آموزش و معرفی نرم افزار Google Earth

  چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
آموزش و معرفی نرم افزار Google Earth
نرم افزار گوگل ارث Google Earth بهترین نرم افزار برای تماشای تصاویر واقعی از درون و اطراف کره ی زمین است، در نسخه ی حرفه ای نرم افزار امکان پرینت تصاویر تا ابعاد 4461 در 4800 افزایش یافته است.

معرفی نرم افزار

گوگل ارث را می توان یک نرم افزار جفرافیایی دانست و برای دانش آموزان دبیرستانی بسیار مناسب است، زیرا با استفاده از نرم افزار گوگل ارث می توانند به اعماق اقیانوس ها سفر کنند و تصاویر گذشته ی کره ی زمین را با تصاویر کنونی مقایسه کنند تا به تغییرات در کره ی زمین پی ببرند. از دیگر ویژگی های نرم افزار می توان به امکان اشتراک گذاری و ارسال تصاویر به شبکه های اجتماعی اشاره کرد.

نکته: برای استفاده از این برنامه باید کارت گرافیک شما در ویندوز نصب شده باشد و از نسخه های جدید DirectX و OpenGL پشتیبانی کند.

برخی از قابلیت های نرم افزار Google Earth عبارتند از:

  • محاسبات مربوط به فواصل و مساحت ها با استفاده از ابزار اندازه گیری
  • نمایان سازی، ویرایش و خروجی گرفتن داده های مکانی GIS
  • تولید انیمیشن با استفاده از ابزار Movie Maker
  • امکان مشاهده داده های تاریخی مربوط به نواحی مختلف زمین

کار با نرم افزار Google Earth

Google Eearth را با استفاده از لینک درج شده در انتهای مطلب دانلود، نصب و سپس آن را اجرا نمایید. پس از اجرای نرم افزار باید چندین لحظه صبر کنید تا عکس ها به صورت کامل بارگیری شوند

تصویر

پس از چندین لحظه تمام جهان مقابل چشمان شما ظاهر خواهد شد.

تصویر

معرفی بخش های مختلف نرم افزار

در این بخش از مقاله میخواهیم شما را با بخش ها و منو های مختلف نرم افزار Google Eearth آشنا کنیم. در ادامه هر بخش را به صورت جداگانه توضیح میدهیم.

- نوار Toolba

تصویر

برای نمایش و یا عدم نمایش این نوار بر روی گزینه ی “View” کلیک کنید و سپس تیک “Toolbar” را بزنید و یا بردارید و یا کلید های ترکیبی “Ctrl + Alt + T” را به صورت همزمان بگیرید.

تصویر

در این نوار چندین دکمه پر کاربرد وجود دارند که هر کدام را از سمت چپ به ترتیب در ادامه شرح میدهیم:

تصویر

- Hide Sidebar: نمایش و یا مخفی کردن ستون سمت چپ نرم افزار.

- Add Placemark: پین کردن یک مکان معین به منظور دسترسی سریع به آن.

- Add Polygon: مشخص کردن بخشی از نقشه با یک شیء هندسی.

- Add Path: مشخص کردن یک مسیر.

- Add Image Overlay: افزودن یک عکس به بخشی از عکس های نقشه ها.

- Record a Tour: ضبط کردن مشاهدات شما از مکان و یا اماکنی.

- Show Historical Imagery: مشاهده عکس ها مربوط به زمانی مشخص. برای مثال با استفاده از این گزینه میتوانید یک مکان را در طول زمان های مختلف مشاهده کنید.

- Show Sunset Across The Landscape: نمایش غروب خورشید از دید یک منظره.

- Switch Between Earth, Sky and Other Planets: مشاهده آسمان و یا سایر سیارات.

- Show Ruler: نمایش خط کش بر روی صفحه.

- Email: ایمیل کردن بخشی از عکس ها به فردی.

- Print: پرینت گرفتن.

- Save Image: ذخیره کردن یک عکس.

- View in Google Maps: مشاهده بخشی از نقشه ها در “Google Maps”.

- ستون Sidebar

تصویر

ستون سمت چپ نرم افزار "ساید بار" نام دارد که برای فعال و یا غیر فعال کردن آن میتوانید بر روی گزینه ی “View” و سپس “Sidebar” کلیک کنید و یا تنها کلید های ترکیبی “Ctrl + Al + B” را به صورت همزمان بگیرید.

تصویر

ساید بار دارای سه بخش “Search”، “Places” و “Layers” میباشد که در ادامه به توضیح هر کدام میپردازیم.

- Search:

تصویر

از طریق این بخش متیوانید برای یافت کشور ها، شهر ها و مناطق و اماکن مختلف استفاده کنید.

- Places:

تصویر

در این بخش میتوانید به مکان هایی که پین (Pin) و ذخیره کرده اید دسترسی داشته باشید و همچنین مکان هایی را که برای تور کردن قرار است مشاهده کنید را انتخاب کنید.

- Layers:

تصویر

لایه هایی که در نقشه نمایش داده میشوند را میتوانید از طریق این مکان انتخاب کنید. برای مثال میتوانید تعیین کنید که جاده ها و یا ساختمان ها نمایش داده نشوند.

- نوار Status Bar

تصویر

مختصات و ارتفاع محلی که در حال مشاهده آن هستید، یعنی در حقیقت نشانگر موس بر روی آن قرار دارد، در این نوار نمایش داده میشوند. برای فعال و یا غیر فعال کردن این نوار بر روی گزینه ی “View” کلیک کنید و سپس تیک “Status Bar” را بزنید و یا بردارید.

تصویر

- پنجره ی Overview Map

تصویر

مکانی که در حال مشاهده از آن هستید در مقیاس بسیار کوچک در این پنجره نمایش داده میشود. به منظور فعال و یا غیر فعال کردن این بخش بر روی “View” و سپس “Overview Map” کلیک کنید و یا تنها کلید های ترکیبی “Ctrl + M” را به صورت همزمان بگیرید.

تصویر

- ناوبری در Google Earth

با استفاده از ابزار های ناوربری و یا همان “Navigation” در گوگل ارث میتوانید به راحتی مکان ها را مرور کنید و از زوایای دید مختلف مشاهده کنید. در این بخش از مقاله نحوه کار با ابزار ناوبری در گوگل ارث را برای شما شرح میدهیم.

تصویر

اولین ابزار، ابزار تغییر زاویه دید است. با استفاده از این ابزار میتوانید زاویه دیدتان را از همان نقطه ای که هستید تغییر دهید.

تصویر

به منظور استفاده از این ابزار نشانگر موس را بر روی آن قرار دهید، کلیک کنید و سپس موس را به اطراف مختلف بکشید تا زاویه دیدتان تغییر بیابد.

تصویر

تصویر

دومین ابزار، ابزار تغییر مکان است. با استفاده از این ابزار میتوانید به مکان های مختلف بروید.

تصویر

تصویر

سومین ابزار که یک آدمک است برای مشاهده یک خیابان و یا کوچه از زاویه دید یک انسان در داخلش است.

تصویر

به منظور استفاده از این ابزار آدمک را با استفاده از موس بردارید و به کوچه و یا مکان مورد نظر خود بکشید و رها کنید.

تصویر

پس از ورود به این حالت میتوانید بر روی هر جایی کلیک کنید تا به آنجا منتقل شوید. همچنین برای خروج از این حالت گزینه ی “Exit Ground-Level View” را کلیک نمایید.

تصویر

آخرین ابزار نیز برای زوم کردن میباشد.

تصویر


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (445 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (8 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس