ساعدنیوز
ساعدنیوز

عین اللهی: تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون کرونا تمام می‌شود

  دوشنبه، 01 شهریور 1400   کد خبر 164142
عین اللهی: تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون کرونا تمام می‌شود
ساعد نیوز: وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دفاع از سلامت مردم نباید معطل شخص یا چیز دیگری شود، افزود: تا پایان بهمن سال جاری واکسیناسیون کرونا را به پایان می‌رسانیم.  

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز دوشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و نیز تشریح و دفاع از برنامه های خود، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت های بزرگی بر دوش جامعه سلامت ایران گذاشته شد و جهاد سلامت در ۴۰ سال ادامه داشت و در دو سال گذشته به بالاترین حد خود رسید.

وی ادامه داد: دشواری بیماری کرونا را با پوست و گوشتم حس کردم و در اسفند ۹۸ از نخستین پزشکانی بودم که کرونا گرفتم و مرگ را به چشم دیدم اما خداوند دستم را گرفت و جان تازه ای به من داد تا به میدان دفاع از سلامت بیایم.

عین اللهی گفت: وزیر بهداشت وقتی وزیر است که در کنار مردم ایستاده باشد و برای سلامت آنها خود را به آب و آتش بزند، من یک طبیب هستم، نه تاجر یا صنعتگر. دوشادوش مد افعان سلامت در خدمت مردم خواهم بود و درمان مردم نباید بدون هیچ معطلی، به تعویق بیافتد.

عین اللهی افزود: حفظ جان مردم نخستین اولویت من در حوزه مقام عالی وزارت بهداشت خواهد بود و سلامت آنها خط قرمزم بوده و دفاع از سلامت محور همدلی ایرانیان در دولت مردمی است.

وی تاکید کرد: در دفاع از سلامت مردم همه شکاف ها در مفهوم بزرگ انسانیت حل می شود و می توانیم بر بیماری کرونا غلیه کنیم و جهاد سلامت را در سنگر وزارت بهداشت ادامه می دهم.

عین اللهی سلامت مردم را خط قرمز خود دانست و واکسیناسیون و تهیه واکسن کرونا را به عنوان اصلی ترین برنامه وزارت بهداشت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کرونا یک بیماری تک بعدی نیست و بر همه جوانب زندگی اثر گذاشته، افزود: جهاد سلامت را در سنگر وزارت بهداشت ادامه خواهیم داد.

عین اللهی ادامه داد: امروزه در دنیا ثابت شده واکسیناسیون مهمترین عامل جلوگیری از کرونا و کاهش میزان مرگ و میر است و فردی که واکسن می زند ،به این بیماری مبتلا شده اما شدت بیماری کم می شود.

وی اظهار داشت: واکسیناسیون علیه کرونا از مهمترین برنامه های اصلی من در وزارت بهداشت است و ۱۲۰ میلیون دز واکسن برای ۶۰ میلیون نفر بالای ۱۸ سال در کشور لازم داریم.

وزیر پیشنهادی بهداشت افزود: تاکنون حدود ۲۲میلیون دز واکسن به مردم تزریق شده ولی از طریق تولید داخلی نمی توانیم ۹۸ میلیون دز واکسن تهیه کنیم به همین خاطر واردات واکسن حتی از بخش غیردولتی را فعال خواهیم کرده و البته تهیه آن با سیاست های رئیس جمهور انجام می شود و وزارت بهداشت باید چرخه سرما را نیز حفظ و ثبت کند.

به گفته عین اللهی، تا پایان بهمن ماه واکسیناسیون علیه کرونا را به پایان می رسانیم و با توجه به امکانات زیاد و افراد انقلابی که در کشور وجود دارد با استفاده و کمک از ظرفیت شهرداری، نیروی انتظامی، بسیج و هلال احمر می توانیم این رسالت بزرگ را انجام دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی بیماریابی و خدمت به مردم است که با جدیت دنبال می شود.

عین اللهی با بیان اینکه بحث قرنطینه برای مهار و کنترل کرونا در دنیا ۱۰ تا ۱۰۰ درصد اجرایی می شود، گفت: ما نیز باید با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشورمان قرنطینه به شکل نمایشی نباشد و اینکه ۲ هفته را تعطیل کردیم مرگ و میر کرونایی نیز افزایش یافت، باید از همه امکانات و کمک اصناف استفاده کنیم تا بتوانیم چرخه ویروس کرونا که موذیانه عمل می کند را متوقف کنیم.

وی ادامه داد: مهمترین مسئله دیگر در کنترل کرونا مدیریت است ، در ستاد ملی کرونا ازحضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز استفاده موثر باید ببریم ، اختیارات را به استان ها واگذار کنیم تا خود بر اساس شرایط بومی استان ها تصمیم بگیرند و کمیته علمی کرونا نیز از اساتید برجسته ای تشکیل می شود تا موارد لازم را برای مقابله با این بیماری اتخاذ کنند.

این چشم پزشک تاکید کرد: ۷۵ درصد از عوامل تاثیر گذار در سلامت خارج از وزارت بهداشت است و باید وزارت بهداشت به عنوان نهاد حاکمیتی شناخته شود تا وظایف خود را در سایر قسمت ها انجام دهند.

عین اللهی افزود: باید هزینه های پرداختی از جیب مردم کاهش یابد و در قانون برنامه ششم توسعه این هزینه ۲۵ درصد است در حالیکه ۴۰ درصد هزینه های سلامت را مردم می پردازند و باید با استفاده از منابع مالی پایدار آن را کم کنیم.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: پیشگیری بر درمان اولویت دارد و موجب می شود مخاطرات سلامت بر مردم ایجاد نشود و هزینه ها نیز کاهش یابد، اکنون نظام سلام و شبکه بهداشت را در همه مناطق کشور داریم و لازم است کارآیی آنها تقویت شود.

عین اللهی به موضوع نظام پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: بیماری های مزن و غیرواگیر، چاقی، دیابت، فشارخون بالا، چربی بالا باید با اصلاح سبک زندگی و تغذیه مردم کاهش یابد و نظام ارجاع و پزشک خانواده که در قانون برنامه ششم توسعه به آن تاکید شده باید ارتقا یابد که مردم تحت نظارت سلامت باشند.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم زیرساخت الکترونیک سلامت را تسهیل کنیم ، نظام ارجاع و پزشک خانواده توانمند و تقویت می شود.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشریح توسعه کمی و کیفی بیمه ها گفت: باید بیمه پایه درمان همگانی شود و پوشش اجباری داشته باشد، بیمه رایگان برای اقشار آسسب پذیر براساس ارزیابی توان مالی آنها ضروری است.

عین اللهی افزود: پوشش بیمه خدمات دندانپزشکی و بیماریهای نوپدید مانند کرونا که مردم را دچار مشکل کرده، ضرورت دارد و بیمه تکمیلی نیز ساماندهی شود.

وی اظهار داشت: اکنون از لحاظ پرونده سلامت الکترونیک نسبت به سایر کشورها عقب هستیم و باید این پرونده را به سرانجام برسانیم.

عین اللهی ادامه داد: اجرای اصلاح راهنماهای بالینی نیز ضرورت دارد، اکنون دو برابر استاندارد جهانی نسخه دارویی تجویز می شود در هر حالیکه باید هر نسخه ۲.۱ و ۵.۱ دارو باشد، عدم نظارت و راهنماهای بالینی باعث شده نظام سلامت را نتوانیم پایش کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز به تامین منابع پایدار سلامت داریم، گفت: مجلس شورای اسلامی در قانون ۱۴۰۰ مالیات بر ارزش افزوده یک میلیارد تومان به وزارت بهد اشت اختصاص داده و باید برای بسیاری از کالاهای آسیب رسان به سلامت مردم عوارض ایجاد کرد و ساختار نظام سلامت را طوری تدوین کنیم که تعارض در منابع پایدار سلامت از بین برود.

عین اللهی تصریح کرد: مدیران ارشد مهمترین نقش را در حوزه سلامت دارند و باید از ظرفیت آنها در نظام سلامت استفاده کرد.

وی، عدم همکاری مدیران با نمایندگان مجلس را خطر قرمز خود دانست و گفت: ما مدیران پاکدست با روحیه انقلابی در کشور زیاد داریم که می توانند در حوزه نظام سلامت با نمایندگان مجلس همکاری کنند.

عین اللهی برنامه های غذا، دارو و تجهیزات پزشکی را تشریح کرد و اظهار داشت: با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان و تکیه بر توان داخلی می توانیم تولیدات غذا، دارو و تجهیزات پزشکی را ارتقا دهیم.

وی با بیا اینکه پوشش بیمه ای داروها باید افزایش یابد، ادامه داد: در حوزه طب سنتی و ایرانی نیز بازشناسی، تدوین و تهیه طب سنتی با استناد به بند ۲ سیاست های کلی نظام سلامت باید انجام شود.

عین اللهی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در ارائه خدمات طب سنتی و داروهای گیاهی نظارت اساسی خواهد داشت و در مناطق مختلف کشور گیاهان دارویی زیادی کشت می کنند که با همکاری وزارت جهاد کشاوری می تواند از آنها بهره اساسی را در نظام سلامت برد.

وزیر پیشنهادی بهداشت تاکید کرد: طب سنتی در سال ۸۴ به وزارت بهداشت آمد و کمیته طب سنتی و رشته کارشناسی ارشد و P.H.D را در زمانی که در معاونت آموزشی این وزارتخانه بودم ایجاد کرده و برنامه های آموزشی را در این زمینه مستند کردیم.

عین اللهی گفت: اعتقاد کاملی به توسعه طب سنتی دارم زیرا می تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

وزیر پیشنهادی بهداشت در مورد سیاست های جمعیت تصریح کرد: سیاست های جمعیت از موضوعات مهم مجلس شورای اسلامی بوده و در وزارت بهداشت برای تحقق این سیاست ها، درمان زوج های نابارور را بصورت رایگان انجام می دهیم و بودجه ای نیز برای مراکز درمان ناباروری دیده شده است.

عین اللهی با بیان اینکه زایمان طبیعی و بهداشت باروری نیز افزایش می یابد، افزود: سعی می کنیم میزان زایشگاه ها را افزایش دهیم و در جهت توسعه زایمان طبیعی نیز اقدامات خوبی را انجام خواهیم داد.

وی تربیت نیروی انسانی کارآمد، متعهد و دارای اخلاق اسلامی را از برنامه های اساسی در وزارت بهداشت برشمرد و اظهار داشت: باید به سمت مرجعیت علمی حرکت کنیم و در این زمینه اصول مرجعیت علمی را بصورت کتب تدوین کردیم.

عین اللهی با بیان اینکه بومی گزینی مهمترین مسئله رفع محرومیت در مناطق محروم است، تصریح کرد: بومی گزینی می تواند بسیاری از مشکلات را برای دانشجویان رفع کند و نیاز به عدالت آموزشی، گسترش آموزش در کل کشور را با توسعه زیر ساخت ها، گسترش خواهیم داد.

وی گفت: به عنوان مثال وقتی در یک منطقه ای دانشگاه تاسیس شد، دختران دانش آموز در کنار خانواده امید به تحصیلات بالاتر پیدا کردند و توسعه آموزش و علم در مناطق محروم باید ارتقا پیدا کند.

عین اللهی تصریح کرد: جهانی سازی و توریست گردشگری در حوزه سلامت باید ارتقا یابد و معتقد به تبادل استاد و دانشجوی خارجی هستم و باید پژوهش های کاربردی در این زمینه ایجاد کنیم تا به درد مردم بخورد.

وی، سلامت روان و توانبخشی را از دیگر موضوعاتی برشمرد که در وزارت بهداشت به آنها توجه خواهد شد.

عین اللهی با بیان اینکه برای عدالت در سلامت زیرساخت های پزشکی باید ارتقا یابد، اظهار داشت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی از مهمترین برنامه های بنده است؛ در سال ۹۱ تا ۹۲ میزان ظرفیت پذیرش پزشکی ۶ هزار و ۴۰۰ نفر بود که در زمان مسوولیتم به عنوان معاون آموزشی وزارت بهداشت به ۷ هزار و ۲۵ نفر رساندم و باید زیرساخت ها را در این زمینه افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ کار غیرقانونی انجام نداده و در مورد گذراندن طرح فرزندم کاره ای نبودم.

عین اللهی تصریح کرد: رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بنده باعث خواهد شد در برابر این اعتماد ارزشمند در راه خدمت به مردم تا پایای جان بایستم.

به گزارش ایرنا، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، ۲۰ مرداد ماه اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد.

در این میان دکتر بهرام عین اللهی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شده است.

دکتر عین اللهی متولد ۱۳۳۷ متخصص چشم پزشکی، فوق تخصص قرنیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

وی در حوزه علمی و اجرایی به عنوان رئیس قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مسئول کمیته جذب دانشجویی جهاد سازندگی در شورای انقلاب فرهنگی، معاون درمان بهداری کل سپاه، معاون آموزشی، دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی فعالیت کرده است.

از دیگر سوابق وی می توان به رئیس دفتر نظارت و ارزیابی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مشاور سازمان بین المللی آموزش پزشکی WFME، دبیر انجمن آموزش علوم پزشکی ایران، عضو هیات ممتحنه بورد تخصصی چشم پزشکی کشور، عضو شورایعالی مرکز تحقیقات چشم پزشکی کشور، عضو هیات مدیره بانک چشم جمهوری اسلامی ایران، عضو شورایعالی استعدادهای درخشان وزارت بهداشت درمان و آموزش، رئیس انجمن آموزش علوم پزشکی، عضو مرکز تحقیقات لیزر پزشکی، رییس قطب چشم پزشکی، مشاور بیماری های چشم، شورای سیاست گذاری سلامت صدا و سیما اشاره کرد.

