علت اصلی از کار افتادن دوربین گوشی اندروید!+ 10راه حل موثر

  شنبه، 03 تیر 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه
علت اصلی از کار افتادن دوربین گوشی اندروید!+ 10راه حل موثر
با پیشرفت تکنولوژی دوربین گوشی‌های هوشمند به قدری قوی شده که دیگر نیازی به دوربین معمولی برای عکاسی نداریم. عشق ما به عکاسی محدود به زمان حال نیست. همواره علاقمند هستیم تا اتفاقات زندگی را به تصویر بکشیم اما گاهی اوقات با متوقف شدن دوربین مواجه و دنبال دلایل آن هستیم. در ادامه ساعدنیوز علت از کار افتادن دوربین گوشی اندروید را ارائه خواهد داد.

مشکل کار نکردن دوربین گوشی می تواند به دو دلیل اختلالات نرم افزاری و سخت افزاری پیش بیاید. این مشکل به شکل های مختلف خود را نشان می دهد. به طور مثال ممکن است زمان اجرا کردن برنامه ی دوربین یا همان تصویربرداری، صفحه نمایش گوشی به یکباره مشکی شود و هیچ چیزی قابل مشاهده نباشد. فرقی ندارد که دوربین در آخرین حالت روی گزینه عکس برداری سلفی بوده یا دوربین جلو فعال بوده است. پس فکر نکنید که اگر صفحه نمایش مشکی شده به این معنی است که لنز دوربین گوشی خراب شده و نمی توانید کاری انجام بدهید بلکه احتمال مشکلات نرم افزاری وجود دارد. به طور کل با چند روش ساده می توان دلیل کرش کردن دوربین گوشی را پیدا کرد و یک راه حل اساسی برای آن در نظر گرفت. در این قصد داریم به صورت کامل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

نشانه‌های از کار افتادن دوربین گوشی در اندروید چیست؟

اگر برای دسترسی به دوربین گوشی اندرویدی خود با پیغام خطا روبرو شدید، این پیام نشان می‌دهد که مشکلی در نرم افزار دستگاه شما وجود دارد یا قسمتی از سخت افزار دچار مشکل شده است. در بیشتر موارد مشکل مربوط به نرم افزار و قابل حل است. زمانی که می‌خواهید دوربین را مستقیما از طریق برنامه دوربین یا هر برنامه شخص ثالث دیگری مانند پیام‌رسان (QQ، WeChat، KIK، Facebook Messenger، WhatsApp، Skype و غیره) راه‌اندازی کنید، این خطا رخ می‌دهد. حتی ممکن است در برنامه رسانه‌های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، اسنپ چت، اینستاگرام، لینکدین و غیره) یا هر برنامه دیگری این اتفاق بیوفتد. در این مشکل با یک صفحه مشکلی خالی رو به رو خواهید شد که پیغام can’t connect to camera on Android و camera stopped را نیز نشان خواهد داد.

دلایل از کار افتادن دوربین گوشی اندروید چیست؟

هیچ دلیل خاصی برای مشکلات دسترسی به دوربین دوربین یا شخص ثالث وجود ندارد، اما در اینجا برخی از دلایل بالقوه برای مشکل دسترسی به دوربین وجود دارد. برای اینکه بدانیم چگونه دوربین گوشی را فعال کنیم باید از این موارد آگاه باشیم. این موارد به این صورت است:

  • حافظه کم دستگاه

  • رم کم

  • ناسازگاری دوربین

  • نصب تعداد زیادی برنامه که منجر به کندی عملکرد دستگاه شده

  • نرم افزار داخلی یا نقص فنی

  • مشکل برنامه شخص ثالث

چگونه مشکل از کار افتادن دوربین گوشی در اندروید را برطرف کنیم؟

در اینجا قصد داریم لیستی از تمام راه حل‌های ممکن برای رفع مشکلات مربوط به دوربین اندروید را با شما به اشتراک بگذاریم. راه حل‌ها بر اساس توانایی بالقوه رفع مشکل فهرست شده‌اند. بنابراین شاید بتوانید علت باز نشدن دوربین گوشی شیائومی خود را با موارد زیر پیدا کنید. اگر یک راه‌حل برای شما کارساز نبود، یک راه دیگر را امتحان کنید. نکته ویژه: به شما توصیه می‌کنیم فضای ذخیره‌سازی رم و گوشی هوشمند اندرویدی خود را آزاد کنید و سپس به عملکرد دوربین نگاهی بیاندازید.حتی ممکن است علت از کار افتادن دوربین جلو سامسونگ نیز همین موضوع باشد و به راحتی حل شود. چنانچه مشکل ادامه داشت از مراحل زیر استفاده کنید.

راه حل 1. راه اندازی مجدد دستگاه

این ابتدایی ترین راه برای هر مشکلی در هر نسخه از اندروید راه‌اندازی مجدد است. این کار ساده‌ترین راه برای غلبه بر مشکلات کوچک در یک گوشی اندرویدی است. راه اندازی مجدد ممکن است برخی از مشکلات خطا در دستگاه را برطرف کند. راه اندازی مجدد مشکل فنی دستگاه را در صورت وجود برطرف می‌کند. این روش می‌تواند با از بین بردن برنامه‌های پس‌زمینه که هیچ عملی انجام نمی‌دهند، اما رم را در پس‌زمینه مصرف می‌کنند، به آزادسازی فضای رم کمک کند. بنابراین به دوربین فضای آزادتری برای اجرا می‌دهد.

راه حل 2.بیرون کشیدن باتری

بیرون کشیدن مستقیم باتری در حالی که دستگاه هنوز روشن نیز یک روش است. این کار نوعی تنظیم مجدد نرم افزاری است که می‌تواند به کارکرد دوباره دوربین شما کمک کند. این ترفند ممکن است برای همه دستگاه‌ها قابل اجرا نباشد زیرا ممکن است باتری گوشی اندرویدی شما داخلی باشد(در گوشی‌های جدید معمولا اینگونه است). اساسا این روزها این کار برای اکثر گوشی‌ها جواب نمی‌دهد، اما اگر دستگاه اندروید شما قدیمی است، آن را امتحان کنید.

راه حل 3. Force Stop کردن برنامه دوربین

این دستورالعمل های ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا تنظیمات را از صفحه اصلی خود انتخاب کنید.

  • اکنون گزینه: Apps/Manage apps را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

  • اسکرول کنید و در زیر All Apps به دنبال اپلیکیشن دوربین بگردید.

  • روی آن ضربه بزنید و به سراغ «Force Stop» برنامه بروید.

  • اکنون به سرعت دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید.

  • با این کار مشکل نرم افزاری جزئی که برنامه دوربین شما با آن مواجه باشد، برطرف می‌شود.

Force Stop کردن برنامه دوربین

راه حل 4. پاک کردن داده‌های برنامه و حافظه پنهان

این بهترین راهی است که هرکاربری می‌تواند در ابتدا امتحان کند. این راه حل نه تنها برای برنامه‌های دوربین، بلکه برای مشکلات سایر برنامه‌ها، نیز قابل اجرا است. این مراحلی که در زیر به آنها اشاره می کنم را دنبال کنید:

  • منوی تنظیمات را در دستگاه اندروید خود باز کنید

  • به پایین اسکرول کنید و گزینه‌ای به نام Apps or App manager را باز کنید

  • در زیر آن منو به پایین بروید و به دنبال برنامه دوربین بگردید

  • روی پاک کردن داده‌ها و Clear cache و سپس راه اندازی مجدد کلیک کنید

توجه: پاک کردن داده‌ها و پاک کردن حافظه پنهان، داده‌های برنامه مانند تنظیمات برگزیده برنامه، حساب برنامه و غیره را حذف می‌کند. اگر نمی‌خواهید آن‌ها را از دست بدهید، لطفا قبل از انجام این کار حتما از اندروید خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پاک کردن داده‌های برنامه و حافظه پنهان

راه حل 5. بازنشانی کردن همه تنظیمات برگزیده برنامه

  • این نسخه توسعه یافته راه حل قبلی است.

  • از برنامه دستگاه اندرویدی خود به گزینه Settings بروید.

  • دوباره Apps/Apps Manager را باز کنید.

  • به دنبال همه برنامه ها بگردید.

  • روی نماد منو در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

  • اکنون بر روی “Reset App Preferences” کلیک کنید.

راه حل 6. پاک کردن حافظه پنهان خدمات گوگل

Google Services Framework تمام داده‌های شما را همگام‌سازی می‌کند و داده‌های دستگاه را ذخیره می‌کند. همچنین به عملکرد صحیح برنامه‌های سیستم نیز کمک می‌کند. به خصوص اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید که دوربین Google را اجرا می‌کند، پاک کردن حافظه پنهان Google Services Framework به رفع مشکل کمک می‌کند. برای انجام این کار، لطفا مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به Settings > سپس Application Manager > Select All > سپس بر روی Google Services Framework کلیک کنید > روی Force stop ضربه بزنید، سپس روی دکمه Clear cache در آنجا ضربه بزنید.

  • اکنون دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید.

راه حل 7. حذف نصب کردن همه برنامه‌های دوربین شخص ثالث

اگر برنامه دوربین شخص ثالث برای گوشی دانلود کرده‌اید، برای آزمایش میزان تاثیر گذاری آن، ابتدا برنامه را حذف نصب کنید. ممکن است برنامه برخی از فایل‌ها را تغییر داده باشد که باعث عملکرد نادرست دوربین می‌شود. از دانلود برنامه‌ (برنامه‌های دوربین) از منابع غیر قابل اعتماد (منابع خارج از فروشگاه Google Play) خودداری کنید زیرا ممکن است حاوی بدافزارها، ویروس‌ها یا جاسوس افزارهای مختلف باشند که ممکن است دستگاه شما را آلوده کند. ممکن است برنامه دوربین به‌دلیل مشکلات داخلی ناگهان متوقف شود، بنابراین می‌توانید هر برنامه شخص ثالث دیگری را که در فروشگاه Google Play در دسترس است، امتحان کنید.

راه حل 8.حذف برنامه های مخرب

پس از اجرای گوشی در حالت سیف مود و رفع مشکل کار نکردن دوربین در این حالت، برنامه هایی را که به تازگی نصب کرده اید حذف کنید. یکی دیگر از راه های شناسایی برنامه های مخرب و ویروسی استفاده از آنتی ویروس های مختلف است که برنامه های مخرب گوشی را شناسایی کرده و درخواست حذف آن ها را می دهند. اگر برنامه دوربین دستگاه خود را راه اندازی کردید و پیام خطایی دریافت کردید که می گوید “برنامه دیگری از دوربین استفاده می کند”، روی نماد برنامه های اخیر روی تلفن خود ضربه بزنید یا بکشید و همه برنامه های باز را ببندید. در این مرحله باید هر گونه برنامه مخرب را شناسایی کرده و از گوشی خود حذف کنید. در این صورت دوربین شما کار می کند و دیگه شاهد تاری آن نخواهیم بود. آنتی ویروس ها در این راه کمک زیادی به شما می کنند.

راه حل 9.بررسی کردن بروزرسانی سیستم

به روز رسانی سیستم برای افزایش عملکرد دستگاه های تلفن همراه ارسال می شود. همین موضوع برنامه های اصلی گوشی اندرویدی شما را به روز می کند. اگر دوربین اندروید شما خراب است، می توانید این را امتحان کنید. برای بررسی به روز رسانی، به تنظیمات سیستم > به روز رسانی سیستم > به روز رسانی آنلاین بروید و در صورت وجود، به سرعت آن را دانلود و اجرا کنید تا مشکل دوربین برطرف شود. بروزرسانی سیستم گوشی را می توان یکی از مهم ترین موارد در عملکرد گوشی شما نام برد.

راه حل 10.بازگرداندن تنظیمات گوشی به حالت کارخانه

آخرین راه حلی که برای مشکل کار نکردن دوربین گوشی باید انجام دهید این است که تلفن همراه را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. به یاد داشته باشید که پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه، اطلاعات گوشی شما حذف خواهد شد. بنابراین حتما یک نسخه پشتیبان تهیه کنید یا اطلاعات را روی کارت حافظه ذخیره کنید. یکی از راه های حل این مشکل بازگرداندن تنظیمات گوشی به حالت کارخانه است. از طریق تنظیمات، دستورالعمل مراحل بازنشانی تنظیمات را دنبال کنید، به جای گزینه ریست تنظیمات، گزینه ریست فکتوری داده را انتخاب کنید.

سخن پایانی

بنابراین در نهایت می توان گفت در صورتی که چنین مشکلی برای شما رخ داده است، بهتر است تا ابتدا موارد بالا را تست کنید. موارد ذکر شده مربوط به بخش نرم افزاری خواهد شد و می توان باجرات گفت در اکثر مواقع با انجام موارد ذکر شده، مشکل برطرف خواهد شد. در صورتی که مشکل همچنان وجود داشت، مرحله آخر یعنی بازگرداندن تنظیمات گوشی به حالت کارخانه را امتحان کنید. در صورتی که با انجام هر یک از این موارد همچنان مشکل وجود داشت، حتما از یک تعمیرکار گوشی کمک گرفته شود. چرا که به احتمال بسیار زیاد مشکل از سخت افزار خواهد بود و نیاز به تخصص بالا دارد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (288 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (144 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (23 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (19 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (16 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (12 نظر) میز غذای رنگارنگ و مقوی شاهرخ استخری در هتل لاکچری ترکیه‌ای/ این خانواده تو انتخاب غذا هم باسلیقه و باکلاسن+عکس (11 نظر) صدای بهشتی پسر معلول با آهنگ کوردی محلی +ویدئو/چه خوب میخونه... (8 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (7 نظر) میز رنگارنگ و شیک همسر بهرام رادان با چیدمان خاص و زیبا/ چقدر با سلیقه و قشنگ+عکس (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای موسوی واعظ: وقتی یه معتاد به حاج آقا تسبیحی هدیه میده که توش تریاک جاساز کرده بود +ویدئو😂👌 (6 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (5 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از اجرای بی نظیر هندونه فروش دوره گرد/ دیشب با دلم خلوتی داشتم... چه خوش احوالی داشتم+فیلم (5 نظر) درگیری لفظی احمدی‌نژادی‌ها با آمنه‌سادات ذبیح‌پور! (6 نظر) خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس (4 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خوشحالی و ذوق احمد ایراندوست و خداداد عزیزی از برد پرسپولیس و نزدیک شدن به قهرمانی+ویدیو رونمایی از مادر جوان و چشم رنگی هانیه غلامی با اختلاف سنی 16 سال+ویدئو معرفی بهترین خودکارها برای نوشتن گزارشی از آخرین وضعیت کاندیداهای ریاست جمهوری / چه کسانی بله گفتند؟ چه کسانی رد نکردند؟ گشت و گذار عاشقانه مونا کرمی و سپند امیرسلیمانی عروس و داماد سینما در بین نی زارها+عکس/ چه لوکیشن خوشگلی😍 جزئیات آزادی تتلو در حواشی داغ امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403 تصویر مشترکی که پیمان معادی و سحر دولتشاهی منتشر کردند؛ واکنش به یک جنایت +عکس جزئیاتی جدید از سقوط پرواز ادیبهشت / شهید آل هاشم خودشان از بالگرد فاصله گرفته بودند؟ کری دختر قزوینی برای پرسپولیسی‌ها با لنگ! +عکس عصبانیت بامزه دختر محسن کیایی بخاطر دیر آمدن پدرش+ویدیو اقدام عجیب یک جوان تُرک؛ تبدیل یک موتور به لیموزین 7 نفره! +ویدئو عکس جدید از جمیله علم الهدی و دخترانِ عزادارش /عروس امام هم بود علی جنتی، وزیر دولت روحانی : مخبر شانس اول انتخابات است / لاریجانی و جهانگیری مطلوب هستند رسمی : همسر شهید رئیسی کاندیدای انتخابات نیست / این خانواده از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند درآمدی بر گمانه‌زنی‌های انتخابات ریاست جمهوری از کلاهبرداری و دروغ تا زورگیری در پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین! روایت جانسوز فاطمه سلیمانی دختر سردار سلیمانی از آخرین وداع با پدر در روز تولد مادرش +ویدیو 8 خواص بی‌نظیر سیر برای سلامتی پسر اروپایی و بانمک سام درخشانی با موهای طلایی/ چه چهره معصوم و دلنشینی+عکس رونمایی مینا مختاری، همسر بهرام رادان از دیزاین شیک نوبرانه های تابستانی در ظرف زیبای مسی/ چه خونه شیک و خاصی+عکس بوسه همدردی گونه علی لاریجانی بر پیشانی پدر سرتیم حفاظت رئیس جمهور شهید و پسر خلبان دریانوش+عکس فال انبیاء روزانه چهارشنبه 9 خرداد 1403 شهید مالک رحمتی: با کت و شلوار نمیشه کار فرهنگی کرد/مالک رحمت بود... مال آذربایجان شد روایت شیرین و شنیدنی رهبر معظم انقلاب از آشنا شدنشان با آیت الله هاشمی رفسنجانی در کربلا +ویدیو حضور حسین امیرعبداللهیان در زادگاهش در روستایی در دامغان و ثبت عکس یادگاری با بچه های روستا+عکس/ با اختلاف دلنشین ترین قاب از وزیر شهید 10 فریم از گریه های تلخ علیرضا منادی در تشییع فرزند آذربایجان، شهید مالک رحمتی+ویدئو عزاداری آذری زنان فامیل سر خاک شهید مالک رحمتی+ویدئو 20 ایده رایگان و بدون هزینه برای سرگرم کردن کودکان در تعطیلات تابستان با تمام شدن فعالیت مدارس زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... تنها مار پیتون غیرخانگی ایران/ موجود کشنده‌ای که در سطل زباله شهر آمل زنده گیری شد!+ویدیو کفش های نوزادی گل گلی و ناز دختر آزاده نامداری، مجری پرانرژی ایرانی/ حیف جوونیش+عکس میز عزای سیاه و سفید مالک رحمتی در خانه پدری اش در مراغه+عکس/ من به داغ تو جوانِ رفته ز دنیا چه کنم پیانوی مشکی زیبا و شیک نیلوفر پارسا، بیتای سریال آوای باران/ چه دکوراسیون خاصی+عکس دزد تمام جواهرات "بریتنی اسپیرز" را برد! بازی موردعلاقه پسر پیمان معادی همراه پدرش در روزهای تعطیل/ خانوم خونه از دستشون چی میکشه؟😂+ویدیو شباهت حیرت انگیز محسن یگانه به خواهران پزشکش در این قاب 3 نفره+عکس/ چقد باکلاس و متشخص👌 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 9 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403+فیلم سلفی دو نفره و بانمک هومن سیدی با دختر موطلایی اش در آئینه کنسول خانه شان+عکس/ فقط عروسک دخترش که یه پاشو کنده😍 بغض سخنگوی دولت روی آنتن زنده حین بازگوی خاطره‌ای از مادر رئیسی +ویدئو
تیتر امروز   
جزئیات آزادی تتلو در حواشی داغ امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403
جزئیاتی جدید از سقوط پرواز ادیبهشت / شهید آل هاشم خودشان از بالگرد فاصله گرفته بودند؟
علی جنتی، وزیر دولت روحانی : مخبر شانس اول انتخابات است / لاریجانی و جهانگیری مطلوب هستند
رسمی : همسر شهید رئیسی کاندیدای انتخابات نیست / این خانواده از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند
درآمدی بر گمانه‌زنی‌های انتخابات ریاست جمهوری
از کلاهبرداری و دروغ تا زورگیری در پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین!
دزد تمام جواهرات "بریتنی اسپیرز" را برد!
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 9 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403+فیلم
20 ایده رایگان و بدون هزینه برای سرگرم کردن کودکان در تعطیلات تابستان با تمام شدن فعالیت مدارس
زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ...
فال روزانه امروز چهارشنبه 9 خرداد ماه 1403
طرز تهیه دسر مخملی توت فرنگی، دسر شیک و زیبای بهاری
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 9 خرداد 1403
منتخب روز   
لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده