دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت رقیق و آبکی شدن روغن موتور چیست؟ 

چهارشنبه، 20 دی 1402
روغن موتور تحت شرایطی می تواند آبکی شود که این مسئله مشکلاتی را برای خودرو به همراه دارد. به همین منظور ما در این مقاله از ساعد نیوز به بررسی علت آبکی شدن روغن موتور پرداخته ایم.

یک خطر قابل توجه برای موتور ماشین، آبکی شدن روغن موتور است. این مشکل می تواند بدون در نظر گرفتن مسافت پیموده شده، ساخت و مدل خودرو ایجاد شود. کاملاً بدیهی است که در این مورد نه تنها تشخیص به موقع مهم است، بلکه تعیین علت آبکی شدن روغن موتور نیز بسیار مهم تر است.

علت آبکی شدن روغن موتور


اهمیت روغن موتور بر هیچ‌کس پوشیده نیست. این روان کار اصلی‌ترین گزینه برای کاهش گرما و اصطکاک ناشی از سایش قطعات در کنار یکدیگر است.علت رقیق شدن یا شل شدن روغن موتور شامل موارد زیر است:

پایین بودن سطح روغن موتور


ایرادات مربوط به پایین بودن سطح روغن موتور یا کیفیت پایین آن که باعث برخورد پیستون به سرسیلندر می شود و در اثر کارکرد موتور، احتراق داخلی تحت بار سنگین قرار می گیرد و در نتیجه روغن موتور آبکی می شود و یا اینکه ذرات به داخل روغن موتور نفوذ می کنند.

خرابی در سیستم خنک کننده


این مشکل می تواند به دلیل گرم شدن بیش از حد موتور، نقص بلوک سیلندر، عدم تعویض به موقع مایع خنک کننده موتور، استفاده از مایع خنک کننده اشتباه یا بی کیفیت بوجود بیاید و در نتیجه روغن موتور رقیق شود.

خرابی واشر سرسیلندر


این مشکل بیشتر در خودروهای قدیمی به دلیل مسافت پیموده زیاد و یا زمانی که سطح سرسیلندر در اثر گرم شدن بیش از حد تغییر شکل می دهد، وجود دارد. همچنین باید نصب نادرست را در نظر بگیرید، مثلاً پس از تعمیر و همچنین کیفیت پایین خود واشر را در نظر بگیرید.

روغن موتور بی کیفیت


بعضی از رانندگان عادت بدی دارند که برای صرفه جویی در هزینه، روغن بی کیفیتی را برای ماشین خود خریداری می کنند. این روغن های بی کیفیت نه تنها الزامات را برآورده نمی کنند، بلکه به دلیل نگهداری نامناسب دارای درصد خاصی از رطوبت هستند. روغن باکیفیت حاوی ذرات مرطوب نیست.

رانندگی از میان راه های پر از آب


ممکن است با ماشین خود از یک گودال عمیق پر از آب عبور کنید که موجب شده آب به روغن موتور شما برسد و در نتیجه باعث آبکی شدن آن شود.

سخن پایانی


موتور خودرو، قلب تپنده ماشین است و به همین دلیل شما باید از روغن موتورهای باکیفیت و مناسب برای ماشینتان استفاده کنید. با توجه به توضیحاتی که در مورد دلایل آبکی شدن روغن موتور بیان کردیم، در صورت بروز این اتفاق ابتدا باید جلوی تکرار این مشکل را بگیرید و سپس روغن موتور جدید را به داخل مخزن بریزید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه