آیا واکسن فایزر به دی ان ای انسان در داخل سلول های کبد تبدیل می شود ؟

  جمعه، 13 اسفند 1400 ID  کد خبر 195077
آیا واکسن فایزر به دی ان ای انسان در داخل سلول های کبد تبدیل می شود ؟
مطالعه پژوهشگران سوئدی نشان می‌دهد که زمانی که mRNA واکسن وارد سلول‌های کبد انسان می‌شود واکنش‌های متعددی را ایجاد می‌کند که باعث رونویسی معکوس شده و mRNA را به DNA تبدیل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ساعد نیوز به نقل از خبرگزاری فرارو /مطالعه تازه پژوهشگران سوئدی نشان می دهد که واکسن ضد کووید فایزر می تواند در سلول های کبد انسان به دی ان ای تبدیل شود. این در حالی است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های امریکا پیشتر این موضوع را تکذیب کرده بود.

به گزارش فرارو به نقل از Epoch Times، پژوهشگران سوئدی دریافته اند که آر ان ای (RNA) پیام رسان واکسن فایزر می تواند وارد سلول های کبد انسان شده و به دی ان ای تبدیل شد.

مطالعه پژوهشگران سوئدی نشان می دهد که زمانی که mRNA واکسن وارد سلول های کبد انسان می شود واکنش های متعددی را ایجاد می کند که باعث رونویسی معکوس شده و mRNA را به DNA تبدیل می کند.

پژوهشگران این بررسی که نتیجه مطالعه خود را در مجله Current Issues of Molecular Biology در حوزه زیست شناسی مولکولی منتشر کرده اند اظهار داشتند که "شواهدی را یافته اند که نشان می دهد mRNA COVID-۱۹ BNT۱۶۲b۲ واکسن می تواند در شرایط آزمایشگاهی وارد رده Huh۷ سلولی کبد انسان شود.

آنان اشاره کرده اند که BNT۱۶۲b۲ (واکسن فایزر) به سرعت شش ساعت پس از تزریق داخل سلول های کبد انسان رونویسی معکوس می شود. این در حالی است که که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در امریکا اعلام کرده بود که روند رونویسی معکوس در مورد واکسن فایزر رخ نمی دهد.

این مرکز در سایت خود در مطلبی تحت عنوان "افسانه ها و حقایق در مورد واکسن های کووید -۱۹" نوشته بود:"مواد ژنتیکی تزریق شده توسط واکسن های mRNA هرگز وارد هسته سلول های شما نمی شوند. واکسن های کووید-۱۹ تغییری در دی ان ای شما در هیچ شکلی ایجاد نمی کنند".

سازنده واکسن "فایرز" نیز اعلام کرده است که واکسن کووید-۱۹ ما توالی دی ان ای سلول انسانی را تغییر نمی دهد و تنها دستورالعمل هایی را برای ایجاد ایمنی به بدن ارائه می دهد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (74 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (71 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (48 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (49 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (47 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (38 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (26 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (25 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (23 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (22 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (22 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (21 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (21 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قدرت‌نمایی پزشکیان مقابل تندرو‌های مجلس با یک «اقدامِ بی سابقه»
گنج یابی و جویندگی گسترده در فضای مجازی / حتی کتاب هم چاپ می‌کنند!
استقبال آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین از پهپادهای ایرانی
(ویدئو) ماندگارترین سکانس سریال پایتخت / یه ترکیه رفتن نقی هی به همه گیر میده؛ به ارسطو میگه کفشای سیندرلا چیه پوشیدی 😂
(ویدیو) نرگس محمدی،بازیگر جوکر2 : علی اوجی گفت زنم بشی تا 60 سالگی می خندونمت
دانلود آهنگ جدید «پر پرواز» مصطفی راغب +فیلم/ تو پر پروازم باش بیا و مالک قلبم باش ...
(عکس) شباهت بیش از حد الیکا عبدالرزاقی، ستاره اینروزهای برنامه "جوکر 2"، به مادرش/ امین زندگانی، بازیگر سریال "طوبی"، چه مادرخانم جوان و خوش خنده‌ای داره!
پدر با دیدن دختر 15 ساله‌اش با یک پسر در اتاق خواب سکته کرد و مرد!
ویدیو قدیمی و دیده‌نشده از شوخی بانمک زهره فکورصبور با نعیمه نظام‌دوست/ وااای چقدر جوون بودن اینجا!
(ویدیو) روزی که اشک تختی درامد!/ خاطره ای دردناک از المپیک رفتن جهان پهلوان تختی که شما نمیدانستید!!
(ویدئو) وقتی از سوتی های عجیب مادربزرگ ها در برنامه جوکر 2 میگن / متین ستوده و گیتی قاسمی یه سوتی از مامان بزرگشون گفتن که بقیه تا مرز ترکیدن رفتن 😂😂
(ویدئو) سوگواری دیدنی نیکخواه در مراسم ختم ژاله صامتی در برنامه جوکر 2 / ناهید مسلمی چه شیونی میزنه 😂😂
(ویدئو) وقتی پژمان جمشیدی برای پدر زن دومش شلوار حاملگی میخره/ سکانسی فوق العاده سمی و خنده دار از فیلم سینمایی هتل
(ویدیو) فقط رضا نیکخواه میتونه وسط مراسم ختم همه رو بخندونه/ لحظه تعزیه‌خوانی رضا نیکخواه در برنامه "جوکر 2" و خندیدن رویا میرعلمی/ البته این دیگه خنده نبود، انفجار بود🤣
رهبر انقلاب : راه طولانی پیمودید و حسینیه ما را از رایحه دل‌های ولایت‌مدارتان معطر کردید ؛ سلام مرا به بوشهری‌ها برسانید
منتخب روز   
همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی