دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

ایران جزو ۱۰ کشور تولید کننده واکسن کرونا در دنیا است 

یکشنبه، 08 اسفند 1400
کد خبر: 194410
ساعد نیوز: رییس انستیتو پاستور ایران گفت: تعداد کشورهایی که در دنیا توانستند واکسن کرونا را تولید کنند یا به عبارتی آن را به سرانجام برسانند ۱۰ کشور است که ایران هم اکنون با تلاش محققان داخلی جزو این کشورهای تولیدکننده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا بیگلری در حاشیه همایش ملی کرونا، امنیت و سلامت که در سالن همایش انستیتو پاستور ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران توانست وارد پلتفرم ها و روش های مختلف تولید واکسن کرونا شود و در این عرصه موفق شد که این موضوع نشان دهنده رشد و ارتقای بسیار زیاد کشور در حوزه فناوری واکسن است.

وی افزود: هرچند کمبودهایی در این زمینه در ماه های گذشته در کشور داشتیم، اما امروز هموطنان می توانند مطمئن باشند اگر به دزهای اضافی اعم سوم و چهارم نیاز باشد، مجموعه واکسن سازان توانمند ایرانی می توانند این محصول را تولید و در اختیار مردم قرار دهند.

رییس انستیتو پاستور ایران به انجام کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن پاستوکووک در کشور اشاره کرد و ادامه داد: کارآزمایی بالینی این واکسن در ایران نشان داد که واکسن پاستوکووک بسیار ایمن و موثر است و نتایج آن که بسیار چشمگیر بود در معتبرترین نشریات علمی دنیا پذیرفته شد که به زودی در اختیار عموم قرار می گیرد.

بیگلری خاطرنشان کرد: انستیتو پاستور ایران موفق شد واکسن ایمن و موثر به نام پاستوکووک را عرضه کند تا هموطنان اعم از بزرگسالان و کودکان در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

وی همچنین درمورد برگزاری همایش ملی کرونا، امنیت و سلامت در این موسسه تحقیقاتی گفت: با توجه به گذشت حدود ۲ سال از تشخیص اولین موارد بیماری کرونا در کشور، لازم بود در نشست های مختلف ابعاد تاثیر ویروس کووید۱۹ بر جامعه به خصوص نقش آن در سلامت مردم، راه های پیشگیری و مبارزه با آن، درمان بیماری و واکسیناسیون مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

رییس انستیتو پاستور ایران یادآور شد: این همایش به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و با همکاری انستیتو پاستور ایران با این هدف برگزار شد.

بیگلری ادامه داد: بازنگری در اقدامات انجام شده، مرور درس های آموخته از شیوع این بیماری در کشور و ارایه پیشنهادها برای برنامه ریزی مناسب از جمله موضوعاتی است که در این همایش بررسی شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل اکسپت مقاله
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک