دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

عکس شمشیر بدلی، اثری 3000 ساله از آب درآمد 

جمعه، 13 مرداد 1402
کد خبر: 351181
ساعد نیوز: شمشیری که به عنوان نمونه‌ بازآفرینی‌شده از اثر تاریخی اصلی در یک موزه آمریکایی نگهداری می‌شد، در حقیقت یک اثر تاریخی سه‌هزار ساله است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از رکنا، شمشیر بدلی که در «موزه فیلد» واقع در شیکاگو نگهداری می‌شد، در حقیقت یک شمشیر سه‌هزار ساله متعلق به عصر برنز است.

مسؤولان این موزه همزمان با آماده شدن برای نمایشگاهی با نام «نخستین پادشاهان اروپا» ‌ به این اکتشاف شوکه‌کننده دست‌ یافتند.

این شمشیر برنز 91 سانتی‌متری از زمانی که مسؤولان موزه آن را در دهه 30 میلادی دریافت کردند، در انبار نگهداری می‌شد. این شمشیر از رودخانه دانوب در بوداپست بیرون کشیده شده است.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی مسؤولان این موزه منتشر شده است، ‌ در بین جنگجویان عصر برنز مرسوم بود که به نشانه یادبود عزیزانِ از دست رفته و یا شکست در یک نبرد، ‌ شمشیر یا زره‌هایشان را در آب رها کنند.

با این حال، در مقطعی از تاریخ، این شمشیر به اشتباه به عنوان یک شیء‌ بدلی در نظر گرفته شده بود. مشخص نیست که چطور چنین اشتباهی رخ داده است، ‌ اما احتمالا یک اشتباه ساده اداری بوده است.

درحالی که مسؤولان موزه «فیلد» برای برگزاری نمایشگاه «نخستین پادشاهان اروپا» ‌ آماده می‌شدند، باستان‌شناسان مجارستان خواستند که این شمشیر را بررسی کنند. گروهی از باستان‌شناسان با کمک دانشمندان «موزه فیلد» و یک شیمیدان و با استفاده از اشعه ایکس‌ری، ‌ این شمشیر را با سایر شمشیرهای عصر برنز در اروپا مقایسه کردند. محققان در نهایت دریافتند که مواد تشکیل‌دهنده این شمشیر و سایر نمونه‌های مشابه یکسان است.

این شمشیر که اخیرا به عنوان یک اثر تاریخی شناسایی شده است در نمایشگاه «نخستین پادشاهان اروپا» ‌ در «موزه فیلد» به نمایش گذاشته خواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
ترجمه تخصصی متن
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان