دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

آخرین کشور در روی کره زمین که صاحب تیم فوتبال شد+عکس 

پنجشنبه، 30 شهریور 1402
کد خبر: 357056
ساعدنیوز: کشور کوچکی که تاریخی باورنکردنی دارد سرانجام موفق شد تیم فوتبال تشکیل بدهد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبر ورزشی، جزایر مارشال بالاخره یک تیم فوتبال تشکیل دادند و تبدیل به آخرین کشور روی کره زمین شدند که دارای تیم ملی فوتبال شد. کشور کوچک 60000 نفری که در اقیانوس آرام واقع شده‌ بالاخره موفق شد تیم تشکیل بدهد و اکنون رویای پیوستن به فیفا را در سر می‌پرورانند.

آنها شروع به استخدام مردان و زنان واجد شرایط برای پیوستن به تیم ملی کرده‌اند و از کیت خود رونمایی کردند. این کیت به رنگ آبی، سفید و نارنجی سازگار با محیط زیست است و با استفاده از پلاستیک بازیافتی ساخته شده و غروب زیبای این کشور را نشان می‌دهد. جزایر مارشال همچنین لیگ‌های ملی فوتبال مردان و زنان را راه‌اندازی می‌کنند. و مربیگری فوتبال را به برنامه درسی دانش‌آموزان محلی اضافه کردند.

جزایر مارشال پیشینه‌ای باورنکردنی دارند. آنها 2000 سال قبل از میلاد توسط دریانوردان میکرونزی کشف شدند و در 500 سال گذشته توسط اسپانیایی‌ها، آلمانی‌ها، ژاپنی‌ها و آمریکایی‌ها استعمار شدند. در سال 1944 بود که ایالات متحده کنترل این جزایر را از ژاپن گرفت و بین سال‌های 1947 و 1994 از جزایر مارشال برای آزمایش‌های هسته‌ای مهم استفاده کردند و در 1 مارس 1954 حتی یک بمب هیدروژنی بر روی آنها انداختند. انفجار سه برابر بزرگتر از حد انتظار بود و سه جزیره در اثر این فرایند از بین رفتند.

بین سال‌های 1946 و 1958، ایالات متحده 67 بمب اتمی بر روی جزایر پرتاب کرد و تشعشعات به سطح خطرناکی در دهه پیش رو رسید. ایالات متحده در سال 1969 روند پاکسازی جزایر را آغاز کرد. آمریکایی‌ها هنوز بر ارتش و دفاع جزایر مارشال کنترل دارند اگرچه جزیره‌نشینان استقلال رسمی خود را در سال 1982 به دست آوردند.

گرمایش زمین آخرین موردی است که جزایر مارشال را تهدید می‌کند. دانشمندان محاسبه کردند که اگر میانگین دما بیش از 1.5 درجه افزایش یابد، برخی از جزایر به دلیل بالا آمدن سطح دریا غیرقابل سکونت خواهند شد. این اتفاق ممکن است تا سال 2030 رخ دهد و برخی از مردم محلی معتقدند که تشکیل تیم فوتبال می‌تواند به جلب توجه به وضعیت اسفناک آنها کمک کند.

طبق محاسبات 96 درصد شهر ماجورو ممکن است در معرض خطر سیل باشد. در حالی که 40 درصد از ساختمان‌های شهر در معرض تهدید هستند.

جزایر مارشال دارای بزرگترین پناهگاه کوسه در جهان است. شکار کوسه در آنجا ممنوع است و گونه‌های زیادی از کوسه‌های در حال انقراض در آبهای اطراف جزیره زندگی می‌کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
ترجمه تخصصی کتاب
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
ویراستاری تخصصی مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه