دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

آخرین مهلت ثبت‌نام در امتحان تعیین رشته 

سه شنبه، 30 مرداد 1397
کد خبر: 11800
ساعد نیوز: شکوهی با بیان اینکه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تا پایان شهریورماه ادامه دارد، گفت: بعضی از دانش‌آموزان که برای هدایت تحصیلی در رشته خاص نمره نیاورده‌اند، می‌توانند در امتحان تعیین رشته که در شهریورماه برگزار می‌شود، شرکت کنند و در صورت قبولی و با رعایت ظرفیت موجود در منطقه، به رشته مورد علاقه هدایت می‌شوند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از افکارنیوز، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاورهوزارت آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: امسال هدایت تحصیلی وضعیت بهتری دارد، زیرا کمترین اعتراضات را نسبت به سال گذشته داشتیم، البته دانش‌آموزان با قوانین آشنا شدند و مدیران مدارس و مشاوران، اقدامات لازم را انجام داده و بسترسازی انجام شده است. 

وی در خصوص اعتراضاتی که به هدایت تحصیلی شده است، گفت: بیشتر اعتراضات مربوط به این موضوع بود که شاید نمرات در سامانه در مواردی اشتباه ثبت شده باشد که تا پایان مردادماه امکان اصلاح و پیگیری این موضوع وجود دارد. 

شکوهی با بیان اینکه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تا پایان شهریورماه ادامه دارد، گفت: بعضی از دانش‌آموزان که برای هدایت تحصیلی در رشته خاص نمره نیاورده‌اند، می‌توانند در امتحان تعیین رشته که در شهریورماه برگزار می‌شود، شرکت کنند و در صورت قبولی و با رعایت ظرفیت موجود در منطقه، به رشته مورد علاقه هدایت می‌شوند. 

وی اضافه کرد: به عنوان مثال کف نمره هدایت به رشته ریاضی، ۱۴ است و اگر دانش‌آموز در امتحان خردادماه نمره کمتر از ۱۴ گرفته باشد می‌تواند به همراه دانش‌آموزانی که در شهریورماه در امتحانات شرکت می‌کنند، در درس مذکور امتحان دهد و نمره کسب شده وی در ستون مربوط به تعیین رشته در کارنامه‌اش درج شده و مبنای هدایت تحصیلی‌اش قرار می‌گیرد. 

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان تا پایان ساعت آموزشی مدارس در امروز فرصت دارند برای امتحان تعیین رشته ثبت‌نام کنند و با توجه به اینکه امتحانات نهایی از ابتدای شهریورماه آغاز می‌شود، این زمان تمدید نخواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC