دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

علائم هشدار دهنده در زندگی مشترک 

شنبه، 20 دی 1399
با شناسایی علائم هشدار دهنده در زندگی مشترک و مراجعه زودهنگام به مشاور برای حل و فصل اختلاف می توانید گام مهمی در نجات زندگی خود بردارید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،هر ازدواجی به این امید آغاز می شود که تا سالیان سال پایدار و عاشقانه ادامه پیدا کند. اما گاهی شرایط بر وفق مراد پیش نمی رود؛ تا جایی که طرفین به این نتیجه می رسند که انتخاب مناسبی برای یکدیگر نبوده اند. این نتیجه یک شبه حاصل نمی شود، بلکه زن وشوهر در کشاکش دشواری های زندگی مشترک به تدریج خواستار پایان رابطه شان می شوند.

در هر رابطه ای که دچار مشکل شده است، گاهی افراد به جایی می رسند که از نظر آنها دیگر بازگشت میسر نیست. پس بهتر است پیش از رسیدن به این نقطه تغییر مسیر بدهیم. برخی از موارد زیر نشان دهنده آن است که ماشین ازدواج شما به سمت بیراهه تغییر مسیر داده است.

شما یا همسرتان از یکدیگر فرار می کنید:

فرار از گفتگو یا رویارویی، یک نشانه پایان رابطه است. این کار می تواند به معنی واقعی کلمه یا به صورت استعاری باشد. مواردی هایی از این دست عبارتند از: اجتناب از موقعیت هایی که در آن امکان مکالمه خصوصی وجود دارد، خاموش کردن تلفن همراه، به یادآوردن یک قرار مهم در زمانی که همسرتان مایل به حرف زدن با شماست، تغییر برنامه کاری برای اجتناب از رویایی با همسر، اضطراب مواجهه با او. ممکن است بگویید همه این کارها را انجام می دهید تا بحث و دعوا پیشگیری کنید. اما اگر واقعا می خواهید رابطه خود را نجات دهید، باید به این کار پایان دهید.

هر مکالمه و تعاملی به دعوا ختم می شود:

ناگهان متوجه می شوید که رابطه عاشقانه شما مصداق کامل این ضرب المثل شده است: آسه برو، آسه بیا که گربه شاخت نزنه! دائما باید مراقب باشید که کاری بر خلاف میل همسر خود انجام ندهید. حتی مواردی مانند خالی شدن باک بنزین خودرو هم می تواند باعث به آتش کشیده شدن زندگی شما شود. اگر دائما باید مراقب ناراحت کردن همسرتان باشید، باید بگوییم رابطه شما دچار مشکل جدی شده است.

از گفتگو بر سر تصمیمات مهم خودداری می کنید:

یکی از دوستانم بعد از سال ها زندگی مشترک متوجه شده بود که همسرش بدون مشورت با او در شهر دیگری برای شغل تقاضا داده است. مجرد فرض کردن خود در تصمیمات مهم، به هیچ وجه نشانه استقلال شما نیست بلکه در واقع یکی از مهم ترین علائم خطر در رابطه عاشقانه است.

تفاوت رفتار همسرتان یک نشانه پایان رابطه است:

اگر شما یا همسرتان در ابراز احساسات خود مشکل دارید، باید بدانید که گاهی عمق ناراحتی فرد از طریق تغییر در رفتار ابراز می شود. آیا اغلب اوقات به نظر می رسد حواس همسرتان جای دیگری است یا شما را نادیده می گیرد؟ آیا به قدری در اهداف شخصی خود غرق شده است که انگار ازدواج خود را فراموش کرده است؟ آیا هر دو شما از تماس فیزیکی با یکدیگر اجتناب می کنید؟


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه