عجیب ترین میوه هایی که تاکنون ندیده اید+ عکس

  چهارشنبه، 23 خرداد 1403
عجیب ترین میوه هایی که تاکنون ندیده اید+ عکس
ساعدنیوز:همان موقع که هندوانه‌های زردرنگ راه خودشان را به میوه‌فروشی‌ها و وانت‌های میوه باز کردند، خیلی از ما از دیدن رنگ زرد هندوانه به جای آن سرخی که انتظارش را داشتیم، تعجب کردیم. حالا چند سالی هست که این هندوانه‌ها در کنار باقی میوه‌ها، به پدیده‌ای عادی تبدیل شده‌اند و کسی از دیدنشان تعجب نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، میوه‌های زیادی در جهان وجود دارند که ما خیلی از آنها را نه دیده‌ایم، نه خورده‌ایم و نه حتی اسمشان را می‌دانیم؛ میوه‌هایی که از نظر ما عجیب و غریب هستند، اما شاید برای شخصی دیگر در جایی دیگر عادی‌ترین میوه در جهان باشند.

همه‌ اینها بستگی به این دارد که در کجای دنیا زندگی می‌کنیم و در کدام فرهنگ رشد کرده‌ایم. برخی از میوه‌ها بومی مناطق خاصی هستند و در جاهای دیگر پرورش داده نمی‌شوند، اما با پیشرفت‌های زیادی که در سیستم حمل‌ونقل ایجاد شده، خیلی از این میوه‌های عجیب راه خود را به سراسر دنیا پیدا کرده‌اند و برای بسیاری از مردم دیگر عجیب نیستند.

چند روزی است که فیلمی از برداشت ذرت سیاه در کشور پرو در شبکه های اجتماعی وایرال شده و برای ما که همیشه ذرت را زردرنگ دیده‌ایم، عجیب و جالب است؛ به همین دلیل سراغ برخی از میوه‌های عجیب در دنیا رفته‌ایم تا بیشتر با آنها آشنا شویم و ندیده و نشناخته نمانیم.

سیب سیاه

سیب سیاه، پوستی سیاه و تیره دارد و قسمت داخلی آن سفید و روشن است. این میوه نژادی نادر از خانواده سیب‌های Hua Niu است که در منطقه تبتی نایینگچی کشت می‌شود.

انگور برزیلی

میوه‌های درخت جابوتی کابا، به جای شاخه‌ها، روی تنه اصلی درخت می‌رویند. نام دیگر این درخت، انگور برزیلی است. این گیاه، بومی آمریکای جنوبی است و در کشورهایی مانند پاراگوئه، آرژانتین و برزیل می‌روید.

طالبی شاخ‌دار

طالبی شاخ‌دار ترکیبی از خانواده ملون‌ها و خیارها به‌حساب می‌آید. این میوه که داخلش شبیه ژله است، یکی از خوردنی‌های سنتی آفریقاست.

کلم رومی

کلم رومی نه کاملا شبیه کلم بروکلی معمولی است و نه کاملا شبیه گل‌کلم، بلکه چیزی بین این دو است. این کلم نخستین‌بار در ایتالیا دیده شده و مزه‌اش کمی تردتر از گل کلم معمولی است.

سیب‌زمینی بنفش

سیب‌زمینی بنفش یکی از هزاران گونه‌ سیب‌زمینی است که به‌تازگی به‌خاطر خواص و رنگ جذابش مورد استفاده قرار گرفته است. از مهم‌ترین خواص آن می‌توان به خاصیت ضدسرطان بودن و ضدآب مروارید و دیابت بودن آن اشاره کرد.

سیب ستاره‌ای

سیب ستاره‌ای یا میوه شیری یک درخت گرمسیری از خانواده چیکوئیان بوده که بومی غرب هند است. این میوه بسیار خوشمزه و شیرین است و زمانی که سرد خورده ‌شود، خوشمزه‌تر است.

فراتوت

این میوه بوی بد و طعم تند و زننده‌ای دارد که معمولا برای مقاصد دارویی در اشکال مختلف استفاده می‌شود. این میوه برای برخی از بیماری‌ها مفید است.

لیموترش اسپانیایی

اگرچه این میوه شبیه لیمو است و طعم آن هم شبیه لیمو است، ولی لیمو نیست. این میوه در اصل اسپانیایی نیست و بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است و به‌صورت خام یا آب‌میوه مصرف می‌شود.

خربزه ازبکستان

این خربزه یکی از بهترین انواع خربزه در جهان بوده و طعم آن با دیگر خربزه‌ها متفاوت است.

مار میوه

سالاک یا میوه مار میوه‌ای است استوایی با ظاهری عجیب و غریب که پوست فلس‌مانند و قهوه‌ای رنگ آن شبیه پوست مار است و به همین دلیل مردم محلی آن را میوه مار یا میوه پوست‌مار نیز می‌نامند.

چیکو

چیکو میوه‌ای گرد یا بیضی‌شکل است که پوستی نازک دارد. گوشت این میوه شبیه گلابی است و طعم شیرین و کمی اسیدی دارد.

پیوندهای مبارک!

میوه‌های پیوندی جزو عجیب‌ترین و جالب‌ترین میوه‌ها هستند؛ چون همان میوه‌های آشنا، حالا تغییر شکل داده و ترکیبی از 2 یا چند میوه شده‌اند. برخی از میوه‌های پیوندی اینها هستند:

لیمو خونی

برخلاف آنچه از نام این میوه پیداست، لیمو خونی ترکیب لیمو و پرتقال خونی نیست، بلکه نوع خاصی از میوه پیوندی از مرکبات پیشرفته است. پوست لیمو خونی سبزرنگ و داخل آن نارنجی-قرمز است.

گوجه فرنگی سیاه

گوجه فرنگی‌های سیاه یا بنفش در انگلستان بسیار محبوب هستند. این میوه از پیوند گوجه‌فرنگی با توت‌های سیاه یا بنفش حاصل می‌شود و معمولا کوچک‌تر از گوجه‌فرنگی‌های معمولی است.

کیوی بری

این میوه پیوندی جذاب از ترکیب کیوی و توت به‌دست می‌آید. کیوی‌بری گونه‌ای از کیوی در اندازه کوچک است، با این تفاوت که مانند کیوی‌هایی که تاکنون می‌شناختید روی پوست آن پرز وجود ندارد. در نتیجه، می‌توانید به‌راحتی آن را با پوست بخورید و طعم آن شیرین‌تر از کیوی معمولی است.

برچسب ها: میوه عجایب

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (31 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (23 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (20 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (16 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (14 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (9 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
گنده لات خیابان پاسداران به آخر خط رسید
طناب پوسیده عاشقی بر گردن زن جوان/مادرشوهرم عکس دختران زیبا را به همسرم نشان می‌دهد و...
ماجرای شناسنامه پاکستانی مصطفی پورمحمدی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چیست؟
ناگفته هایی از سعید جلیلی؛ از پنچر شدن ماشین پراید و نداشتن لاستیک زاپاس تا ناهار خوردن با کارگران و کارکنان اداری
(عکس) تصویر دیده نشده از مسعود پزشکیان در کنار شهیدی که پیکر پاکش به دریا پیوست ...
نسبت فامیلی قاضی زاده هاشمی با وزیر دولت روحانی چیست؟
قرار پدرانه پورمحمدی با دختران ایران: من فقط پدر سه دختر نیستم بلکه حافظ امنیت همه دختران ایرانم...
چرا آمریکا ظریف را تحریم کرده؟
200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی ایده آل است، اما تحریم هستیم/ تکنولوژی لازم داریم تا پول
عکس/ این دوقلوها جایگزین سارا و نیکا را در پایتخت 7 شدند! جالبه شباهتی هم ندارن
نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره انتخابات 1403 / کدام نامزد پیشتاز است؟
5 واقعیت درباره جلیلی، قالیباف و پزشکیان/ اجماع یا رقابت؟
گیر افتادن در تله ازدواج سفید و روابط جنسی مخفی برای کسب آرامش! / روایتی از ازدواج سفید پوریا و ساحل
از هدیه یک میلیارد تومانی به خانوار تا حمایت از خانم های خانه دار در حواشی داغ امروز یکشنبه 3 تیر 1403
فوت دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی همدان / دلیل جانباختن فرشاد زبرجدیان چه بود؟