آخرین جزئیات آتش‌سوزی خوابگاه کانکسی معلمان کنگرستانی خوزستان

  شنبه، 04 بهمن 1399 ID  کد خبر 131223
آخرین جزئیات آتش‌سوزی خوابگاه کانکسی معلمان کنگرستانی خوزستان
ساعد نیوز: علی ایسپره، حسین رضایی میرقائد و مجید مرادی ۳ معلمی بودند که سه‌شنبه شب در آتش‌سوزی مدرسه کانکسی روستای کنگرستان سردشت خوزستان سوختند. به‌گفته اهالی محلی یک دانش‌آموز هم که برای معلمشان غذا برده در این سانحه دچار سوختگی شدید شده و البته ۲ تن دیگر از اهالی که نام و هویت آنها نامشخص است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از همشهری آنلاین؛ تا بود، آتش بخاری های ناایمن نفتی می افتاد به جان دانش آموزان و معلمان روستایی. یک سال دانش آموزان درودزن فارس را می سوزاند و سال دیگر دانش آموزان زاهدانی و گیلانی و شین آبادی را. امسال که مدارس مجازی شد، بیم آتش سوزی کلاس های درس در مناطق محروم نمی رفت اما آتش این بار در حوالی شب افتاد به خانه کانکسی معلمان کنگرستانی سردشت خوزستان و ۳ تن از آنها و دانش آموزی را که برایشان غذا برده بود، سوزاند.

تصویر

آخرین وضعیت معلمان و دانش آموز سردشتی

علی ایسپره، حسین رضایی میرقائد و مجید مرادی ۳ معلمی بودند که سه شنبه شب در آتش سوزی مدرسه کانکسی روستای کنگرستان سردشت خوزستان سوختند. به گفته اهالی محلی یک دانش آموز هم که برای معلمشان غذا برده در این سانحه دچار سوختگی شدید شده و البته ۲ تن دیگر از اهالی که نام و هویت آنها نامشخص است.

دیناروند از پرستاران بیمارستان سوانح سوختگی اهواز درباره آخرین وضعیت مصدومان این حادثه به همشهری گفت: حال مجید مرادی و علی ایسپره که دچار سوختگی ۲۰ و ۲۲درصد شده اند، بهتر است و آنها روز گذشته به بخش منتقل شدند. محسن رضایی میرقائد، معلمی که وضعیت بدتری نسبت به سایرین داشت و دچار ۸۰درصد سوختگی بود، هم با درخواست خانواده به بیمارستانی در اصفهان منتقل شده است. حال دانش آموز هم که ۸۰درصد سوختگی داشته خوب نیست و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری است.

بهرام رضایی میرقائد برادر حسین رضایی درباره آخرین وضعیت برادرش به همشهری گفت: برادر من بیش از بقیه دچار سوختگی شده و ما از مسئولان آموزش و پرورش خواستیم که او را به تهران منتقل کنند اما با ما همکاری نکردند، بنابراین خودمان مجبور شدیم او را به اصفهان بیاوریم. متأسفانه آموزش و پرورش کمترین همکاری را با ما دارد و ما اعضای خانواده پیگیر کارهای برادرم هستیم.

وی ادامه داد: برادر من با بیش از ۵سال سابقه کار، معلم حق التدریس است و بیمه ندارد. از طرفی بیمارستان اصفهان به ما اعلام کردند که سوختگی نزدیک ۹۰درصد است. او ۲ فرزند ۵ساله و ۶ماهه دارد و خانواده به شدت نگران وضعیت او هستند. خودمان پیگیر کارهای او هستیم و مسئولان آموزش و پرورش استان با ما تلفنی در تماس هستند.

بی تفاوتی چندروزه وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش که به همراه ۳نفر از معاونانش چهارشنبه اول بهمن برای افتتاح چند پروژه مدرسه سازی به خوزستان سفر کرده بود و تا پایان روز پنجشنبه در این استان حضور داشتند، در حالی به تهران بازگشتند که به دیدن معلمان و دانش آموز آسیب دیده کنگرستانی نرفتند.

فریبرز حمیدی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش درباره اینکه چرا وزیر آموزش و پرورش نسبت به این اتفاق ناگوار سکوت کرده و حتی با وجود اینکه ۲ روز گذشته در اهواز حضور داشته به دیدن این معلمان و دانش آموز مصدوم نرفته، به همشهری گفت: برنامه های کاری ما برای افتتاح ۲ پروژه در خرمشهر و شادگان بسیار فشرده بود و به همین دلیل فرصت حضور وزیر آموزش و پرورش در بیمارستان سوانح سوختگی اهواز پیدا نشد. او ادامه داد: اما حاجی میرزایی از مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان خواست که حتما پیگیر حال این معلمان شود و هر آنچه برای درمان و کمک به آنها نیاز است را فراهم کند.

یکی از معلمان خوزستانی از وزیر آموزش و پرورش و مدیران استانی انتقاد کرد و گفت: چه کاری واجب تر از دیدار با معلمانی که حین خدمت دچار آسیب شدند، وجود داشت که وزیر آموزش و پرورش و ۳ تن از معاونان او به رغم اینکه یک روز کامل در اهواز بودند به دیدن آنها نرفتند. این معلمان ۳ روز است که در بیمارستان بستری اند و حال آنها مساعد نیست. آیا نمی شد محسن حاجی میرزایی یا حداقل یکی از معاونان او به بیمارستان بروند و از آنها دلجویی کنند؟ چرا بی تفاوت از کنار این اتفاق سهمگین می گذریم؟

این معلم که نمی خواهد نامش فاش شود، ادامه داد: این کانکس متعلق به آموزش و پرورش بوده و معلمان به دلیل دوری مدرسه از خانه هایشان مجبورند در آن زندگی کنند؛ کانکس هایی که کمترین امکانات و ایمنی را دارد و در اغلب موارد هم کلاس درس است و هم خوابگاه معلم. حالا می گویند شب این اتفاق افتاده و صاعقه زده و مدرسه تعطیل بوده و ربطی به آموزش و پرورش ندارد، چطور می توانید این حرف را به زبان بیاورید؟ معلمان حین خدمت دچار سانحه شدند و مسئول جان آنها قطعا آموزش و پرورش است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (201 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (111 نظر) فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (108 نظر) رهبر معظم انقلاب در خرید برای منزلشان: برنج درجه دو و سه بخرید؛ میوه هم از ارزانترین‌ها بخرید و بیارید+ویدیو (67 نظر) پسر الهام چرخنده: دیگر مادری به این اسم ندارم+عکس (63 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (36 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (32 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (31 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (26 نظر) آخرین شعر استاد شهریار در آخرین دیدار با معشوقه سنگدلش در بستر مرگ که اشکتونو درمیاره/ نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم... (27 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یه آخوندی تو کشتی هر چی از کنار دستیش سوال کرد جواب نداد گفت من از عمامه و نژاد آخوند بدم میاد اونم عمامشو پرت کرد تو دریا و گفت بخاطر این پنبه... +ویدئو😂👌 (26 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
استعفای دکتر "فرهاد دانشجو" رئیس دانشگاه تربیت مدرس
زن جوان با هوس بازی کودک 4 ساله‌اش را به کشتن داد!
اعلام نتایج اولیۀ دکتری تخصصی داروسازی و جزئیات انتخاب رشته
ویدیو/ دانشگاه هاروارد آمریکا یا دانشگاه ملی سنگاپور؟
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 3 ثانیه پشمالوی عجیب غریب را پیدا کنند
ویدیو/ فضای بی‌نظیر خانۀ تیمورتاش نخست‌وزیر "رضاشاه"/ معماری سنتی با سقف آینه‌کاری شدۀ طلایی در فضایی رویایی و چشم‌نواز
عادی سازی تتو برای کودکان با تتوی رژلب برای دختر 5 ساله! + فیلم
ویدیو/ راز موفقیت مردی شگفت‌انگیز به نام "چارلی چاپلین" اسطوره‌ای فناناپذیر که از درون مشکلات خانواده‌اش جوانه زد
چالش دقت/ فقط افرادی با دقت بالا می‌توانند در 2 ثانیه "لیمو" را که در بین میوه‌های دیگر پنهان شده است پیدا کنند
(عکس) نقاشی ناصرالدین‌شاه از چهره‌اش، همراه با دست‌خطی نادر از این شاه معروف و پرحاشیه قاجار
ویدیو/ پیروزی مقتدرانه استاد "سید‌رضا موسوی واعظ" بر دانشجویان قم/ ضایع شدن دانشجویان در تهران و بازگشت به قم بعد از خوردن بستنی
ویدیو/ وقتی علاقه به "قصابی" داشتی ولی خانواده اصرار کردن پزشکی بخونی.../ "رضا عطاران" خوف کرد دکتر رو دید
تماس تلفنی ظریف و پزشکیان در حواشی داغ امروز چهارشنبه 24 مرداد 1403
ویدیو/ "ترکان خاتون" دختری جوان که از بردگی به حکومت سلجوقیان رسید/ بانوی قدرتمند ایرانی که دانشگاه قبۀ سبز کرمان را تأسیس کرد
تصاویری جذاب از طراحی خلاقانۀ هوش مصنوعی برای معماری ساختمان‌هایی با نمای حیوانات/ احتمالاً برای زیباسازی شهری زیاد کاربردی نباشه
منتخب روز   
واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