عین اللهی همچنین ۳۵ کتاب، چهار مقاله فارسی و ۹ مقاله انگلیسی در حوزه تخصصی خود تالیف کرده است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (372 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (306 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (244 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (235 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (184 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (153 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (146 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (144 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (140 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (130 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (125 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (120 نظر) استوری معنادار شاهین صمدپور برای یکتا ناصر و منوچهر هادی (104 نظر) خنده های رهبر معظم انقلاب به اشعار شاعر طنزپرداز با موضوع آقازاده+ویدئو/ ای صورت و سیرت تو مطلوب، به‌به به‌به به این ژن خوب (102 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی سانیا سالاری، ارغوانِ سریال دلدادگان با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (99 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) منوی غذای مفصل کافه هنر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد در لواسان/ از کیک شکلاتی گرفته تا آیس آمریکانو... استعداد و هوش بالای خانمهای شرکت کننده در مسابقه حامد آهنگی و عصبانیت بانمک او از نباختنشون+ویدئو رامین رضائیان ستاره تیم ملی درحال نماز خواندن در اتاقش+عکس علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس نان محلی پختن حرفه‌ای و جالب آزیتا حاجیان با تنور روستایی/ خانم بازیگر رو با این تیپ محاله بشناسید!+عکس (ویدئو) دکتر فیروز نادری اطلاعات مرموز ناسا را فاش کرد خلاقیت خنده دار و اقتصادی پدر ایرانی با هدف صرفه جویی در استفاده از چای کیسه ای حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس! صحبت های شنیدنی هادی چوپان قهرمان جهان در حضور آرنولد/ من یک جنگجو هستم +فیلم روایت خنده دار گاوی که از روی ملیکا شریفی نیا رد شد و عمرش را داد به مهران مدیری/ بیژ بیژ را بیشتر بشناسید+فیلم میز ناهار رنگارنگ مصطفی زمانی و مهتاب کرامتی در یک رستوران شیک چینی+عکس (عکس) کشف شگفت انگیز حلقه طلایی و زیبای کوروش هخامنشی در روسیه/ انگشتری متعلق به 500 سال قبل از میلاد مسیح عکس های دکوراسیون شیک و لاکچری خانه شیلا خداداد و همسر جراحش/ هفت سین جذابش را هم ببینید (تصاویر) حیوانات خانگی عجیب و غریب ملکه الیزابت دوم / باورتون میشه واقعا؟ (عکس) تلاشهای بی وقفه ی زن بریتانیایی برای جلب رضایت همسرش جواب داد و رکوردش در کتاب گینس ثبت شد فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 (عکس) جواد عزتی و علی مردانه در پشت صحنه فصل 3 سریال زخم کاری در رامسر / فصل 3 زخم کاری در راه است رونمایی از سفره افطار مفصل و رنگین 6 کیلومتری در مشهد +عکس 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست (عکس) خوابیدن محمدرضا گلزار وسط تمرین ورزش / مثل اینکه فشار زندگی متاهلی با آیسان خانم زیاده🤣 جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس مخالفت با بازیگر شدن فریبرز به سبک ژاله صامتی، پریِ سریال زیرخاکی+ویدئو/ اون تیکه معنی کردن چپر چلاغ برا کاوه خیلی خوب بود رونمایی از برادر جوان و قدبلند داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه ها/ جفتشون چقدرم مهربون و خوش استایلن+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران (ویدئو) مظنون فراری از دست پلیس به خودروی در حال حرکت آویزان شد حرکات با مزه گربه وقتی خودش رو توی آینه میبینه/ چه دیوونه بازی هایی درمیاره+ فیلم واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ هم میز شدن امیر قلعه نویی و علی دایی در ضیافت افطاری در آجودانیه+عکس/ چهره بشاش و شاد هر دو سرمربی سابق و فعلی تیم ملی مبتلا شدن ستاره سادات قطبی به بیماری ناشناخته و دست و پنجه نرم کردن با مرگ+ویدئو عروسی مجلل دختر شاه اینجا برگزار شد!+عکس سلفی عجیب و غریب بهرام رادان با سفره هفت سین ساده در دفتر کارش در دوران مجردی+ عکس/ برا همیناست که میگن ازدوج کنی سر و سامون میگیری غوغای خوانندگی و نوازندگی شهاب حسینی با آهنگ ناصر عبداللهی +ویدئو/عجب صدای قشنگی داره! تصاویری از دوقلوهای ریزه میزه و بانمک یاسمین مقبلی در کنار مادر فضانوردشان
تیتر امروز   
12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 عروسی مجلل دختر شاه اینجا برگزار شد!+عکس