دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

آمار خودکشی پرستاران محرمانه شد؟/ 750 هزار میلیارد گردش حساب در نظام سلامت 

سه شنبه، 02 مرداد 1403
کد خبر: 398879
ساعدنیوز: دبیرکل خانه پرستار می‌گوید: آمار‌های حوزه پرستاری از جمله آمار خودکشی، مهاجرت و... غیرقابل انتشار است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار در گفتگو با خبرنگار تابناک می‌گوید: برخی آمار‌های حوزه پرستاری از جمله آمار خودکشی، مهاجرت و... غیرقابل انتشار است.»

او در خصوص اینکه این آمار‌ها توسط چه نهاد یا فردی غیرقابل انتشار شده، توضیحاتی ارائه نکرد، اما گفت به عنوان نمونه در بحث خودکشی آمار خودکشی پرستاران به مراتب بیشتر از خودکشی پزشکان است، اما نمی‌توان از جزئیات آن سخن گفت.

دبیرکل خانه پرستار همچنین از پژوهشی سخن گفت که در دهه هشتاد انجام شده بود و می‌افزاید: در اوایل دهه هشتاد یک بررسی انجام شد طبق آن بیش از 35 درصد پرستاران خشونت فیزیکی و 90 درصد پرستاران در عرض کمتر از شش ماه خشونت کلامی را تجربه کردند؛ این آمار قطعا در سال‌های اخیر دچار افزایش فراوانی شده است.

شریفی مقدم در خصوص آمار اعلامی نظام پرستاری پیرامون مهاجرت پرستاران نیز بیان می‌کند: آمار اعلامی این سازمان قطعا حداقل آمار است و آمار واقعی حداقل دو برابر این آمار است چرا که این سازمان نه تنها پرستارانی که برای مهاجرت به دنبال تاییدیه نظام پرستاری هستند را به عنوان آمار مهاجرین اعلام می‌کند این در حالیست که پذیرش در بسیاری از کشور‌ها نیازی به این تاییدیه نیست.

او با انتقاد از عدم شفافیت در نظام سلامت ایران، می‌افزاید: در هیچ بخشی از نظام سلامت ایران شفافیت وجود ندارد و این ساختار آلوده به رانت و فساد و... است و رستم دستان هم اگر وزیر بهداشت شود با این سیستم غیرشفاف و آلوده کاری نمی‌تواند پیش ببرد.

شریفی مقدم در خاتمه می‌گوید: در بسیاری از کشور‌های اروپایی فیش پزشکان در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد، اما در ایران 750 هزار میلیارد گردش حساب وجود دارد، اما هیچکس نمی‌داند این پول‌ها به کجا می‌رود! نکته جالب اینکه حتی دیوان محاسبات هم در جریان جزئیات این گردش حساب‌ها نیست چراکه دانشگا ه‌های علوم پزشکی را از حساب کشی مستثنی کرده بودند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 02 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
ترجمه تخصصی کتاب
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله
پیام تشکر و قدردانی حمید گودرزی خطاب به مردم بابت همدردی هموطنان و هنرمندان با وی پس از فوت مادرش+عکس
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
ویدیو/ سکانسی شاهکار از "خندوانه" با آزمون رانندگی "نیما شعبان‌نژاد"/ وقتی بر اساس اطلاعات عمومی می‌خوای آزمون تخصصی بدی!