آموزش خورش فسنجان با پسته

  یکشنبه، 25 مهر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
آموزش خورش فسنجان با پسته
فسنجان یک از غذاهای پرطرفدار خوشمزه گیلانی است که با مغز ساییده شده گردو درست می شود اما می توانید فسنجان را با مغز ساییده شده پسته هم درست کنید فسنجان پسته بسیار متفاوت ، لذیذ و پر فایده است ما در این مطلب طرز تهیه خورش فسنجان با پسته رفسنجان را برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم.

خورش فسنجان یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که محبوبیت زیاد آن موجب شده تا به عنوان یکی از مهم ترین خورش های مجلسی شناخته شود. از نکات جالب درباره این خورش می توان به متنوع بودن دستور پخت های آن اشاره کرد. شما می توانید بسته به سلیقه خود، در این خورش از مغزهایی مانند گردو، پسته، بادام و حتی فندق نیز استفاده کنید. گوشت استفاده شده در این خورش نیز می تواند بسته به سلیقه شما، گوشت انواع پرندگان از جمله مرغ یا گوشت قرمز (به صورت کوفته قلقلی) باشد. این خورش می تواند به سه طعم متفاوت ترش، ملس و شیرین سرو شود که قدرت هر کدام از این طعم ها نیز به میزان رب انار، شکر یا ترکیب این دو بستگی دارد.

مواد لازم برای خورش فسنجان با پسته

  • گوشت چرخ کرده 300گرم
  • مغز پسته خرد شده 300 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • شکر 2 قاشق غذاخوری
  • رب انار 2 فنجان
  • زعفران دمکرده 1/4 فنجان
  • نمک،فلفل،زردچوبه به مقدار کافی
  • روغن به میزان لازم

دستور پخت خورش فسنجان با پسته

نام من پسته است! تقویت کننده ذهن و حافظه، مقوی قلب و از بین برنده سردی کبد. خواص پسته در همین چند جمله ناتمام خلاصه نمی شود. تقریبا همه ما ایرانیان از طعم بی نظیر و خواص فراوان گیاه پسته مطلع ایم. خوردن میوه این گیاه چه به تنهایی به منزله آجیل و چه در ترکیب با غذاها و دسرها، لذت بسیاری دارد. در این جا خورشی را آموزش می دهیم که حاوی پسته بوده و از مزه دلچسبی برخوردار است.

گوشت چرخکرده را داخل یک کاسه بریزید و یک عدد پیاز را رنده کرده و به گوشت اضافه نمایید و با دست مالش دهید.سپس گوشت را به شکل گوله های گوچک درآورید تا همه مواد تمام شود. سپس گوله های گوشت و پیاز را در روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

یک عدد دیگر پیاز را خرد کنید و در روغن تفت دهید سپس 300 گرم مغز پسته خردشده را به آن اضافه نمایید و تفت بدهید سپس شعله گاز را ملایم کنید و به مدت 50 دقیقه مخلوط پیاز و پسته را تفت بدهید و مرتب هم بزنید.

کوفته های گوشت سرخ شده را به تابه حاوی پیاز و پسته اضافه کنید سپس مقداری نمک و فلفل و زردچوبه اضافه نمایید. سپس تابه را از روی حرارت بردارید و محتویات آن را داخل یک قابلمه بریزید سپس 4 لیوان آب و 2 فنجان رب انار را داخل قابلمه بریزید، 2 قاشق غذاخوری شکر و 1/4 فنجان زعفران دمکرده را هم بی افزایید و آرام هم بزنید تا همه مواد باهم مخلوط شوند و پسته ها گوله نشوند. سپس شعله را کم کرده تا خورش آرام جا بجوشد و کاملا یه روغن بی افتد.

خواص داروئی پسته

  • مصرف پسته در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی تاثیر بسزایی دارد.همچنین برای آرامش و تنظیم ضربان قلب و آرام کردن اعصاب مفید است و کلسترول بد را کاهش می دهد.
  • مغز پسته به علت داشتن آهن خون ساز است و آنهایی که مبتلا به کم خونی هستند باید حتما روزانه مقداری پسته بخورند.
  • خوردن پسته نیروی جنسی را تقویت می کند.
  • مغز و ذهن را تقویت می کند.
  • برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب مفید است.
  • برای باز کردن مجاری کبد مصرف پسته توصیه می شود.
  • پسته معده را تقویت می کند.
  • برای تسکین سرفه مصرف پسته مفید است.
  • پسته اسهال معمولی و اسهال خونی را درمان می کند.
  • جوشانده پوست درخت پسته برای برطرف کردن خارش اعضای تناسلی زنان مفید است.
  • جوشانده پوست و برگ درخت پسته برای رفع درد و خارش مقعد مفید است.
  • پسته چون حاوی مواد مغذی مناسب به همراه ویتامین ها بوده و کالری بالایی دارد، مصرف آن به ورزشکاران، دانش آموزان، نوجوانان به خصوص در سنین رشد و به زنان باردار و شیرده توصیه می شود.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (243 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (164 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (133 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (124 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (90 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (76 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (63 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (52 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (35 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (29 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 4 مرداد 1403
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به عروسش: تو چرا ساکتی، چیزی نمیگی، سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....