دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت لرزیدن فرمان تیبا موقع ترمزگیری 

چهارشنبه، 10 خرداد 1402
لرزش فرمان هنگام ترمز یکی از موارد شایعی است که در خودروهای تیپا هنگام ترمز گرفتن مشاهده می‌شود. در این مطلب از ساعد نیوز علت این مشکل در خودروی تیبا بیان می شود.

علت لرزش فرمان تیبا هنگام ترمز زدن

لرزش فرمان تیبا هنگام ترمز زدن یکی از مشکلات رانندگان خودرو های تیبا و پراید است علت لرزش فرمان تیبا هنگام ترمز گرفتن در مواردی می‌ تواند نشان دهنده یک نقص در سیستم ترمزگیری یا یکی از قطعات این بخش باشد لرزش فرمان تیبا هنگام ترمز می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. لازم به ذکر می‌باشد که به این نکته اشاره کنیم علّت لرزش فرمان هنگام ترمز هر چه که باشد باید سریعاً بررسی و رفع شود.

همان طور که می‌دانید فرمان و ترمز هر دو در هدایت و کنترل خودرو نقش بسیار مهمی دارند. اگر با سهل انگاری از کنار این مشکل بگذرید ممکن است ایمنی خودرو به خطر بیفتد و خسارات جبران ناپذیری به جای بگذارد. اولین موضوعی که باید در مورد لرزش فرمان تیبا هنگام ترمز مورد بررسی قرار دهید، بررسی دیسک صفحه و لنت‌ها است.شایع ترین علّت مشکل لرزش فرمان هنگام ترمز به این دو قطعه مربوط می‌شود:

  • لنت ترمز

  • دیسک صفحه

در صورتی که نسبت به تعویض به موقع لنت اقدام نکنید فشار بسیار زیادی به دیسک صفحه وارد می‌شود و در نتیجه ی کاهش ضخامت دیسک صفحه و تاب برداشتن آن، مشکل لرزش فرمان هنگام ترمز به وجود می‌آید. به طور کلی در خودروی تیبا و پراید مشکل لرزش فرمان به یکی از قطعات سیستم ترمز گیری مربوط می‌شود.معمولاً لرزش فرمان در هنگام ترمز در تیبا با یک صدای زوزه مانند همراه است. دلیل اصلی این مشکل هم خرابی دیسک ترمز است به خصوص دیسک ترمز چرخ جلو.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه