دلایل اصلی کند شدن گوشی سامسونگ

  شنبه، 30 مهر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
دلایل اصلی کند شدن گوشی سامسونگ
علت کند شدن گوشی سامسونگ چه می‌تواند باشد؟ چه راهکارهایی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

گوشی های سامسونگ یکی از بهترین و قدرتمندترین گوشی های در حال حاضر هستند اما باز هم مشکلاتی را به همراه خود دارند و آن هم این است که طی مرور زمان کند می شوند.

کند شدن گوشی

علت های کند شدن گوشی سامسونگ

گوشی های سامسونگ بعد از طی مدت زمانی بدون هیچ دلیل قطعی و مشخصی کند می شوند؛ علت آن چیست؟ دلایل زیادی دارد که باعث مختل شدن در گوشی های سامسونگ می شوند و باعث مشکلاتی نظیر کند شارژ شدن گوشی سامسونگ، کند شدن تاچ گوشی سامسونگ و … می شوند. در ادامه به دلایل اصلی که باعث این خرابی ها و مشکلات می شوند می پردازیم با ما همراه باشید.

  • برنامه های بلا استفاده را uninstall و یا disable کنید: زمانی که به دنبال علت کندی گوشی های سامسونگ هستید، ممکن است به یک برنامه مشکوک شوید؛ اگر تعداد برنامه های نصب شده روی گوشیتان زیاد باشد، سردر گم می شوید! اغلب مشکل از برنامه ای است که زیاد از آن استفاده نمی کنید ولی به هر دلیلی نصب شده ، پس، برای اینکه کارتان را ساده کنید برنامه هایی که به آن نیاز ندارید را حذف کنید با این کار برنامه هایی که کمتر استفاده کردید در قسمت پایین لیست به شما نشان داده می شوند. اگر برنامه ای را موقتاً لازم نداشتید ولی احساس می کنید که در آینده به آن نیاز پیدا می کنید، می توانید آن را disable کنید. با این کار حافظه گوشی های سامسونگ خالی می شود و هر وقت که دوباره خواستید می توانید آن برنامه را نصب کنید و اطلاعات آن را برگردانید.

برای دیدن لیست کامل برنامه ها به قسمت setting و سپس به apps بروید. روی گزینه menu button در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و در گزینه sort by مورد last used را انتخاب کنید.

  • اپلیکیشن های باز در پس زمینه گوشی: به احتمال زیاد این مورد، زیاد به گوش شما برخورد کرده است، اما تعداد زیادی از اپلیکیشن ها وجود دارند که در محیط پس زمینه گوشی می توانند منجر به کند شدن گوشی شوند. اگرچه شما صفحه گوشی خود را خاموش می کنید به این معنا نیست که تمام برنامه بسته شده اند زیرا در پس زمینه گوشی ممکن است برنامه هایی را مشاهده کنید که در حال اجرا باشند و به همین دلیل باعث کند شدن گوشی سامسونگ شما می شوند.

  • پر شدن حافظه گوشی: مثل چک کردن مصرف باتری، شما می توانید میزان فضایی که هر برنامه در این گوشی های سامسونگ اشغال می کند را نیز ببینید. مصرف بالای حافظه ممکن است نشانگر یک برنامه بد باشد. زمانی که یک برنامه داشتید که فضای بسیار زیادی را اشغال کرده، می تواند باعث کند شدن گوشی شما شود، زیرا بقیه سیستم مجبور است برای اینکه فضای کافی برای انجام عملکرد های خود داشته باشد تلاش زیادی کند. میزان مصرف حافظه را به تفکیک مشاهده خواهید کرد، اما نباید سریع نگران شوید. اولین چیزی که در این قبیل گوشی های سامسونگ باید به آن نگاه کنید میزان حافظه آزاد است. اگر بیش از ۱ گیگابایت حافظه خالی داشته باشید، هیچ کاری لازم نیست انجام دهید. تنها در صورتی که برنامه ای مشاهده کردید که اخیراً از آن استفاده نکرده اید ولی حافظه زیادی را اشغال کرده می توانید مانند بحثی که در مورد باتری ها کردیم عمل کنید و آن را Force stop کنید.

به قسمت Setting بروید و از device care گزینه memory را انتخاب کنید.

حافظه پر
  • بروزرسانی سیستم عامل و برنامه ها: یکی دیگر از دلایلی که می تواند منجر به کند شدن گوشی شما بشود، بروزرسانی سیستم عامل گوشی و برنامه های آن می باشد. هنگامی که نسخه جدید سیستم عامل یا هر برنامه ای را نصب می کنید فشار بیشتر بر روی سخت افزاری موبایل وارد می شود. به همین دلیل باعث کند شدن گوشی می شوند. کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت را می توان یک تئوری در نظر گرفت زیرا طرفداران و مخالفان زیادی را دارد.

علت کند شدن تاچ گوشی سامسونگ چیست؟

امروزه یکی از مهم ترین و گران ترین بخش جانبی گوشی ها صفحه نمایش یا تاچ ال سی دی گوشی می باشد که اگر باعث خرابی شود هزینه سنگینی را متحمل می شوید. بیشتر اوقات دیده ایم که تاچ گوشی به خوبی کار نمی کند و ضعیف شده است، علت کند شدن تاچ گوشی چیست؟ برای پاسخ دادن به این سوال با ما در ادامه همراه باشید.

  • استفاده از گلس بدون کیفیت و نامرغوب: هنگامی که شما با انواع زیادی از گلس ها کار می کنید و از آن ها استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که طی مدت زمان زیادی با کاهش حساسیت تاچ گوشی مواجه شوید. برخی از کاربران بر این باورند که گلس های نانو برای چسباندن آن بر روی صفحه گوشی باید از چسب یو وی استفاده شود، که این کار به شدت به صفحه نمایش گوشی آسیب می زند. برخی دیگر از کاربران معتقد بودند که با استفاده از گلس شیشه ای، یک لایه جداگانه در بین صفحه نمایش و انگشت ما قرار می گیرد که باعث کند شدن عملکرد تاچ گوشی می شود. اما در نتیجه پیشنهاد می کنیم که از گلس های نامعتبر و نامرغوب استفاده نکنید زیرا باعث کند شدن یا خرابی تاچ گوشی شما می شوند.

در این مقاله ما سعی کردیم برای شما عزیزان عواملی که باعث کند شدن گوشی سامسونگ می شوند را شرح دهیم و شما را با آن ها آشنا کنیم. همچنین برای شما عزیزان گفتیم که چرا تاچ گوشی کند می شود و علت آن چیست. شما می توانید سوالات و نظران خود را با ما در قسمت کامنت ها در میان بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (534 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (165 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (144 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (66 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (43 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان