دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

عمارت باشکوه سعید برنده برنامه عصر جدید / ما شعبده دوست داریم؛ شما چطور؟ 

دوشنبه، 23 مهر 1403
ساعدنیوز: برنامه «عمارت» در قالب یک دورهمی شبانه در یک فضای مهیج و جذاب با حضور تماشاچیان و مهمانانی از جمله پژمان بازغی، وحید شمسایی، ملیکا زارعی و لیلا اوتادی همراه با گرداننده این محیط دوستانه، سعید فتحی روشن روی قاب شبکه سه سیما می رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، «عمارت» جزو معدود برنامه‌های موفق فعلی تلویزیون در حوزه سرگرمی سازی است که به میزبانی سعید فتحی روشن از شبکه سه پخش می‌شود و مبنای آن شعبده بازی است. همان چیزی که سال‌های دور شکلی کوچک از آن را در مناسبت‌های شاد از طریق تلویزیون می‌دیدیم و معدود به مواردی مثل پراندن کبوتر در کلاه بود!

رفتن سراغ ساخت یک برنامه مستقل با موضوع شعبده، توام با ریسک بوده؛ چرا که فتحی روشن تنها است و چون همکاری دیگر کنار خود ندارد، حتما باید مجهز به ایده‌هایی متعدد برای پر و پیمان بودن «عمارت» باشد. خوشبختانه تا این جا عملکرد او رنگ تکرار نگرفته و در هر قسمت چند اجرای شگفت‌انگیز دارد. همچنین پختگی و تسلط او مشهود است و نیز در قامت میزبان، مواجهه‌ای درست با مهمانان، تماشاگران و مخاطبان دارد.

«عمارت» از نظر ساختاری می‌تواند برنامه‌ای بهتر شود. مثلا برخی ‌آیتم‌ها در تدوین گرفتار تعلیق بیش از اندازه می‌شوند؛ درحالی که مخاطب دوست دارد در زمانی منطقی و معقول نتیجه کار شعبده‌باز را تماشا کند.

حضور تماشاچی برای چنین برنامه‌ای لازم است. یعنی هم شاهدانی هستند که می‌توانند به از بین رفتن شائبه تقلب کمک کنند و مهم‌تر این که فتحی‌ روشن به انرژی و تعامل آن‌ها نیاز دارد. در فرآیند حضور تماشاگران می‌شد بهتر عمل کرد تا فضا صمیمانه‌تر باشد؛ چیزی مثل برنامه قبلی فتحی روشن یعنی «منتالیست».

جای خالی آموزش در خود برنامه حس می‌شود؛ هر چند این اتفاق در صفحه مجازی «عمارت» رخ می دهد. به مرور پژمان بازغی، لیلا اوتادی، وحید شمسایی و ملیکا زارعی جای خود را باز کردند ولی گاه قادر به مدیریت واکنش‎‌های‌شان نیستند. مثلا هنوز هیجان ناشی از شعبده تمام نشده است که دو نفر کل کل می‌کنند و بحث را به بیراهه می‌برند. این هم جز مواردی است که باید در تدوین اصلاح شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 23 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
انتقاد تند یوتیوبر کانادایی از قهرمانی سمسون داودا در مستر المپیا 2024: آبدار بود و ژنیکو داشت، او لایق قهرمانی نبود
تغییر چهره زمین تا آسمان نیوشا مامنی، مادر شاهین سریال از سرنوشت در 42 سالگی/ مگه داریم اینهمه تغییر؟+عکس
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
رونمایی شبنم مقدمی از مادرش که کارمند دانشگاه تهران است/ بیشتر شبیه خواهر بزرگترشونه+ عکس
اولین روز به دنیا آمدن نبات استخری دختر کیوت شاهرخ استخری/ عاشقانه های دو تا خواهر دیدن داره!+عکس