دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / بیماری ها و راههای درمان /

علائم آسم قلبی و راههای درمان آن 

پنجشنبه، 02 آبان 1398
آسم قلبی عارضه ای است که مربوط به نارسایی قلبی می شود و علائم آن، تنگی نفس، سرفه، خلط، مشکل تنفسی و.. می باشد.

آسم قلبی چیست؟

نارسایی قلبی ، شرایطی که قلب به طور عادی پمپاژ نمی کند ، گاهی می تواند از آسم تقلید کند و گاهی توسط بیماران به عنوان آسم قلبی گفته می شود. خس خس سینه در آسم قلبی به دلیل تنگ شدن راه های هوایی و التهاب نیست بلکه به دلیل مایع موجود در ریه ها است. هنگامی که پمپ قلب به درستی کار نمی کند ، مایعات تمایل به پشتیبان گیری به ریه ها دارند. مایع موجود در ریه ها چیزی است که منجر به ایجاد خس خس در ریه ها می شود.

علائم آسم قلبی

علاوه بر علائم آسم مانند خس خس سینه ، تنگی نفس و سرفه ، آسم قلبی ممکن است منجر به احتباس مایعات وابسته در مچ پا و اندام تحتانی باشد که به آن ادم گفته می شود. برخی بیماران ممکن است در نتیجه احتباس مایعات متوجه افزایش وزن شوند. بیماران مبتلا به نارسایی قلبی علائم دیگری را گزارش می دهند که می تواند مشابه بیماران مبتلا به آسم ضعیف کنترل شده از جمله خستگی و ضعف باشد.

عوارض آسم قلبی

افرادی که در بزرگسالی مبتلا به بیماری آسم می شوند بسیار در معرض ریسک ابتلا به بیماری قلبی و سکته قلبی قرار دارند.

محققان دانشگاه ویسکانسین آمریکا بر روی حدود ۱۳۰۰ فرد بزرگسال با میانگین سنی ۴۷ سال پژوهش خود را انجام دادند. هیچیک از این افراد در ابتدای مطالعه مبتلا به بیماری قلبی نبودند.

از بین شرکت کنندگان، ۱۱۱ نفر در سن بزرگسالی مبتلا به آسم تشخیص داده شدند. ۵۵ نفر در کودکی مبتلا به آسم بودند. وضعیت سلامت تمامی این شرکت کنندگان به مدت ۱۴ سال تحت پیگیری بود.

محققان دریافتند افرادی که در بزرگسالی مبتلا به آسم شده بودند ۵۷ درصد بیش از افرادی که در کودکی مبتلا به آسم شده بودند و همچنین افراد فاقد این بیماری، در معرض ابتلا به حمله قلبی، سکته، نارسایی قلبی، آنژین و مرگ ناشی از مشکلات قلبی قرار داشتند.

به گفته محققان، این یافته ها نشان می دهدکه پزشکان باید به دقت فشارخون و کلسترول این بیماران را تحت کنترل داشته باشند و نسبت به اصلاح هر نوع ریسک پرخطری سریعا اقدام کنند. معمولا آسم در بزرگسالی بواسطه فاکتورهای متفاوتی نظیر آلودگی هوا بروز می کند و غالباً منجر به کاهش سریع تر عملکرد ریه ها می شود.

تشخیص آسم قلبی

در بیشتر موارد ، تشخیص با معاینه پزشک است ، اگر پزشک شما گمان می کند که علائم شما به دلیل آسم نیست ، ممکن است تعدادی از آزمایشات را انجام دهد تا به دنبال نارسایی احتقانی قلب مانند موارد زیر باشد:

  • BNP - یک آزمایش خون است که در نارسایی احتقانی قلب افزایش می یابد.
  • اکوکاردیوگرام - تست سونوگرافی قلب که نشان می دهد قلب شما به خوبی پمپاژ می کند یا خیر.
  • نوار قلب - یک ردیابی قلبی که می تواند به سرعت مشکلات حاد قلب را تشخیص دهد و در صورت آسیب های قبلی را تشخیص دهد.
  • MRI قلبی- بسیاری از مراکز برای جستجوی ذخایر کلسیم و انسداد در رگهای خونی که قلب را تأمین می کنند ، امتحانات MRI را آغاز کرده اند.

درمان آسم قلبی

درمان اصلی رسیدگی به بیماری زمینه ای قلبی خواهد بود. اگر این علائم توسط پمپ ضعیف قلب ایجاد شده باشد ، درمان با داروهای زیر انجام می شود:

  • دیورتیک ها - باعث افزایش ادرار و از بین بردن مایعات می شوند.
  • مهارکننده های ACE - فشار را بر قلب کاهش می دهند.
  • نیترات - باعث گشاد شدن عروق و کاهش بار اضافی حجم می شود.

در کوتاه مدت ، پزشک به منظور بهبود علائم احتمالاً با آگونیست های بتا کوتاه مدت (SABA) درمان می کند. علاوه بر این ، اگر دچار کمبود هیپوکسی هستید ، با اکسیژن تحت درمان قرار خواهید گرفت. بیماران آسم قلبی با علائم تنگی نفس عموماً به سرعت به SABA پاسخ می دهند.

در بعضی موارد ، ممکن است شما بیشتر مانند بیمار مبتلا به آسم با استروئیدهای سیستمیک تحت درمان قرار بگیرید. این حالت معمولاً زمانی اتفاق می افتد که سریعاً به دیورتیک ها پاسخ ندهید و نگرانی بالقوه ای در مورد ابتلای شما به آسم یا برخی از مؤلفه های بیماری واکنش مجاری هوایی یا COPD وجود دارد. اگر نگرانی وجود داشته باشد ، ممکن است آنتی بیوتیک نیز دریافت کنید.

سخن پایانی

تشخيص صحيح آسم قلب بسيار مهم است، زيرا درمان آسم قلبي با آسم ريوي تفاوت دارد. اغلب براي كاهش آبي كه در ريه ها جمع شده است داروهاي مدر تجويز مي شود. اگر اين روش درمان مؤثر باشد، اغلب خس خس سينه از ميان مي رود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله !