دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / زبان / GRE /

آیا می توان تلفنی در آزمون GRE ثبتنام کرد؟ 

دوشنبه، 13 مرداد 1399
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

هدف از این آزمون سنجش توانایی ها و معلومات فارغ التحصیلان در زمینه های مهارت محاسبات ریاضی، درک مطلب و هم چنین مقاله نویسی می باشد.از شرایط پذیرش به مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری در دانشگاه های آمریکایی و کانادایی داشتن نمرهٔ بالا در این آزمون می باشد.در واقع آزمون GRE نسبت به آزمون های IELTS و TOEFL از اهمیت بیشتری برخوردار است و این اهمیت به این دلیل است که برای گرفتن پذیرش و پس از آن کمک هزینه تحصیلی (fund) به نمره بالا دراین آزمون نیاز دارید

.یک دیگر از مواردی که داوطلبان علاقه مند به شرکت در این آزمون خواهان آگاهی از آن هستند ، اطلاع از مراکز برگزار کننده این آزمون است که در خصوص مراکز برگزاری آزمون جی آر ای ( GRE ) لازم است بدانید که این آزمون در ۹ مرکز سازمان سنجش، مؤسسه فرهنگی علامه سخن، مؤسسه آموزشی معرفت، مؤسسه آموزشی امیربهادر، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه ارومیه،دانشگاه شمال در آمل، دانشگاه شیراز و مجتمع آموزشی گسترش انفورماتیک زنجان برگزار می گردد.

محتوای آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE دارای ۳ قسمت درک واژگان (verbal section)، ریاضیات (quantitative section) و قسمت نوشتاری تحلیلی (analytical writing section) می باشد.سوالات مربوط به آزمون ریاضی شامل ۲ سری سؤال ۲۰ تایی است که زمان در نظر گرفته شده برای پاسخگویی به این سوالات ۳۵ دقیقه می باشد و نمره این بخش بین ۱۳۰–۱۷۰ محاسبه می شود.

سوالات بخش درک واژگان شامل ۲ سری سؤال ۲۰ تایی است که ۳۰ دقیقه زمان پاسخگویی به داوطلبان داده خواهد شد. نمره این بخش نیز بین ۱۳۰–۱۷۰ محاسبه می شود.قسمت نوشتاری تحلیلی شامل نوشتن ۲ انشا می باشد که هرکدام دارای ۳۰ دقیقه زمان است. نمره این بخش از ۶ محاسبه می شود.اما از دیگر مواردی که باید بدانید این است که آزمون GRE خود به دو نوع Subject و General تقسیم می شود.

آزمون GRE Subject: آزمون GRE Subject TEST از دروس تخصصی رشته هایی خاص مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیک و روان شناسی تشکیل شده و به داوطلبان این رشته ها کمک می کند تا بیش از پیش خود را متمایز کنند.در حل حاضر این آزمون تنها سه بار در سال و به صورت کاغذی (paper-based) توسط سازمان سنجش در ایران برگزار می شود.آزمون GRE General: آزمون اصلی که آن را به عنوان GRE می شناسیم GRE General TEST است که هر هفته در مراکز مختلف و شهرهای مختلف ایران به صورت منظم و کامپیوتری برگزار می شود.

نحوه ثبت نام و منابع آزمون GRE

علاقه مندان به ثبت نام در آزمون GRE توجه داشته باشید که جهت شرکت در این آزمون می توانید از طریق پرتال رسمی این آزمون برای ثبت نام اقدام کنید.توجه داشته باشید که برای پرداخت هزینه های آن، باید کارت اعتباری معتبر بین المللی داشته باشید.ضمن اینکه مبلغ ثبت نام این آزمون ۱۹۵$ می باشد.

متقاضیان گرامی به خاطر داشته باشید که کشورهای همسایه این آزمون را به صورت کامپیوتری برگزار می کنند که پیشنهاد می کنیم در صورتی که توانایی و تجربه قبلی برای شرکت در آزمون کامپیوتری را دارید، نسبت به ثبت نام در آزمون کامپیوتری اقدام کنید . اما چنانچه با سیستم کاغذی بیشتر آشنا هستید و به محتوای اینگونه آزمون تسلط بیشتری دارید بهتر است از صرف هزینه های مختلف جهت حضور در کشورهای همسایه برای شرکت در آزمون کامپیوتری خودداری کنید.

چگونه در آزمون GRE ثبت نام کنیم؟

روش های مختلفی برای ثبت نام در آزمون GRE وجود دارد. شما برای ثبت نام در GRE می توانید به صورت آنلاین یا تلفنی اقدام نمایید. فارق از این موارد شما برای ثبت نام می توانید از طریق پست یا حتی فکس نیز اقدام های لازم را انجام دهید. برای رزرو در آزمون GRE می بایست مبلغ 205 دلار را پرداخت کنید و دارای گذرنامه معتبر باشید.

راه های ثبت نام در امتحان GRE:

• آنلاین
• تلفنی
• پست
• فکس

چگونه در آزمون GRE از طریق تلفن ثبت نام کنیم؟

پروسه ثبت نام تلفنی هر چند ساده است اما با توجه به محدودیت های ایران، برقراری ارتباط مستقیم و پرداخت هزینه بدون دردسر امتحان GRE ممکن نیست. اما به طور کلی شما با برقراری ارتباط با نمایندگی رسمی ETS می توانید اقدام به ثبت نام تلفنی نمایید.

چگونه در آزمون جی آر ای به صورت آنلاین ثبت نام کنیم؟

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون GRE از طریق اینترنت می بایست مراحل زیر را رعایت نمایند:
1. داوطلبان می بایست در سایت ETS ثبت نام کنند و یک حساب فعال ایجاد نمایند.
2. نوع امتحانی که قصد انجام آن را دارند، انتخاب کنند. (عمومی یا تخصصی)
3. تاریخی که قصد دارید در آزمون شرکت کنید را انتخاب کنید و نزدیک ترین مرکز برگزاری آزمون را پیدا کنید.
4. جزئیات مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید.
5. هزینه آزمون را پرداخت کنید.

هر چند ثبت نام و ارائه مدارک از این روش برای کاربران ایرانی هم به راحتی مقدور است اما پرداخت مستقیم هزینه امکان پذیر نیست. شما می توانید با افتتاح حساب پی پال یا دریافت مستر کارت اقدام به پرداخت مستقیم تمام هزینه های بین المللی خود از جمله هزینه امتحان GRE نمایید.

  برچسب ها: GRE آزمون GRE

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
سابمیت مقاله چیست؟