دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / ورزشی /

علی نوروزی نایب قهرمان مسابقات جهانی کیش: هیج کدوم از قهرمانان مستر المپیا با یک دومی یا سومی ناامید نشدند/ من یک آرزو دارم و حتماً هم بهش می رسم 

یکشنبه، 15 مهر 1403
ساعدنیوز: حرف های قابل تامل علی نوروزی سوپر استار فیزیک کلاسیک ایران زمین دنیای ادب و شعور پرچمت بالاست نظرتون چیه در مورد علی نوروزی پسر آذربایجان و وطن ؟

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، مستر المپیا (Mr. Olympia‎) عنوانی است که به برنده رقابت حرفه‌ای پرورش اندام مردان که رقابتی بین‌المللی است و هرسال توسط فدراسیون جهانی پرورش اندام برگزار می‌گردد ، اهدا می‌شود . جو ویدر این رقابت را پایه‌گذاری کرد تا برندگان مستر یونیورس قابلیت ادامه رقابت و کسب درآمد را داشته باشند . اولین مستر المپیا در 18 سپتامبر 1965 در آکادمی موسیقی بروکلین برگزار شد که لاری اسکات اولین عنوان قهرمانی اش از دو عنوان متوالی خود را بدست آورد . لی هنی و رونی کلمن رکوردداران عنوان قهرمانی با 8 عنوان هستند . فیلم تپش آهن که مسائل قبل از مستر المپیای 1975 را پوشش می‌داد در رسیدن آرنولد شوارتزنگر و لو فرینو به دنیای سینما کمک زیادی کرد . همچنین عنوانی نیز برای میس المپیا که برنده رقابت بخش زنان است وجود دارد . تمام رقابت‌ها در یک هفته برگزار می‌شوند .

مسابقات مستر المپیا در حال حاضر مهم‌ترین و معتبرترین مسابقات در رشته پرورش اندام است که هر ساله با جمعی از حرفه ای‌ترین ورزشکاران این رشته برگزار می‌شود . لی هنی و رونی کلمن با هشت بار قهرمانی بیشترین تعداد قهرمانی را در این مسابقات دارند.

اولین دوره این مسابقات که به همت جو ویدر در 18 سپتامبر 1965 در آکادمی موسیقی بروکلین شهر نیویورک برگزار شد، با قهرمانی لاری اسکات به پایان رسید.
حتما اسم حرکات اسکات و یا هالتر لاری رو شنیدین که به افتخار ابداع این حرکات توسط او نامگذاری شده اند . در این سال به قهرمان مسابقات جایزه‌ای تعلق نگرفت در حالی که هم‌اکنون مجموع جوایز اهدا شده به شرکت کنندگان به بیش از نیم میلیون دلار می‌رسد .

در دهه هشتاد آرنولد شوارزنگر برای تصاحب دوباره کاپ ساندو از بازنشستگی بیرون آمد . او بسیار دیر به مسابقات رسید در حالیکه رقیبان وی از قصد حضور او بی‌خبر بودند . در سال بعد ، فرانکو کلمبو قهرمان شد. در سال 1982 کریس دیکرسون ، در 1983 سمیر بنوت و در سال 1984 لی هنی قهرمان شدند . این قهرمانی آغاز 8 دوره قهرمانی پیاپی لی هنی بود . 1990 هنی پس از کسب هشتمین عنوان در سال 1991 بازنشستگی خود را اعلام کرد . دوریان یتس که در 1991 نائب قهرمان شده بود از سال 1992 تا 1997 شش عنوان قهرمانی متوالی را بدست آورد .

یتس ، با تلفیق توده عضلانی که تا آن زمان بی‌سابقه بود با چیزی که آن را «سختی مرمر» می‌نامید انقلابی در ورزش پرورش اندام به‌وجود آورد . متعاقباً ، در رقابت‌های پرورش اندام داوران توجه بسیار بیشتری را معطوف توده عضلانی کردند تا جایی که بسیاری اظهار نمودند که توده ماهیچه‌ای اکنون مهم‌ترین فاکتور در کسب پیروزی است ، حتی بیشتر از تقارن ، ظرافت و تناسب . یتس پس از 1997 از مسابقات کنار کشید . به نظر می‌رسید که فلکس ویلر جانشین یتس در کسب قهرمانی باشد اما رونی کلمن با اندامی توسعه یافته در سال 1998 باعث شگفتی همه شد و 8 عنوان متوالی قهرمانی را از آن خود کرد . در 1994 جو ویدر بخشی جداگانه با نام مسترز المپیا را را در مسابقات اضافه کرد که به بدنسازان حرفه‌ای اجازه رقابت در بالاترین سطح را در سال‌های پایانی ورزشی شان می‌داد .

لی هنی و رونی کلمن با هشت بار قهرمانی بیشترین تعداد قهرمانی را در این مسابقات دارند .


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 15 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مروری بر حرف های شنیدنی غول های مستر المپیا درباره بهروز تابانی شیرشاه ایرانی: ندادن ویزای آمریکا به رقیب تبریزی هادی چوپان ظلم آشکار است
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پیانو نوازی رضا قوچان نژاد و پسرش دوران برای تولد ساره بیات؛ اجرای قطعه تولدت مبارک توسط ملی پوش سابق برای خانم بازیگر+ویدیو
کامنت ستاره‌دار و جالب توجه آرام جعفری زیرِ پست اینستاگرامی اونورتونا، مسعود سریال ترکیه‌ای زندگی شاهانه من+ عکس
رهبر معظم انقلاب: کلاشینکف شخصی خودم رو برداشتم و عبا و قبا و عمامه رو کنار گذاشتم، لباس سربازی گله گشاد پوشیدم و به شکار تانک رفتم+ ویدیو
عاشقانه های فاطیما بهارمست و دارا حیایی در سریال از سرنوشت / دارا حیایی : صد سال دیگه هم میگم بهترین تصمیم زندگیمی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری