ساعدنیوز
ساعدنیوز

امکانات و مشخصات خودروی چری آریزو 8 اسپرت

  چهارشنبه، 21 تیر 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه

چری بالاخره تصاویر کابین نسخه اسپرت آریزو 8 را منتشر کرد. آریزو 8، سدان سایز متوسط چری محسوب می‌شود که سال 2022 معرفی شد. راه تشخیص نسخه اسپرت از استاندارد جلوپنجره این مدل است که در نسخه اسپرت از مش لوزی بزرگ استفاده می‌کند. در نسخه فونیکس آریزو 8 اسپرت نوار تزئینی بالای جلو پنجره، سپر، پایه آینه‌ها و.. نیز از حالت براق به تیره تبدیل شده‌اند. دیلایت‌ها به صورت حاشیه‌ای چراغ‌های اصلی را در بر گرفته و به لطف تقسیم شدن توسط نوار تزئینی جلوپنجره، دو گرافیک مجزا پیدا کرده‌اند. دیگر نماها با نسخه استاندارد یکی هستند.

مشخصات فنی چری آریزو 8 اسپرت

مشخصات فنی چری آریزو 8 اسپرت کاملا مشابه فونیکس تیگو 8 پرو مکس است، بنابراین در این خودرو هم شاهد حضور موتور 2 لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش مستقیم سوخت هستیم. این موتور می‌تواند 254 اسب‌ بخار قدرت و 390 نیوتن ‌متر گشتاور تولید کند که برای یک سدان 1471 کیلوگرمی توان مناسبی به حساب می‌آید. گیربکس دوکلاچه 7 سرعته هم وظیفه دارد تا این نیرو را دریافت کند و به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

چری آریزو 8 اسپرت به کمک این ترکیب فنی ادعای شتاب صفر تا صد زیر 8 ثانیه را دارد که باید دید در عمل چطور می‌تواند این مدعا را ثابت کند. البته اگر شرایط استاندارد باشد و سوخت باکیفیت درون موتور تزریق شود، دستیابی به شتاب 8 ثانیه با چری آریزو 8 اسپرت کار دشواری نخواهد بود. اما در ایران به دلیل در دسترس نبودن سوخت باکیفیت و جاده‌های نامناسب، شتاب صفر تا صد آریزو 8 اسپرت بیش از 8.5 ثانیه خواهد شد.

آریزو 8 اسپرت در هر 100 کیلومتر به طور متوسط نزدیک به 8 لیتر سوخت مصرف می‌کند که البته با انتخاب حالت رانندگی اکو می‌توان مصرف سوخت را تا حد زیادی کنترل کرد. بیشینه سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و باک سوخت 55 لیتری از دیگر مشخصات فنی چری آریزو 8 اسپرت به حساب می‌آید.

در تست‌ رانندگی کوتاهی که برخی کارشناسان با آریزو 8 اسپرت انجام دادند، مواردی مثل شتاب مناسب، هندلینگ مطلوب و چسبندگی بالا هنگام دور زدن، از جمله ویژگی‌های مثبتی است که مورد توجه کارشناسان قرار گرفت. طراحی آیرودینامیک بدنه و پایین بودن مرکز ثقل خودرو در ارتقای هندلینگ و چسبندگی ماشین موثر بوده است.

البته نقش تکنولوژی مدرن شاسی و پلتفرم را نیز نباید نادیده گرفت. ناگفته‌ نماند به دلیل قدرت بالای پیشرانه، احتمال بروز کم‌فرمانی هنگام دور زدن پرشتاب و ورود سریع به پیچ، در آریزو 8 اسپرت وجود دارد.

 چری آریزو 8 اسپرت

مشخصات کلی چری آریزو 8 اسپرت

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

2 لیتر

سیلندر / سوپاپ

4 / 16

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت

254 اسب بخار

گشتاور

390 نیوتن.متر

گیربکس

7 سرعته اتوماتیک W – DCT

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

8 ثانیه

سرعت

210 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

8 لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 6

فرمان

برقی

بدنه

سدان متوسط

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های چری آریزو 8 اسپرت

طول

4780 میلیمتر

عرض

1843 میلیمتر

ارتفاع

1469 میلیمتر

فاصله محورها

2790 میلیمتر

وزن خالص

1471 کیلوگرم

تعداد سرنشین

5 نفر

ظرفیت صندوق عقب

—–

حجم مخزن سوخت

55 لیتر

قطر رینگ

19 اینچ

آپشن ها و امکانات چری آریزو 8 اسپرت

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتوهلد

دارد

پدال شیفتر

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین 360 درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

ماساژور صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری چری آریزو 8 اسپرت

بررسی نمای بیرونی چری آریزو 8 اسپرت نشان می‌دهد که این خودرو نسبت به نسخه معمولی تفاوت ظاهری زیادی ندارد، اما در قسمت عقب از یک سپر اسپرت مجهز به دیفیوزر و سراگزوزهای دوبل کرومی دایره‌ای استفاده شده تا بر قدرت بیشتر این نسخه تاکید و جنبه‌های اسپرت آن بیشتر از قبل به رخ کشیده شود.

استایل کلی خودرو بسیار شیک و مدرن به چشم می‌آید و شیب سقف در پیوند با طول کوتاه درب صندوق عقب، ظاهری شبیه به خودروهای فست‌بک برای این سدان سایز متوسط چینی فراهم کرده است.

نمای جلو نیز شکیل به نظر می‎رسد، اما شباهت‌هایی با محصولات لکسوس، به‌ویژه در طراحی جلوپنجره وجود دارد. چراغ‌های جلو با یک نوار کرومی به هم پیوند خورده تا چهره‌ای خشن و متفاوت را برای این ماشین چینی به وجود آورند. حجم‌پردازی‌های روی پروفیل جانبی هم به‌جا و منطقی به نظر می‌رسد و در مجموع باعث شده تا آریزو 8 اسپرت به یک خودروی جوان‌پسند و البته خوش‌فرم تبدیل شود.

 چری آریزو 8 اسپرت

طراحی داخلی چری آریزو 8 اسپرت

داخل کابین فونیکس آریزو 8 اسپرت به لطف خط مشی طراحی چری آشنا به نظر می‌رسد. مانند اکثر محصولات این شرکت، نمایشگر دیجیتال پشت فرمان و سیستم اطلاعات و سرگرمی در یک قاب قرار گرفته‌اند و خروجی تهویه مطبوع نیز به صورت سراسری و باریک عرض خودرو را طی کرده و داشبورد را به دو نیم تقسیم می‌کند.

پوشش کابین فونیکس آریزو 8 اسپرت از جنس چرم ناپا قهوه‌ای است و تزئینات طرح چوب که روی داشبورد، رودری‌ها و کنسوب میانی دیده می‌شود آن را تکنیل می‌کند. غربیلک فرمان D کات با دکمه‌های لمسی، کنترلرهای تهویه مطبوع لمسی، لیور دنده الکترونیکی و روکش آلومینیومی کلیدها از دیگر ویژگی‌های این کابین هستند. اما مهمترین و جذاب‌ترین نکته در کابین چری آریزو 8 اسپرت به استایل دستگیره درها بر می‌گردد که نمونه آن را پیش از این در هیچ خودرویی ندیده‌ایم. اگر کمی دقت کنید، اسپیکر و دکمه‌های تنظیم برقی صندلی‌ها از روی مرسدس بنز کپی شده‌اند. روی داشبورد و جلو سرنشین یک طرح کوه و خانه حک شده که اطلاعاتی از آن در دسترس نیست.

از امکانات کابین فونیکس آریزو 8 اسپرت می‌توان به چیپست Qualcomm 8155، 12 اسپیکر سونی و 540° transparent chassis اشاره کرد. قوای محرکه این سدان از نوع 4 سیلندر 2 لیتر توربو است که 254 اسب‌بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

طراحی داخلی چری آریزو 8 اسپرت

سخن پایانی

آریزو 8 اسپرت در بحبوحه عرضه انواع محصولات کراس اوور به لیست تولیدات کمپانی چری اضافه شده است. ورود این مدل به بازار نشان می‌دهد که هنوز هم خودروسازان بزرگ برای خودروهای سدان به‌ویژه انواع سایز متوسط نیمه‌لوکس خانوادگی ارزش زیادی قائلند. مشتریان هم کماکان این سگمنت را می‌پسندند و نمی‌خواهند دوران چنین ماشین‌هایی به این زودی به پایان برسد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (106 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (91 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (41 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (34 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (32 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (31 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگخ داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار با متنی احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم که توجه همه رو به خودش جلب کرد+عکس/ فقط نگاه های فرزاد حسنی (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق ماجرای عاشقانه پسر میوه فروش صداتو و بغض شدید کیایی و امیرمهدی ژوله/ صدای بهشتی پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ تنهاترین عاشق+ویدیو خلاقیت خنده دار اوستای صافکار در تعمیر ماشین مشتری حماسه ساز شد+عکس/ ببخشید دفتر صد برگ برای نوشتن جزوه کافیه😂 رونمایی از 4 قلوهای تو راهی مژده لواسانی و اسم های زیباشون/ خدا از الان حفظشون کنه+ویدئو ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری آرزوی محال پدر غزل بدیعی و رضا داوودنژاد برای بچه دار شدنشان/ 10 تا بچه هم کمه!+فیلم رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی فرهاد شهریزی، سنجر سریال گیلدخت / مبارکا باشه+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از آوازخوانی ترانه سریال پس از باران توسط پسر شمالی/ ماشالا چه صدایی!+فیلم خادمی ثریا قاسمی، خانم گل گیلدخت با چادر نماز سفید در صحن حرم امام رضا(ع)+عکس (ویدئو) دوربین مخفی این پسر خوش ذوق با سرکار گذشتن مردم/فقط واکنش مردم دیدنیه!!😂 آخرین عکس تهیه کننده ایرانی و همسر جوانش سارا صوفیانی قبل از ترک ایران/ زوجی که 28 سال اختلاف سنی دارند!+عکس لهجه اصفهانی بانمک و مسلط احمدرضا عابدزاده که به لطف داشتن همسر اهل اصفهان یاد گرفته +ویدیو/ فقط عرض ارادت آخرش! گریم معرکه آزیتا حاجیان و اکبر عبدی در نقش های ماندگار عجوزه پیر و پسرش/ اصلا قابل شناسایی نیست+عکس خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 ابراز احساسات و عیادت روسای جمهور دوره‌های مختلف از رهبر معظم انقلاب+عکس/ روحانی، احمدی نژاد و... استفتاء از رهبری درباره چند همسری و نظر قابل تامل ایشان/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم سالن زیبایی اختصاصی همسر شاهرخ استخری داخل خونه شیک و لوکسشون در بلژیک/ مامان هنرمند داشتن نعمتیه+عکس (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ رونمایی داریوش فرضیایی از روسری منجق دوزی شده و گردنبند زیبای مادرش/ خوشگل موحنایی دوست دارم حسابی+ویدیو داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! هنرنمایی های شگفت انگیز شاطر خوش ذوق در پخت نان برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس پشت صحنه خنده دار سریال پایتخت +ویدئو/ وقتی محسن تنابنده موهای رحمان و رحیم رو با بالشت اشتباه میگیره🤣 خلاقیت باورنکردنی و خنده دار طراح لباس در تولید کت و شلوار یکبار مصرف+ویدیو/اینجوری که به دم در نرسیده چیزی از کت و شلوار نمیمونه🤣 رونمایی از چهره خندان بهرام افشاری بعد از زنده بگور شدن/ قامت 2 متری بهتاش سریال پایتخت زیر خاک رفت+عکس
تیتر امروز   
ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم ماجرای انتقال بدل آیت‌الله خامنه‌ای با برانکارد! اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...