی که اصل و باکیفیت باشد نادر است، اما اگر فردی پس از استفاده از وازلین هر یک از علائم زیر را مشاهده کند باید استفاده از محصول را فوراً متوقف کند:

  1. قرمزی، تورم یا درد پوست
  2. خارش
  3. التهاب
  • مناسب نبودن برای پوست آفتاب سوخته: استفاده از وازلین به عنوان درمانی برای آفتاب سوختگی یا آسیب های ناشی از آفتاب تصمیمی اشتباه است. وازلین بر پایه چربی تهیه شده است؛ به این معنا که می تواند گرما و حرارت را در پوست حبس کند و سوختگی را تشدید کند. حتی اگر روی بسته بندی وازلین ادعایی مبنا بر درمان سوختگی بیان شده بود، فقط هنگامی از آن استفاده کنید که پوستتان تا حدودی بهبود یافته است. به منظور درمان آفتاب سوختگی می توانید به جای وازلین از آلوئه ورا استفاده کنید.

  • عدم درمان جوش و آکنه: همانطور که قبلاً بیان شد، اگر پوستتان مستعد جوش و آکنه باشد وازلین می تواند آن را بدتر کند. بعلاوه، اگر جوش فعال روی پوست صورت خود دارید نیز نباید از وازلین برای درمان آن استفاده کنید. گزینه های زیادی برای درمان آکنه و جوش وجود دارد و نیازی نیست به سراغ وازلین بروید. در مجموع، دیدیم که وازلین برای پوست صورت تنها در شرایط خاصی مفید خواهد بود. مهم ترین نکته ای که باید قبل از استفاده از وازلین به آن دقت کنید این است که نوع پوست خود را بشناسید. به عنوان یک قاعده کلی، اگر پوست چرب یا مستعد جوش و آکنه دارید نباید از وازلین برای پوست صورت استفاده کنید. اما می توانید برای درمان خشکی لب، پاک کردن آرایش یا برخی موارد دیگر که در این مقاله بیان شد با خیال راحت از وازلین کمک بگیرید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به میز صبحانه استوایی زهرا گونش ستاره قدبلند تیم ملی والیبال زنان ترکیه در یک کافه بسیار زیبا +تصاویر/ رونمایی از ترکیب جذاب آناناس و عسل
ویدیو/ رمزگشایی از نمادهای ایران باستان در نقوش درختان سرو و گل‌های 12 پر حکاکی شده در تخت‌جمشید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی کتاب
مروری بر بازیگرانی که با گریم چهره حیوان در مقابل دوربین ظاهر شدند؛ از نیوشا ضیغمی و هومن حاج عبداللهی تا الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی+عکس
(ویدئو) وقتی از سوتی های عجیب مادربزرگ ها در برنامه جوکر 2 میگن / متین ستوده و گیتی قاسمی یه سوتی از مامان بزرگشون گفتن که بقیه تا مرز ترکیدن رفتن 😂😂
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت