دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / نرم افزار /

آیا از فنلوری شارژ معکوس یا Reverse Charge با خبر هستید؟ 

یکشنبه، 26 تیر 1401
گوشی های هوشمند سری جدید قابلیتی تحت عنوان ریورس یا شارژ معکوس دارد. قصد داریم در این مطلب شما را با این قابلیت آشنا کنیم. لطفا با ما همراه باشید.....

همانطور که می دانید گوشی های هوشمند را با دو روش باسیم و بدون سیم می توان شارژ کرد. امکان شارژ کردن گوشی از طریق وایرلس را شرکت های پیشرو برای کاربران خود فراهم کردند. در شارژ وایرلس دیگر نیازی به کابل نیست و پروسه شارژ شدن توسط القا الکترومغناطیسی انجام می شود.نسل جدید گوشی های هوشمند علاوه بر شارژ سریع و شارژ وایرلس، از قابلیت ریورس شارژ یا شارژ معکوس هم پشتیبانی می کنند. در شارژ معکوس می توان از باتری گوشی خود، دیگر دستگاه ها را شارژ کرد.ریورس شارژ معمولی به این صورت هست که گوشی موبایل از طریق کابل به دستگاه دیگر وصل می شود تا باتری آن شارژ شود. اما در ریورس شارژ بی سیم، شارژ کردن بدون کابل انجام می شود. قابلیت شارژ معکوس وایرلس را در حال حاضر فقط بعضی از شرکت های تولید کننده پیشرو دارا می باشند.

ریورس شارژ وایرلس چیست؟

در روش ریورس شارژ، گوشی شما می شود منبع انرژی، و با استفاده از باتری آن، یک گوشی دیگر را شارژ می کنید. اما در روش ریورس شارژ وایرلس فقط با قرار دادن گوشی دوم بر روی پشت گوشی منبع انرژی، شارژ شدن انجام می شود.ریورس شارژ وایرلس این امکان را به شما می دهد که علاوه بر شارژ کردن گوشی، هدفون بی سیم و ساعت هوشمند هم شارژ کنید. مثلا گوشی سامسونگ گلکسی S21 قابلیت ریورس شارژ وایرلس دارد که می توان با آن هدفون بی سیم یا ساعت هوشمند را شارژ کرد.

سرعت شارژ معکوس وایرلس

به هر حال شارژ معکوس وایرلس برای شارژ کردن در موارد اضطراری طراحی شده است. با این که این نوع شارژ ابتکاری بسیار جالب و جدید محسوب میشود اما واقعیت این است که سرعت این شارژ پایین می باشد؛ به نحوی که حتی سرعتش از شارژ ریورس معمولی و شارژ وایرلس عادی هم کمتر است.

لوازمی که با ریورس شارژ می توان شارژ کرد.

همه محصولاتی که قابلیت شارژ وایرلس داشته باشند را می توان با روش ریورس شارژ، شارژ کرد. به عنوان مثال: گوشی هوشمند، هدفون بی سیم، ساعت هوشمند، موس های با قابلیت شارژ وایرلس و …

منظور از شارژ معکوس چیست؟

با جست وجوی ساده اصطلاح Reverse Charge در اینترنت، چهار نتیجه متفاوت دریافت خواهید کرد:

  1. پرداخت مالیات افراد توسط دولت بر اساس شرایط مالی شهروندان؛
  2. انداختن هزینه تماس بر گردن دریافت کننده (Call Collect)؛
  3. کاهش شارژ گوشی هنگام اتصال آن به شارژر به خاطر مشکلات باتری یا IC تغذیه؛
  4. باتری به باتری بی سیم دو گوشی از طریق چسباندن پشت به پشت آن ها.

شارژ معکوس بی سیم از کجا آمده و آمدنش بهر چه بود؟

در سال های اخیر، استفاده از شارژ بی سیم بسیار رونق گرفته است. این شیوه، با استفاده از یک سازه الکترومغناطیسی، انرژی را به دستگاه مورد نظر انتقال می دهد. اما در چندماهه اخیر، شاهد یک تکنولوژی فوق العاده بر اساس شارژ بی سیم بوده ایم: شارژ معکوس.این ویژگی گوشی را به پایگاه شارژرسانی بی سیمی تبدیل می کند که قادر به شارژ دستگاه های دارای پشتیبانی از شارژ بی سیم است؛ دستگاه هایی مثل گوشی ها، تبلت ها، ساعت ها و دستبندهای هوشمند، و حتی هدفون های بی سیم.

در حال حاضر، این قابلیت تنها در پرچمداران وجود دارد و هنوز هیچ شرکتی حاضر به قرار دادن آن در گوشی های رده پایین تر نیست. اولین گوشی ای که دارای این قابلیت است، Mate 20 Pro هوآوی بود که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. پس از آن، در سال ۲۰۱۹، سامسونگ از این قابلیت در گوشی های سری S10 استفاده کرد. اما تاکنون برندهای زیادی گوشی های خود را از این قابلیت بهره مند ساخته اند.

چگونه از شارژ معکوس بی سیم استفاده کنیم؟

برای شارژ کردن دستگاه های دیگر، گوشی شما باید از شارژ معکوس بی سیم پشتیبانی کند. اگر گوشی تان این قابلیت را دارد، وارد تنظیمات شوید و در بخش باتری، گزینه Wireless Reverse Charging را روشن کنید.

حتما مراقب باشید که این قابلیت در گوشی مقصد روشن نباشد. همچنین به هیچ وجه گوشی خود را در زمان روشن بودن گزینه شارژ معکوس روی اشیاء فلزی قرار ندهید. هیچ شیء فلزی و یا کارت های عملیاتی (کارت بانکی، کارت مترو، کارت ملی و…) را هم بین دو گوشی مبدأ و مقصد قرار ندهید.لزومی ندارد گوشی مقصد از شارژ معکوس پشتیبانی کند. کافی ست از شارژ بی سیم پشتیبانی کند تا بتواند انرژی را دریافت کند. برای آن که گوشی مقصد شارژ شود، باید هنوز روشن باشد. در این صورت کافی ست گوشی را در مرکز پشت گوشی مبدأ قرار دهید تا عملیات آغاز شود.

آیا شارژ معکوس با سیم هم ممکن است؟

برخی گوشی ها این قابلیت را هم دارند. البته هنوز کابل شارژ معکوس به صورت مخصوص وجود ندارد، و این کار از طریق یک کابل OTG صورت می گیرد. کافی ست کابل را به گوشی مبدأ و کابل شارژر را به آن و سر دیگرش را به گوشی مقصد وصل کنید. سپس از شما پرسیده می شود که قصد چه کاری دارید. اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی کند، گزینه ای با نام Reverse Charge هم وجود خواهد داشت.

احتمالا اگر کابلی مثل Type-C-به-Type-C داشته باشید هم قادر به شارژ گوشی دیگر خواهید بود. سامسونگ به تازگی بر روی برخی از گوشی های خود، مثل Galaxy M31s، چنین کابلی را عرضه می کند.

برای این که از این مورد اطلاع پیدا کنید، باید ابتدا ببینید گوشی شما از شارژ معکوس پشتیبانی می کند یا نه! سپس این کار را امتحان کنید، تا ببینید آیا این گزینه به شما نمایش داده می شود؟

البته گفتنی ست در برخی گوشی های قدیمی تر هم که از شارژ معکوس بهره مند نبودند، مورد مشابهی وجود داشته است. برای مثال گوشی Xperia XZ سونی گزینه ای داشت که باعث می شد با اتصال یک گوشی دیگر از طریق کابل، آن را شارژ کند. اما این قابلیت در چنین گوشی هایی زیاد پیشرفته نبود و ممکن بود شارژ گوشی مبدأ کاملا خالی شده و به گوشی مقصد ارسال شود!

چه گوشی هایی شارژ معکوس دارند؟

در حال حاضر برندهای زیادی این قابلیت را در دستگاه های خود به کار می برند. این روزها اکثر برندهای معتبر مانند سامسونگ، هواوی، شیائومی و … از شارژ معکوس وایرلس پشتیبانی می کنند. در ادامه به مواردی که از این قابلیت استفاده کرده اند، اشاره خواهیم کرد:

Mate 30 Pro هوآوی

با Mate 30 Pro می توانید عکاسی و فیلم برداری را به شکلی کاملا متفاوت از گذشته تجربه کنید. این گوشی که از 5G پشتیبانی می کند، دوربین چهارگانه بسیار حرفه ای دارد که به شما امکان ثبت و به اشتراک گذاری تصاویر باکیفیت و جذابی را خواهد داد.
صفحه نمایش خمیده سرتاسری تجربه جدیدی در استفاده از تلفن همراه را به ارمغان می آورد. همچنین با کیفیت مناسبش می تواند باعث دقت بالاتری در انجام کارهایتان شود.

باتری Mate 30 Pro ۴۵۰۰ میلی آمپرساعت حجم دارد که به سادگی از پس یک روز کامل برمی آید. خبر خوب این که از شارز بی سیم و شارژ سریع اختصاصی هم پشتیبانی می کند.

Redmi Note9 شیائومی

Note9 شیائومی یکی از محبوب ترین گوشی های میان رده دارای مجموعه ای از ویژگی های مدرن است: پردازنده ۸ هسته ای قدرتمند با فرکانس ۲ گیگاهرتز، GPU دارای فرکانس ۱۰۰۰مگاهرتز و ۶ گیگابایت رم نسل جدید.

صفحه نمایش بزرگ و دوربین سلفی پانچ شده، ظاهری شیک و جذاب به آن داده اند که تماشای فیلم یا بازی حرفه ای و هیجان انگیز را به شما وعده می دهد.

همچنین که باتری ۵۰۲۰ میلی آمپرساعتی آن نیز زمان استفاده زیادی را تضمین خواهد کرد و سریع ترین شارژ معکوس موجود در بازار، ۹ وات، را در خود دارد.

Galaxy M31s سامسونگ

این گوشی، میان رده قدرتمند دیگری از برند سامسونگ با دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسل است. باتری ۶۰۰۰ میلی آمپرساعتی آن باعث می شود که بتوانید در مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید و شارژر ۲۵ وات آن هم با سرعت مناسبی آن را آماده به کار می کند. حسگر اثر انگشت بر روی لبه آن قرار دارد و جنس پشت آن گلاستیک است.

گلکسی m31s از اندروید ۱۰ و رابط کاربری OneUI2.1 استفاده می کند. پردازنده اگزینوس ۹۶۱۱ ۸هسته ای آن هم قدرت بسیار بالایی به آن داده است.

یک کابل Type-C-به-Type-C هم در جعبه آن قرار دارد که می تواند برای شارژ معکوس هم استفاده شود.

Redmi Note 9 Pro شیائومی

ردمی نوت ۹ پرو دارای صفحه نمایش بزرگ ۶.۶۷ اینچی بوده و از وضوح FHD+ برخودار است.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی پانچی آن قادر است ویدیوهای اسلوموشن هم ضبط کند. دوربین اصلی چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی آن نیز با قابلیت های night mode، portrait mode و pro video mode، این گوشی را به یک مورد مناسب برای تصویربرداری تبدیل کرده است.

پردازنده ۸هسته ای اسنپدراگون ۷۲۰جی کوالکام با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز آن، با این که از نسل آخر پردازنده ها نیست، اما کارایی بالایی دارد. همچنین که از اندروید ۱۰ و MIUI نسخه ۱۱ استفاده می کند.

Galaxy S10 سامسونگ

پردازنده فوق العاده آن، اگزینوس ۹۸۲۰ سامسونگ است که تقریبا از پس هر برنامه و بازی ای برمی آید. همچنین که ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای حافظه داخلی، آن را به یک گوشی چندوظیفه ای قوی بدل کرده اند.

البته باتری این گوشی ۳۴۰۰ میلی آمپرساعتی ست که تقریبا یک روز یا کمی بیشتر از آن دوام می آورد. اما به نسبت گوشی های جدیدتر با باتری های بالای ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی می تواند یک ضعف محسوب شود.

U20 ویوو

U20ویوو یک پکیج جذاب از بهترین هاست. صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی آن با وضوح FHD+، برای بازی و تماشای فیلم بسیار عالی خواهد بود. نسبت صفحه نمایش به بدنه ۹۰.۳٪ است. همچنین که دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین اصلی سه گانه AI آن، خاطرات شما را با کیفیت بسیار بالایی ثبت خواهند کرد.

پردازنده ۸هسته ای آن، اسنپدراگون ۶۷۵ AIE کوالکام، با فرکانس ۲ گیگاهرتز، U20 را به یک تجربه باورنکردنی بدل کرده است.
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی آن از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می کند. ضمنا، پشتیبانی U20 از شارژ معکوس می تواند آن را به یک پاوربانک هم تبدیل کند


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب