دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علائم و نشانه های خرابی پمپ روغن (اویل پمپ) 

یکشنبه، 24 دی 1402
پمپ روغن یا oil pump قطعه ای است که روغن را به قطعات و قسمت های مختلف اطراف موتور منتقل می کند. ما در این مطلب از ساعد نیوز نشانه های خرابی این قطعه را بیان می کنیم.

اویل پمپ‌ها در خودرو، روغن مخصوص را به سمت فیلتر روغن فرستاده و پس از عبور جریان روغن از درون فیلتر، این مایع به درون مدار روان‌کاری موتور ارسال می‌شود. پمپ روغن نیروی لازم برای حرکت خود را از میل بادامک یا میل لنگ تامین می کند.

خرابی های رایج در اویل پمپ


خرابی پمپ روغن می‌تواند آسیب جدی به خودرو وارد کند؛ به خصوص اگر راننده علائم خرابی آن را نداند. البته در صورت بروز مشکل در عملکرد موتور، به رانندگان اطلاع داده خواهد شد، در این شرایط نشانگر چراغ روغن روی داشبورد خودرو روشن می‌شود که نشان‌دهنده وجود اختلال در سیستم است. در ادامه علائم خرابی پمپ روغن را مرور خواهیم کرد:

فشار کم روغن


پمپ روغن معیوب یا فرسوده نمی‌تواند روغن را به‌درستی از طریق سیستم پمپ کند. این امر باعث کاهش فشار روغن می‌شود و می‌تواند به موتور آسیب برساند.

افزایش دمای کار موتور


روغن به‌عنوان یک عامل خنک‌کننده در موتور خودرو عمل می‌کند زیرا اصطکاک را کاهش می‌دهد. هنگامی که پمپ در شرایط خوبی باشد، موتور نیز در دمای معمولی خواهد بود، چرا که جریان روغن ثابت است. اما هنگامی که جریان روغن موتور کند یا متوقف شود، روغن‌کاری قطعات توسط روغن داغ که اجازه جاری شدن ندارد، ادامه می‌یابد.

سر و صدا سوپاپ ها


در سیستم سوپاپ قطعات مهمی وجود دارد که موتور را قادر به ادامه کار می کند. این اجزاء همگی به جریان روغن از طریق اویل پمپ بستگی دارند تا روغن کاری شوند. هنگامی که آنها به دلیل روغن کم، روغن کاری نشوند، عملکرد این اجزا مختل و متوقف می شود. با کاهش سطح روغن، سوپاپ ها نیز سر و صدای زیادی ایجاد می کند.

نویز پمپ روغن


پمپ روغن پر سر و صدا یک علامت نادر است، زیرا پمپ های روغنی فقط هنگامی که شروع به خرابی می کنند، سر و صدا می کنند. احتمالاً وقتی چنین اتفاقی بیفتد، صدای زیادی می شنوید، حتی وقتی ماشین در حالت درجا کار کردن باشد. این نشان می دهد چرخ دنده های داخلی پمپ فرسوده شده است، بنابراین شما نیاز به تعویض کل پمپ دارید.

سخن پایانی


پمپ روغن در خودروها نقش اساسی در جریان دادن روغن به اجزای مختلف موتور و سایر اجزا دارد. این عملکرد از اهمیت بسیاری برای حفظ کارکرد صحیح و طول عمر قطعات خودرو برخوردار است. در این مطلب علائم خرابی پمپ روغن بیان شد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویدیو/ تبدیل تنۀ درخت به راه‌پله فقط میتونه کار یه مهندس خلاق باشه/ یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت...
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
(عکس) سنگ تموم خواهر چشم رنگی علیرضا نیکبخت واحدی به مناسبت تولد برادرش
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی متن
عکس منتشر شده توسط میکاپ آرتیست اکرم بیرانوند/ تغییرات جادویی چهره همسر علیرضا بیرانوند را ببینید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه