دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت نشت روغن از زیر موتور پراید 

دوشنبه، 20 آذر 1402
ممکن است برای هر فردی حداقل یک بار این مشکل پیش بیاید که با پارک کردن ماشین خود در پارکینگ و یا در خیابان شاهد ریختن روغن بر روی زمین باشد.ما در ادامه این مطلب از ساعد نیوز علل این عارضه را در پراید بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

روغن ریزی از خودرو موضوعی است که حتما هر راننده‌ای پس از چند وقت با آن آشنا می‌شود. هر گونه روغن ریزی ماشین غیر عادی است و باید پیش از بروز مشکلات جدی تر رفع شود.این مشکل برای خودرویی همچون پراید به عنوان امری غیرطبیعی شناخته می شود. در صورت بروز این مشکل برای خودرو شما بررسی دلیل آن و اقدام جهت رفع آن از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

علل روغن ریزی از موتور پراید

شایع ترین و آسان ترین راه تشخیص روغن ریزی مشاهده کردن ریختن روغن از زیر خودرو بعد از چند ساعت پارک کردن آن است. یکی دیگر از راه های تشخیص روغن ریزی خودرو هنگامی است که خودرو را به کارواش میبرید و موتورشویی انجام میدهید در صورتی که لکه های روغن را در بخش های مختلف خودرو دیدید باید بدانید که خودرویتان روغن ریزی دارد.

روغن ریزی از زیر موتور پراید ممکن است ناشی از چند علت باشد. این مشکل معمولاً در خودروهای قدیمی‌تر رخ می‌دهد و می‌تواند به خطر احتمالی برای ایمنی رانندگی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت منجر شود. برخی از علت‌های ریزش روغن از زیر موتور پراید عبارتند از:

  • خرابی پکینگ موتور: پکینگ موتور یک قطعه است که بین قسمت‌های مختلف موتور قرار گرفته و از ریزش روغن از بین قسمت‌های موتور جلوگیری می‌کند. اگر پکینگ موتور خراب شود، روغن از بین قسمت‌های موتور ریزش خواهد کرد.

  • خرابی پره‌های پمپ روغن: پمپ روغن درون موتور پراید برای جابجایی روغن به ارتفاع مختلف موتور استفاده می‌شود. اگر پره‌های پمپ روغن خراب شوند، روغن به غیر از جاهایی که باید، به محل‌های دیگری نیز جریان پیدا کرده و از زیر موتور خارج خواهد شد.

  • خرابی فیلتر روغن: فیلتر روغن برای تصفیه روغن از ذرات کوچک و زغالی استفاده می‌شود. اگر فیلتر روغن خراب شود یا فیلتر روغن مناسب نصب نشود، روغن کثیف و ذرات و زغال‌ها به داخل موتور راه پیدا می‌کنند و باعث ریزش روغن از زیر موتور می‌شوند.

سخن پایانی

برای جلوگیری از ریزش روغن از موتور پراید، باید در هر بازدید از خودرو بررسی کنید که سطح روغن در موتور به حد مطلوب رسیده است یا خیر، و همچنین بررسی کنید که آیا هر گونه خرابی در سیستم روغن‌ریزی وجود دارد یا خیر. در صورت وجود مشکل، باید به زودی به تعمیرگاه مراجعه کنید و علت مشکل را بررسی و رفع کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
خلاقیت منحصر به فرد مجسمه ساز ایرانی برای ساختن سردیس محمدرضا شجریان حماسه آفرید/ هنرمند واقعی فقط خودت+ویدیو
نگاهی به میز صبحانه استوایی زهرا گونش ستاره قدبلند تیم ملی والیبال زنان ترکیه در یک کافه بسیار زیبا +تصاویر/ رونمایی از ترکیب جذاب آناناس و عسل
نگاهی به تِراس باصفا با گل های بزرگ کمند امیرسلیمانی +فیلم/ چه با احساس به گل ها آب میده
صحبت های خنده دار الهی قمشه ای: سَر و سِر دختر کشیش و باغبان وقتی کشیش مچ باغبون رو میگیره+ویدئو😂👌
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