دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت لرزش خودرو در سر بالایی ها 

سه شنبه، 23 خرداد 1402
در این مطلب از ساعد نیوز درباره‌ی مهم‌ترین دلایل لرزش ماشین در سربالایی بحث خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از رانندگان تا به حال پیش آمده باشد، لرزش خودرو در سربالایی ها می باشد. این لرزش گاها بسیار شدید احساس شده و برای راننده بسیار آزار دهنده خواهد بود، خصوصا اگر قرار باشد تا مسافت های طولانی و یکنواختی را رانندگی کنید.

علت لرزش خودرو در سر بالایی

خودروهای دیفرانسیل جلو دارای محورها یا همان مفصل های CV می باشند که از گیربکس به هر دو چرخ متصل می شوند. اینها با گیربکس می چرخند و چرخ های جلو را می چرخانند و به ماشین شما توانایی حرکت می دهند.مشکلات مربوط به مفصل هایCV یا میل محرک ( گاردان ) باعث لرزش ماشین در سربالایی و بالا رفتن از شیب و تپه ها می شود.علت لرزش خودرو در سر بالایی شامل موارد زیر می باشد :

محورهای CV آسیب دیده

اگر خودروی دیفرانسیل جلو دارید، یکی از اولین مواردی که هنگام لرزش ماشین در سر بالایی باید به آن مشکوک شوید آسیب دیدن محورهای CV است. محورهای CV می‌توانند در اثر ضربه، تصادف و… خم شوند. با خم شدن این محور (حتی خیلی کم)، لرزشی در ماشین ایجاد می‌شود که این لرزش هنگام حمل بارهای سنگین و بالا رفتن از سربالایی‌ها، بسیار محسوس‌تر است.

سیال دیفرانسیل کم یا کثیف

دیفرانسیل شامل یک سری چرخ دنده و اجزای داخلی است که نیاز به روغن‌کاری دارند و این کار توسط مایع دیفرانسیل انجام می‌شود. اگر سیال کم باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید که ماشینتان تحت بارگذاری سنگین، دچار لرزش شود.

سخن پایانی

هر کدام از مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، می توانند باعث لرزش خودروی شما در سربالایی ها گردند و نیاز است که قبل از ایجاد صدمات بیشتر به خودرو، حتما مورد بازبینی و تعمیر قرار گیرند. بی اهمیت بودن به لرزش خودرو می تواند در آینده خسارت های بسیار بیشتری را برای شما به بار آورد. هم چنین میتوانید در این مطلب علت لرزش خودرو در حالت ایستاده و درجا را بخوانید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با فیلم سینمایی «شیرشاه»/ همراه با زیرنویس فارسی
رونمایی پسر هادی چوپان از ست ورزشی اورجینال مارک دار طوسی جذابش در باشگاه لاکچری گرگ پارسی +فیلم/ بچه گرگ با وزنه های سنگین دست و پنجه نرم می کنه
(عکس) ترکیب رنگ مسحورکننده‌ی مانتوی بلوچ‌دوزی شده‌ی مینا مختاری، همسر خوش‌سلیقه‌ی بهرام رادان/ میدونین چی باعث شده این مانتو اینقدر خاص باشه؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
انتظار خوشمزه زهرا گونش در رستورانی در ژاپن برای آماده شدن استیک مخصوصش؛ سرو با دو نوع سس سویا و گل کلم و لیمو+عکس/ نوش جان