دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / دیدنی ها /

عجیب ترین اختراعات بشر که عمر کوتاهی داشتند +فیلم/ از چمدان ضد سرقت و قایق پرنده تا شیشه پاک کن برا عینک!! 

پنجشنبه، 21 تیر 1403
ساعدنیوز: ویدئویی بسیار جالب از عجیب ترین اختراعات جهان را مشاهده می کنید که که عمر کوتاهی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، اختراع یا اِبداع، یک وسیله، روش، ترکیب یا فرایند منحصر به فرد یا جدید است. فرایند اختراع، فرآیندی جزئی در یک فرایند کلی مهندسی و توسعه محصول است. اختراع می‌تواند یک پیشرفت در یک ماشین یا محصول یا یک فرایند جدید برای ایجاد یک شی یا یک نتیجه باشد. اختراعی که به یک عملکرد یا نتیجه کاملاً منحصر به فرد دست می‌یابد ممکن است عامل یک پیشرفت چشمگیر در جامعه باشد. چنین آثاری بدیع هستند و برای افراد متخصص در همان زمینه آشکار نیستند. یک مخترع ممکن است گام بزرگی به سمت موفقیت یا شکست بردارد.

مخترع شخصی است که اختراعی را ایجاد یا کشف می‌کند. اگرچه اختراع ارتباط تنگاتنگی با علم و مهندسی دارد، اما مخترعان الزاماً مهندس یا دانشمند نیستند.

برخی از اختراعات را می‌توان ثبت اختراع کرد. سیستم ثبت اختراع ایجاد شد تا از طریق اعطای حق انحصار محدود بر اختراعاتی که به اندازه کافی جدید، غیر آشکار و مفید هستند، مخترعان را به اختراعات بیشتر تشویق کند. یک حق اختراع از نظر قانونی از حقوق مالکیت معنوی مخترع محافظت می‌کند و از نظر قانونی تشخیص می‌دهد که اختراع ادعا شده در واقع یک «اختراع» است. قوانین و الزامات ثبت اختراع در کشورهای مختلف متفاوت است و فرایند اخذ اختراع اغلب گران‌قیمت است.

معنای دیگر اختراع، اختراع فرهنگی است که مجموعه‌ای بدیع از رفتارهای اجتماعی مفید است که توسط مردم اتخاذ شده و به دیگران منتقل می‌شود. اختراع جزء مهمی از خلاقیت هنری و طراحی است. اختراعات اغلب مرزهای دانش، تجربه یا توانایی انسان را گسترش می‌دهند.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 26 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
چیدمان میز عصرانه با کیک و شیرینی های خانگی به روش برونا بیانکاردی/ تزئین خوراکی ها و میزآرایی فوق العاده نامزد نیمار حرف نداره! +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(عکس) گوش خونی و زخمی ترامپ بعد از شلیک امروز به سمت او / از ترور جان سالم به در برد
لیست جهیزیۀ جالب عروس در عصر قاجار؛ از سنگ‌پای نقره تا شربت‌خوری و چای‌خوری پاریسی+عکس
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند چوب گلف را در "بازار" پیدا کنند