دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

علائم شکستن ایمپلنت چیست؟ 

دوشنبه، 09 تیر 1399
مهم‌ترین نشانه‌ی این مشکل، تحرک ایمپلنت است که ناشی از عدم رشد و شکل‌گیری صحیح استخوان اطراف ایمپلنت است. یعنی استخوان به خوبی به پایه‌ی ایمپلنت جوش نخورده است.در ابتدا این تحرک ممکن است خیلی کم و فقط توسط دندانپزشک قابل تشخیص باشد،

مهم ترین نشانه ی این مشکل، تحرک ایمپلنت است که ناشی از عدم رشد و شکل گیری صحیح استخوان اطراف ایمپلنت است. یعنی استخوان به خوبی به پایه ی ایمپلنت جوش نخورده است.در ابتدا این تحرک ممکن است خیلی کم و فقط توسط دندانپزشک قابل تشخیص باشد، اما با گذشت زمان وقتی یکپارچگی استخوانی ایمپلنت و استخوان به خوبی شکل نگیرد حس خواهید کرد که ایمپلنت شل و لق است و حتی ممکن است هنگام جویدن یا صحبت کردن از جا دربیاید. ایمپلنتی که کاملاً مشکل دار است همیشه تکان می خورد و شل است.

احساس درد و ناراحتی

احساس درد در ناحیه کاشت ایمپلنت دندان امری طبیعی است. زیرا در حین فرآیند جوش خوردن ایمپلنت به استخوان و همچنین ترمیم بافت های نرم بلافاصله پس از کاشت ممکن است فرد مقداری احساس درد و ناراحتی کند.اما همین احساس درد و ناراحتی می تواند از علائم ناموفق بودن ایمپلنت دندان باشد. بدین معنی که درد ناشی از کاشت ایمپلنت دندان باید پس از چند روز برطرف شود، ولی اگر این درد ادامه پیدا کند، باید هر چه سریعتر به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک با معاینه و بررسی وضعیت ایمپلنت می تواند سریعا متوجه شکست و پس زدن ایمپلنت دندان شود و با تصمیم گیری به موقع راهکاری مناسب برای آن پیدا کند.

ملتهب شدن لثه

پس از جراحی ایمپلنت دندان معمولا لثه دچار تورم می شود که پس از چند روز نیز برطرف شده و جای نگرانی برای آن وجود ندارد. اما در مواردی که تورم لثه ادامه پیدا کند و علاوه بر آن لثه ملتهب و قرمز هم شود، باید سریعا به دندانپزشک خود مراجعه کنید.عفونت لثه بسیار خطرناک است و در صورت بی توجهی ممکن است کل دهان را فرا گیرد. در موارد پیشرفته عفونت می تواند وارد خون شود و کل سلامت بدن را به خطر بیندازد. اما اگر در مراحل اولیه توسط دندانپزشک معاینه شوید ممکن است مصرف چند روز آنتی بیوتیک به همراه دهانشویه های ضد باکتری به درمان کامل آن کمک کند. البته این درمان در افراد مختلف متفاوت است و بسته به صلاحدید دندانپزشک ممکن است نسخه های متفاوتی تجویز شود.

لق شدن ایمپلنت

ایمپلنت دندان کاشته شده به هیچ عنوان نباید لق شده و تکان بخورد. درواقع یک ایمپلنت موفق هیچ تفاوتی با سایر دندان ها ندارد به طوری که شما ایمپلنت دندان را به عنوان یک شی خارجی در دهان خود حس نمی کنید. البته تمامی این شرایط در صورتی ایجاد می شود که کاشت ایمپلنت دندان موفقیت آمیز و به درستی انجام شده باشد. اما در مواردی که حس می کنید ایمپلنت دندان تکان میخورد نباید آن را نادیده بگیرید زیرا می تواند به معنای پس زدن ایمپلنت دندان و ناموفق بودن فرآیند کاشت باشد.

