علائم خرابی انژکتور ماشین و روش های جلوگیری از آن

  شنبه، 05 اسفند 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
علائم خرابی انژکتور ماشین و روش های جلوگیری از آن
انژکتور یکی از قسمت های اصلی خودرو است که بعد از مدتی دچار خرابی و مشکل می شود.

انژکتور یکی از قسمت های اصلی موتور ماشین است که وظیفه پاشش سوخت درون سیلندر ها را بر عهده دارد، بنابراین در صورت خرابی این قطعه یا وجود هر گونه ایراد و مشکل مشکلات جدی برای موتور خودرو ایجاد شده، زیرا خرابی انژکتور باعث عدم ترکیب شدن حجم سوخت مناسب با اکسیژن درون موتور ماشین شده و در نتیجه احتراق به صورت ناقص صورت میگیرد، در ادامه قصد داریم تا برخی از علائم خرابی انژکتور خودرو را برای شما ذکر کنیم، پس برای آشنایی با علائم خرابی انژکتور ماشین و روش های جلوگیری از آن حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

علائم خرابی انژکتور ماشین چیست؟

انژکتور یکی از قطعات مصرفی خودرو است که در استفاده طولانی مدت دچار خرابی یا گرفتی و رسوبات می شود، بنابراین بعد از مدتی باید برای سرویس یا تعویض انژکتور ها اقدام کنید. اگر با علائم خرابی انژکتور های ماشین آشنا باشید می توانید به سرعت خرابی این قطعات را تشخیص داده و قبل از وارد شدن آسیب و صدمه به سایر قسمت های خودرو، خرابی را برطرف کنید.

کاهش عملکرد و توان خودرو

یکی از اصلی ترین نشانه های خرابی و وجود مشکل در انژکتور های خودرو کاهش عملکرد و توان ماشین می باشد، زیرا در این مواقع احتراق درون موتور به صورت ناقص صورت گرفته و در نتیجه عملکرد موتور کاهش پیدا خواهد کرد. البته دقت داشته باشید که کاهش عملکرد موتور می تواند دلایل دیگری همانند خرابی سنسور اکسیژن یا گرفتگی اگزوز خودرو داشته باشد، بنابراین برای بررسی دقیق مشکل باید حتما به یک مکانیک ماهر مراجعه کنید.

کاهش شتاب ماشین

از دیگر نشانه های خراب شدن انژکتور های خودرو افت شتاب ماشین می باشد، زیرا خرابی انژکتور ها باعث می شود تا حجم سوخت مناسب به درون سیلندر ها پاشش نشده و در نهایت شتاب ماشین دچار افت شود. لازم به توضیح است که کاهش شتاب ماشین می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد اما یکی از دلایل اصلی افت شتاب خراب بودن یا کثیفی انژکتور های خودرو می باشد.

روشن شدن چراغ چک

ایسیو یا همان کامپیوتر ماشین به تمامی سنسور ها و عملگر های خودرو متصل است بنابراین اگر مشکلی در هر کدام از قسمت های ماشین از جمله انژکتور وجود داشته باشد، ایسیو این خرابی را شناسایی کرده و با روشن کردن چراغ چک این خرابی را به راننده اطلاع می دهد. همانطور که می دانید مشکلات زیادی در ماشین موجب روشن شدن چراغ چک خواهد شد، بنابراین برای فهمیدن علت روشن شدن چراغ چک باید حتما به یک مکانیکی مراجعه فرمایید تا با استفاده از دستگاه دیاگ فرآیند عیب یابی ماشین انجام شود.

بد استارت خوردن ماشین

خودرو باید همیشه با یک استارت روشن شود بنابراین اگر ماشین با یک استارت روشن نمی شود نشانه از خرابی یکی از قطعات به ویژه انژکتور می باشد.

خاموش شدن ناگهانی موتور ماشین

یکی دیگر از نشانه های وجود مشکل و گرفتگی در انژکتور های ماشین خاموش شدن ناگهانی ماشین در حال حرکت یا در حال کار کردن درجا می باشد؛ لذا در صورت مشاهده این مشکل می توانید برای بررسی انژکتور های ماشین اقدام کنید.

افزایش مصرف سوخت

مصرف سوخت ماشین یک مقدار مشخصی است که نباید در شرایط مختلف زیاد یا کم شود، بنابراین نباید مصرف سوخت ماشین به صورت ناگهانی زیاد شود، زیاد شدن مصرف سوخت معمولا به خاطر مشکلات انژکتور و موتور ماشین و همچنین سنسور اکسیژن می باشد. در صورتی که فکر می کنید باک ماشین شما خیلی زود خالی می شود و مصرف سوخت به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است باید حتما نسبت به بررسی کردن انژکتور های خودرو اقدام کنید.

روش های جلوگیری از خرابی انژکتور ها

در قسمت قبلی به طور کامل تمامی نشانه های خرابی انژکتور ها ذکر شد اما ادامه این مطلب را از دست ندهید زیرا قرار است در مورد روش های جلوگیری از خرابی انژکتور های ماشین توضیح دهیم، پس اگر خواهید که این قطعات خودرو شما عمر طولانی تری داشته باشد توصیه می شود که ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

تعویض به موقع انژکتور های ماشین

یکی از روش های جلوگیری از خراب شدن انژکتور ها و ایجاد مشکلات مختلف در خودرو تعویض به موقع انژکتور ها می باشد، زیرا انژکتور یکی از قطعات مصرفی ماشین است و بعد از مدتی باید تعویض گردد، لذا توصیه می شود بعد از 3 الی 5 سال نسبت به تعویض انژکتور ها اقدام کنید. اما تعویض انژکتور ها می تواند هزینه زیادی به دنبال داشته باشد، بنابراین شستشو انژکتور یکی از روش های مناسب و اقتصادی برای جلوگیری از خرابی این قطعات می باشد که در ادامه به طور کامل در مورد این روش توضیح داده شده است.

شستشو انژکتور های خودرو

یکی از بهترین روش های برای جلوگیری از خرابی انژکتور های ماشین شستشو دوره ای انژکتور ها می باشد، شستشو انژکتور ها باعث از بین رفتن آلودگی ها و رسوبات انژکتور شده و در نتیجه عمر قطعات را بیشتر می کند. بنابراین اگر نمی خواهید هر چند وقت یکبار انژکتور های خودرو را تعویض کنید، باید نسبت به شستشو انژکتور ها اقدام فرمایید.

شستشو انژکتور خودرو

روش شستشو انژکتور ها چگونه است؟

شستشو انژکتور های ماشین با استفاده از دستگاهی به نام دستگاه انژکتور امکان پذیر می باشد، این دستگاه در تمامی مکانیکی ها وجود دارد و برای این کار مورد استفاده قرار میگیرد. روش کار کردن دستگاه به این صورت است که انژکتور ها را باید به دستگاه متصل کرده و دستگاه را روشن نموده، سپس دستگاه به صورت خودکار نسبت به شستشو انژکتور ها عمل کرده و می تواند به خوبی تمامی آلودگی ها و رسوبات انژکتور ها را از بین ببرد. لازم به توضیح است که درون این دستگاه از محلولی به نام انژکتور شور پر شده و دستگاه می تواند با استفاده از امواج التراسونیک نسبت به از بین بردن آلودگی ها عمل کند.

عملکرد دستگاه انژکتور شور چگونه است؟

این دستگاه دارای یک محفظه ای به نام محفظه التراسونیک می باشد و با استفاده از محلول انژکتور شور و امواج التراسونیک می تواند سخت ترین آلودگی ها و رسوبات را از بین ببرد.

دستگاه انژکتور شور چیست؟

یکی از تجهیزات پس استفاده تعمیرگاهی می باشد که وظیفه شستشو انژکتور ها و تست این قطعات را بر عهده دارد. این دستگاه برای شستشو و تست انژکتور های ماشین از نظر جهت پاشش، حجم پاشش، سرعت پاشش و ... کاربرد دارد. این قسمت دارای مدل های مختلفی می باشد که هر کدام با توجه به برند و مشخصات قیمت و کاربردی های متفاوتی دارند، در صورتی که تعمیرکار هستید و قصد خرید این دستگاه را برای تعمیرگاه خود دارید، می توانید به شرکت های تامین تجهیزات تعمیرگاهی مراجعه فرمایید.

خرید دستگاه انژکتور شور

این دستگاه در مدل های مختلف در تمامی شرکت های فروش تجهیزات تعمیرگاهی موجود می باشد، بنابراین برای خرید دستگاه انژکتور شور می توانید به هر کدام از این فروشگاه ها که تمایل داشته باشید مراجعه فرمایید. اما اگر با فروشگاهی برای خرید این دستگاه آشنا نیستید می توانید ادامه این مقاله را مطالعه فرمایید.

خرید دستگاه انژکتور شور از فروشگاه یگانه صنعت تهران

فروشگاه یگانه صنعت تهران یکی از فروشگاه های معتبر و با سابقه در زمینه تامین تجهیزات تعمیرگاهی می باشد که می توانید محصول مورد نظر خود را از این فروشگاه خریداری فرمایید، دستگاه انژکتور شور یکی از اصلی ترین دستگاه های این فروشگاه است که می توانید این محصول را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش و همچنین شرایط فروش اقساطی از این فروشگاه خریداری فرمایید. برای مشاهده قیمت و ثبت درخواست خرید یا مشاوره می توایند به وب سایت این شرکت به آدرس Yeganehsanat.com مراجعه کنید. همچنین برای خرید این دستگاه می توانید به لینک خرید دستگاه انژکتور شور در وب سایت اصلی این شرکت مراجعه کنید.

کلام پایانی

در این صفحه به طور کامل در مورد انژکتور های خودرو و علائم خرابی این قطعه توضیح داده شد، همانطور که گفته شد انژکتور یکی از قطعات مصرفی خودرو است و پس از مدتی دچار خرابی و مشکل می شود، بنابراین باید با علائم خرابی این قطعه به خوبی آشنا باشید تا در مدت زمان کوتاه بتوانید این خرابی را شناسایی کرده و مشکل را برطرف سازید. همچنین در قسمت های بعدی به طور کامل در مورد دستگاه انژکتور شور و عملکرد آن توضیح داده شد، امید است که این مقاله برای شما عزیزان کاربردی و مفید واقع شده باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (176 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!