قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟

  سه شنبه، 01 خرداد 1403 ID  کد خبر 389500
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟
ساعدنیوز: خبر بسیار تکان دهنده بود. سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور دولت مردمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آیت الله محمد علی آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز و دکتر مالک رحمتی استاندار جوان و کارآمد آذربایجان شرقی در منطقه ورزقان.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، خبر بسیار تکان دهنده بود. سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور دولت مردمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آیت الله محمد علی آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز و دکتر مالک رحمتی استاندار جوان و کارآمد آذربایجان شرقی در منطقه ورزقان در راه بازگشت از افتتاح سد قیز قلعه سی در منطقه خداآفرین با حضور الهام علیف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان!

از همان ساعات اولیه اعلام خبر یک ملت دلنگران عزیزان خود شد. همه گروه های مردمی و دولتی برای یافتن محل سقوط هلی کوپتر بسیج شدند. رفته رفته بر حجم نگرانی ها اضافه می شد و تعداد نیروهای مردمی بیشتر و بیشتر می شد. همه نگران و دلسوخته در پی یافتن نشانی از هلی کوپتر سقوط کرده بودند.

هوا رو به تاریکی گذاشت و منطقه در آب و هوایی سرد و بارانی وضعیتی دشوار و دشوارتر را به گروه های جستجو تحمیل کرد. اما در کنار این گروه ها، یک گروه موتورسوار حرفه ای از تبریز که منطقه ورزقان و جنگل های ارسباران را به خوبی می شناختند تصمیم گرفتند به گروه های جستجو ملحق شوند.

حسین فولادی

حسین فولادی

فرشید مصیبی

فرشید مصیبی

رضا زارعی

رضا زارعی

علی ذولفقاری

علی ذولفقاری

امیرحسام نشانی

امیرحسام نشانی

آنها شبانه به سمت منطقه حرکت کردند و با موتورهای حرفه ای دل به کوه و کمر و جنگل های سرشار از حیوانات وحشی در هوایی طوفانی و مه آلود زدند. بامداد 31 اردیبهشت 1403، خبری منتشر شد مبنی بر کشف محل سقوط هلی کوپتر توسط یک پهپاد ترکیه ای به نام بایراکدار آکینجی ولی این تمام ماجرا نبود. این گروه موتورسوار بود که در ساعت 5:30 دقیقه بامداد توانسته بود محل را شناسایی و شهدا را کشف کند. اما متأسفانه روایت رسانه ای غالب حاکی از موفقیت پهپاد ترکیه ای است.

ساعدنیوز در گفتگویی اختصاصی با آقای مصیبی یکی از موتورسواران حاضر در این عملیات داوطلبانه اصل ماجرای جستجو را شرح می دهد:

ویدئوی اول:

ویدئوی دوم:


10 دیدگاه
  دیدگاه ها
فاطمه
4 هفته پیش

خدا واقعا حفظتون کنه و برا پدرمادراتون نگه داره الهی هرچی میخواین از خدا بگیرین🙏😢من کلیپشو دیده بودم چند نفر پیدا کرده بودن یه نفر مدام میگفت حاجی حاجی پس شما بودین،چقدر سخت گذشت اون لحظه بهتون..دیدن اون صحنه ها🥺😢😭یا زهرا
علی
4 هفته پیش

ممنون از ورزشکاران شهرم و از کشور دوست و برادر ترکیه که تلاش خودشون رو کردند . اول کدام از اینها پیدا کرد اصلا مهم نیست . مهم اینه که در شرایط سخت کمک کردند و جای تحسین داره .
ابی نجم
4 هفته پیش

به نام خداوندمنان... دست متورسواران تبریزی درد نکندبه خاطراین وفاداری به کشور واین نظام جمهوری..
علی
4 هفته پیش

آفرین
حسین فولادی
1 ماه پیش

من تشکر میکنم از همراهانم وخسته نباشید میگم به متورسواهامون 🙏🙏🙏❤️🖤
shirazi
1 ماه پیش

فقط می تونم بگم درود بر شما
shirazi
1 ماه پیش

ایکاش رسانه های ما آنقدر قوی بودند که سریعتر واقعیات به گوش ما میرسید. واقعا وقتی ما رسانه هامون ضعیف عمل می کنن این ترکیه ای ها همه چی رو به اسم خودشون ثبت می کنن! اون از مولانامون اینم از پیدا کردن شهدامون. از این خبر بسیار بر ایرانی بودنم افتخار کردم
sam
1 ماه پیش

اینکار شما نشان داد که انسانیت همچنان زنده است. خدا حافظتون باشه
محمدیان
1 ماه پیش

واقعا زنده باشید که بی هیچ چشمداشتی اینکارو کردید. دست مریزاد
صادق
1 ماه پیش

درود بر شرف شما تسلیت به ایران
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (193 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (74 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (60 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (59 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (56 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (40 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (32 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (28 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (27 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (26 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (23 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز