دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت لرزش خودرو هنگام گاز دادن 

سه شنبه، 23 خرداد 1402
اکثر رانندگان این موضوع را تجربه کرده اند که در زمان گازدادن خودرو دچار لرزش می شود، اما علت این موضوع چیست ؟ در ادامه این مطلب از ساعد نیوز همراه ما باشید.

به صورت کلی متداول ترین دلیل لرزش خودرو در زمان گاز دادن، عدم تعادل بین چرخ ها و یا خوردگی پلوس می باشد؛ اما باز هم به صورت صد در صد نمی توان گفت همیشه علت مربوط به این قطعات است، برای آشنایی بهتر با این موضوع در ادامه مهم ترین دلایل لرزش خودرو هنگام دادن را برای شما آماده کرده ایم.

علت لرزش خودرو هنگام گاز دادن

لرزش در خودروها ممکن است به دلیل مسائل متعددی باشد اما در اغلب موارد، علت لرزش خودرو هنگام گاز دادن به دلیل مشکلات در سیستم انتقال قدرت خودرو است.برخی از دلایل ممکن شامل موارد زیر می باشد:

  • سوخت نامناسب: سوخت نامناسب ممکن است باعث بروز لرزش در خودرو شود. مثلاً استفاده از سوخت با کیفیت پایین، سوخت کثیف یا سوخت با خلوص پایین می‌ تواند باعث بروز لرزش شود.

  • خطای سیستم انتقال قدرت: اگر سیستم انتقال قدرت خودرو شامل جعبه دنده، کلاچ، یا ترمز انتقال نامناسب باشد، لرزش در خودرو رخ می دهد. برای مثال، زنجیر یا تسمه تایمینگ که به بالای سرنشینان نصب شده‌اند، یا جعبه دنده که دارای گیربکس خراب است.

  • سیستم انتقال قدرت کثیف: اگر سیستم انتقال قدرت خودرو کثیف باشد، ممکن است مشکلاتی مانند لرزش در خودرو ایجاد شود. برای مثال، جعبه دنده یا کلاچ با کثیفی و روغن خراب می توانند باعث بروز لرزش شوند.

  • چرخ‌ های جلو یا عقب خودرو: چرخ ‌های جلو یا عقب خودرو نیز می توانند علت لرزش خودرو هنگام گاز دادن باشند. ممکن است چرخ‌ ها خراب شده باشند و یا شوک ‌های چرخ نیاز به تعویض داشته باشند.

  • شمع خودرو : اگر شمع خودرو کیفیت مناسبی نداشته باشد و یا میزان الکترود آن کم تر از حد مجاز یا استاندارد باشد و یا فاصله بین الکترود مثبت و الکترود منفی کمتر و یا بیشتر از حد مجاز باشد جرقه خوبی در داخل سیلندر نخواهیم داشت و انرژی مخلوط سوخت وهوا به طور کامل آزاد نخواهد شد و این می تواند باعث لرزش موتور خودرو شما شود.

  • وایر شمع : اگر از وایر های نامناسب و غیر استاندارد استفاده کنید در کارکرد های پایین به علت بی کیفیت بودن متریال مصرفی مقاومت وایر بالا رفته و نمی‌تواند برق تولیدی کویل را به خوبی انتقال دهد و باعث اتلاف انرژی می‌شود در این حالت ولتاژ کمتری به شمع خودرو می‌رسد و نمی‌تواند جرقه قوی برای موتور خودرو فراهم کند و در نهایت احتراق مطلوبی نخواهیم داشت و موتور خودرو با لرزش و افت توان کار می‌کند.

  • سوزن انژکتور: از ایرادات شایع سوزن انژکتور می‌توان به کیپ شدن سوزن انژکتور اشاره کرد که باعث می‌شود سوخت به میزان کافی به سیلندر نرسد و احتراق کاملی نداشته باشیم و موتور خودرو با لرزش کار کند.

  • کویل:در حالتی که سیم پیچ های داخلی کویل دچار فرسودگی شده باشند باعث بالا رفتن سیم پیچ آنها می‌شود که در نتیجه ولتاژ تولیدی نهایی کویل کاهش پیدا می‌کند و احتراق به خوبی و درستی شکل نمی‌گیرد که باعث با لرزش کارکردن موتور خودرو می‌گردد.

سخن پایانی

در هر صورت، برای بررسی دقیق و تشخیص علت لرزش خودرو هنگام گاز دادن، بهتر است که از یک تعمیرکار مجرب و ماهر را مشاوره بگیرید.همچنین میتوانید علت لرزش خودرو در دنده 3 و لرزش خودرو در دنده 4 را بخوانید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه
(ویدئو) "پوریای ولی، شاعر و پهلوان؛ از زندگی ساده تا تبدیل شدن به اسطوره‌ای بی‌همتا! /داستان زندگی پهلوانی که با اخلاق و شرافتش، مرزهای تاریخ را درنوردید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
امین حیایی : رضا گلزار می گفت جون مادرتون اینقدر من رو نخندونید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی