دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علائم کم بودن روغن ترمز در خودرو! 

شنبه، 28 بهمن 1402
روغن ترمز وظیفه دارد تا تمام اجزای سیستم ترمز خودرو را به حرکت درآورد. ما در ادامه این مطلب از ساعد نیوز نشانه های کم بودن روغن ترمز را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

در میان مایعات مختلف اتومبیل، روغن ترمز از اهمیت بسیار کمتری در میان رانندگان برخوردار است. معمولا در بحث قطعات خودرویی، بیشتر رانندگان به لوازمی مانند فیلتر و یا روغن موتور توجه می‌کنند و روغن ترمز را دست کم می‌گیرند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید، روغن ترمز و مهم تر از آن تعویض روغن ترمز، اگر اهمیتی بیشتر از روغن موتور نداشته باشد، کم اهمیت‌تر هم نیست!

4 نشانه کم بودن روغن ترمز


دانستن علائم و نشانه هایی که هشدار دهنده یک اتفاق در وسیله نقلیه شما هستند، می تواند بسیار مفید باشد. از این رو در ادامه به بیان 4 نشانه کم بودن روغن ترمز در خودرو پرداخته ایم.

مشکلات پدال ترمز


شما اگر خودروی شما مقدار مناسبی روغن ترمز نداشته باشد، ممکن است هنگام فشردن پدال ترمز متوجه چند اتفاق غیر عادی شوید. سخت شدن فشردن پدال ترمز و یا نرم شدن بیش از اندازه آن، می توانند بیانگر کمبود میزان روغن ترمز باشند.

مشکلات لنت ترمز


روغن ترمز شما در کنار بخش هایی از سیستم ترمز از جمله لنت کار می کند. این به این معنی است که اگر صدای بلندی از لنت ها شنیدید یا اینکه آن ها به درستی کار نمی کردند، ممکن است مشکلی ناشی از کمبود روغن ترمز باشد.

انتشار بوی سوختگی


هرگونه بوی سوختگی یا دودی که از وسیله نقلیه شما منتشر شود، هرگز نشانه خوبی نیست. این ممکن است بیانگر گرم شدن بیش از حد ترمزهای شما باشد. همچنین کم بودن مقدار روغن ترمز دیگر نشانه ای است که این بو ممکن است با خود به همراه داشته باشد.

شنیده شدن صداهای عجیب


صداهای عجیب و غریب، کمبود روغن ترمز یا فاسد شدن آن را فریاد می زنند. بنابراین اگر از وسیله نقلیه خود صداهای غیر طبیعی چون صدای خراشیدن یا جیغ زدن شنیدید، بهتر است اول از همه میزان روغن ترمز خود را چک کنید.

سخن پایانی


بنابراین توصیه می کنیم حتما این علائم را جدی بگیرید و مطمئن شوید که مقدار مناسبی از روغن ترمز در خودروی خود دارید. شاید زمان تغییر فرا رسیده باشد!


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
ترجمه تخصصی متن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویراستاری تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
هزینه چاپ یک کتاب