دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / خواص خوراکی ها /

آیا خوردن هسته زرد آلو مفید است؟ 

چهارشنبه، 03 شهریور 1400
هسته زرد آلو داری آمیگدالین است این ماده وقتی در مقادیر زیاد مصرف شود سمی است. اگرچه زردآلو به عنوان یک مکمل طبیعی شناخته می‌شود اما مصرف بیش از حد هسته آن مضر است.

هسته زرد آلو

زردآلو، میوه شیرین و خوش رنگی است که بر اساس نظر متخصصان طب سنتی خواص اعجب آوری دارد اما حیرت آورترین مسئله خواص فوق العاده هسته این میوه است که سایت ساعد نیوز قصد دارد تا خواص خارق العاده هسته زردآلو را در این مطلب برای شما شرح دهد، پس با ما همراه باشید.

خوردن مغز هسته زردآلو برای درمان سرطان

کارشناسان موسسه ASC اعلام کرده اند که استفاده از این درمان به جای درمان های مرسوم برای سرطان اشتباه است، زیرا استفاده از روش های درمانی اثبات نشده، خطرات جدی برای سلامتی دارد. بر اساس یک بازبینی که توسط ASC در سال 1991 انجام شده است، استفاده از هسته ی زردآلو برای درمان سرطان، به تئوری که توسط شیمیدانی به نام ارنست تی کرب در سال 1920 پیشنهاد داده شده بود، ربط دارد؛ کرب ،عصاره هسته ی زردآلو را برای درمان سرطان امتحان کرده بود اگرچه ASC، ثابت کرده است که این دارو برای استفاده توسط مردم خیلی سمی است.

عوارض و خطرات مصرف مغز هسته ی زردآلو

در مجموع مغز هسته زردآلو به دلیل داشتن آمیگدالین به شدت برای بدن مضر است و مصرف آن توصیه نمی شود چرا که خوردن مغز هسته ی زردآلو مضر است. همچنین هسته این میوه حاوی آمیگدالین است که در بدن به تولید ماده ای تحت عنوان سیانید می انجامد که مانند سیانور عمل کرده و ممکن است در افراد اختلال تنفسی، فلج و حتی مرگ را منجر شود و عوارض جانبی دارد شامل :

عوارض جانبی ملایم

زمانی که هسته ی زردآلو می خورید، اثرات ملایم مسمومیت سیانیدی که شما تجربه می کنید ، سردرد ، حالت تهوع، استفراغ و احساس گیجی است.

مصرف مغز هسته ی زردآلو در دوران بارداری

کارشناسان موسسه ASC، پیشنهاد می دهند که زنان باردار یا مادران شیرده، از خوردن هسته ی زردآلو یا سایر موادی که منبع آمیگدالین هستند ،به دلیل ایجاد مسمومیت سیانیدی ، خودداری کنند.

عوارض و اثرات جانبی شدید

نظر متخصصین موسسه MSKCC، بر این است که، علائم نگران کننده ی بیشتر که به مسمومیت سیانیدی مربوط است، شامل سطح هوشیاری پایین، سیانوز(کبود شدن پوست، ناخن و لب ها به دلیل کمبود اکسیژن)، افتادگی پلک چشم، و فشار خون پایین است. این مسمومیت، همچنین موجب آسیب به اعصاب بدن نیز می شود برای مثال، اندرو ویل ، پزشک و موسس مرکز پزشکی جامع در آریزونا، توصیه می کند که شما ممکن است به دلیل آسیب عصبی، در راه رفتن مشکل داشته باشید .مسمومیت سیانیدی، احتمال آسیب به کبد را نیز دارد.

کما و مرگ

بر طبق نظریه موسسه MSKCC، مسمومیت شدید سیانیدی ،می تواند منجر به کما و مرگ نیز شود ، مصرف هسته ی زردآلو و ویتامین C، به طور همزمان مقدار سیانید آزاد شده در بدن شما را افزایش می دهد، که بنا بر گفته ی جامعه ی سرطان آمریکا، اثرات سمی آن را چند برابر می کند.

مغز هسته ی زردآلو را همزمان با چه میوه هایی نباید خورد؟

دکتر ویل می گوید :اثرات جانبی آمیگدالین با خوردن هلو، کرفس، جوانه گندم و هویج نیز چند برابر می شود این، بدین دلیل است که این سبزیجات حاوی آنزیمی هستند که آزاد شدن سیانید را در بدن فعال می کنند.

ارزش غذایی هسته زرد آلو

زردآلو بسیاری از خواص و کاربردهای مشابه را با بادام دارند :

45 تا 50 درصد روغن

25 درصد پروتئین

8 درصد کربوهیدرات

فیبر 5 درصد

آنها همچنین دارای چربی های سالم هستند که به کاهش کلسترول "بد" کمک می کنند. مغزها حاوی اسیدهای چرب ضروری (امگا 6 و امگا 3) هستند. اینها به مبارزه با بیماری های قلبی، بهبود سلامت روان و فواید دیگری نیز کمک می کند .

جمع بندی

هسته ی زردآلو حاوی، آمیگدالین است ، که برای ساخت داروی درمان سرطان به نام لتریل از آن استفاده می شود.ضمنا مصرف آمیگدالین، گلیکوزید سیانوژن، ممکن است باعث مسمومیت سیانیدی شود زمانی که شما غذاهایی که حاوی گلیکوزید سیانوژن هستند ، می خورید، با آنزیم های بدن شما واکنش نشان می دهند و هیدروژن سیانید رها می شود .همراه ما باشید در ساعد نیوز.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
نگاهی به کیک تولد خاص رضا اسدی ستاره سپاهان با طرح شامپیون/ مبارکا باشه +عکس
(ویدئو) برج آنالما تاور یک آسمان‌خراش معلق با منظره‌های نفس‌گیر!
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه