دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت روشن شدن چراغ روغن در سمند ال ایکس 

چهارشنبه، 20 دی 1402
روشن شدن چراغ روغن یکی از مشکلات شایع در خودروهاست. در این مطلب از ساعد نیوز علل روشن شدن این چراغ را در خودروی سمند ال ایکس بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

برای بیان وجود مشکل در تمامی خودروها از علائم مختلفی استفاده می شود که هر کدام نشان دهنده وضعیت کلی یکی از بخش های آن است. چراغ روغن موتور هم یکی از این علائم است که روی آمپر خودرو قرار دارد. روی آمپر چندین چراغ اخطار وجود دارد که هرکدام خرابی و اختلالی را در خودرو هشدار می دهند. که روشن شدن ناگهانی آن ها از جمله چراغ روغن در حین رانندگی، هشداری مهم از یک آسیب جدی در خودرو است.

علت روشن شدن چراغ روغن در سمند ال ایکس


زمانی که چراغ روغن ماشین روشن می شود ابتدا باید در یک مکان بایستید و ماشین را متوقف کنید در صورتی که در موتور ماشین روغن کافی وجود نداشته باشد و شما به حرکت ادامه دهید آسیب های جدی تری به خودرو وارد می شود.در قدم بعد با استفاده از یک میله مخصوص سعی کنید سطح روغن را چک کنید. اگر سطح روغن بیش از اندازه پایین باشد باید از چکه کردن روغن مطمئن شوید و بررسی کنید که ایا روغن روی زمین ریخته است یا خیر.

اگر روغن روی زمین ریخته بود ماشین شما دچار نشتی روغن شده است در غیر این صورت مشکل از کاهش فشار روغن می باشد. برای اینکه بخواهید به رانندگی ادامه دهید باید مقداری روغن به مخزن اضافه کنید و بعد از انجام این کار دوباره بررسی کنید که ایا چراغ روغن روشن می شود یا خیر. اگر چراغ دیگر روشن نشود مشکل از کمبود روغن می باشد اما در صورتی که همچنان روشن باشد باید خودرو خود را به یک تعمیرگاه معتبر نشان دهید تا مشکل را برطرف کند.

در بیشتر مواقع که مخزن روغن پر است اما همچنان چراغ روغن روشن باشد، مشکل مربوط به فشار کم روغن است که توسط پمپ روغن ایجاد می شود. زمانی که پمپ خراب باشد باعث ایجاد اختلال در عملکرد موتور می شود. به خاطر داشته باشید که در چنین شرایطی ماشین را روشن نکنید و هر چه سریعتر با بکسل کردن خودرو خود را نزد یک تعمیرگاه ببرید.

سخن پایانی


اگر سطح و وضعیت روغن موتور خودروی شما خوب باشد موتور به طور نرمال کار می‌کند، اما اگر چراغ روغن روشن است احتمالا سنسور فشار روغن خراب شده و باید تعویض شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل سابمیت مقاله
(فیلم) تشویق پزشکیان در مجلس بعد از صحبت های صادقانه او پشت تریبون مجلس / خداوکیلی وقتی از روی کاغذ می‌خونم خودم خرابش می‌کنم ...
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
(عکس) رونمایی از استایل متفاوت رئیس دفتر سید محمد خاتمی در دولت اصلاحات با تی شرت و شلوار کتان و کفش اسپرت / این ورژن آقای ابطحی هم دیدنیه ...
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
حضور حامد آهنگی در افتتاحیه کلینیک زیبایی خواهرش در تهران+عکس/ رابطه صمیمی خواهر و برادری رو میشه تو این تصویر دید😍