حتماً در اسرع وقت توسط دندانپزشک خود ویزیت شوید تا علت تکان خوردن آن بررسی شود. در اغلب موارد تنها روکش ایمپلنت، لق شده است و با سفت کردن آن مشکل برطرف می شود. در صورتی که پیچ ایمپلنت لق شده باشد باز هم دندانپزشک می تواند با تدبیر راهکارهایی نسبت به اصلاح آن اقدام کند. در صورت عدم اقدام به موقع ایمپلنت لق شده می تواند مشکلات جدی را برای لثه و استخوان شما به وجود آورد و در عملکرد روزانه دهان شما اختلال ایجاد کند.

عدم توانایی در جویدن و گاز زدن

همان طور که گفتیم حس ایمپلنت دندان و شرایط آن بایستی کاملاً مشابه با دندان های طبیعی باشد. بنابراین اگر در حین جویدن غذا و یا گاز زدن با دندان ایمپلنت خود احساس درد و ناراحتی می کنید، آن را جدی بگیرید و حتماً برای معاینه نزد متخصص خود مراجعه کنید.احساس ناراحتی در هنگام جویدن و گاز زدن غذا در مورد دندانهای طبیعی نیز نشانه خوبی نیست و ممکن است ناشی از عفونت لثه و دندان باشد. بنابراین در مورد ایمپلنت دندان هم ممکن است از علایم پس زدن ایمپلنت دندان باشد.بطور کلی هیچ گونه علائمی را ساده و جزئی نپندارید. این تصور که اگر منتظر بمانید، علایم به خودی خود رفع می شود کاملاً اشتباه است. اقدام سریع به معنای کمترین هزینه و درد برای شما است.

چه چیزی باعث شکستن ایمپلنت ها می شود؟ علت چیست؟

ایمپلنت های دندانی می توانند قبل از اینکه کامل به فک جوش بخورند و در صورتی که فشار زیادی بر آن ها اعمال شود، بشکنند.قسمت های دیگر دندان جدید نیز می توانند از هم جدا شوند.اگر شما با ایمپلنت خود احساس خوبی ندارید، این مشکل می تواند ناشی از یک پیچ خرد شده در پایه باشد.تاجی که در بالای خط لثه دیده می شود، باید تقریباً هر 10 تا 15 سال یا بیشتر جایگزین شود.اگر شما غذاهای بسیار سخت و سفت می خورید، یخ می جوید و یا از دندان های خود برای باز کردن چیزهایی استفاده می کنید، ممکن است تاج دندانتان زیاد عمر نکند.

داروهایی که در شکستن ایمپلنت دندان نقش دارند

به گزارش ساینس پژوهش محققان دانشگاه مک گیل در زمینه ی علل شکست ایمپلنت دندان به این نتیجه رسید که فرایندهای درمانی ایمپلنت دندانی می تواند در بیماران مصرف کنندۀ ضد افسردگی ها، دو برابر با شکست مواجه شود.محققان دریافته اند مصرف ضد افسردگی ها موسوم به "SSRIs" نظیر Celexa, Paxil, Lexapro, Prozac, and Zoloft می تواند رشد استخوانی را کاهش دهد و همین تغییر می تواند روند "استئو اینتگریشن" که وقوعش برای عمل ایمپلنت دندان ضروری است را با مشکل رو به رو سازد.

چطور می توانم از شکستن ایمپلنت ها جلوگیری کنم؟

در روزی که ایمپلنت ها را دریافت کردید، بسیار مهم است که در ابتدا فشار زیادی بر روی دندان نیاورید.پیروی از دستورالعمل ها بسیار مهم است. مسواک زدن شما می تواند بر ایمپلنت و تاج دندانتان فشار بیاورد.خوشبختانه، مشکلتان می تواند با پوشاندن محافظ شب هنگام خواب حل شود .ایمپلنت های دندانی تا آخر عمرتان با مراقبت، سالم می مانند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله !