آموزش عکاسی کردن از کودکان

  یکشنبه، 20 مهر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
آموزش عکاسی کردن از کودکان
عکاسی از کودکان (به خصوص اگر زیر پنج سال باشند) یک کار بسیار چالش برانگیز است و هر کسی که این کار را انجام داده باشد می داند چگونه است. در این مقاله ۵ نکته ساده برای عکاسی از کودکان به شما عزیزان آموزش می دهیم.

بسیاری از والدین دوست دارند از کودکان زیبای خود عکس های ماندگاری بگیرند. اما عکاسی از کودک به هیچ وجه کار آسانی نیست زیرا آنها همیشه خواب هستند و باید برای داشتن عکس متفاوت، منتظر حرکت های جالب آنها شد. به اصطلاح باید شکار لحظه ها کرد که گاهی کسل کننده می شود. برای داشتن ایده های بهتر و روش های آسان برای عکاسی کودک در خانه، ترفندهایی که یک عکاس مطرح کرده است را برایتان انتخاب کرده ایم.

تصویر


در این مطلب، بایدها و نبایدها و زمان مناسب برای عکاسی از کودک را بیان کرده ایم. نورپردازی در آتلیه کودک عکاسی از کودکان در فضای باز بسیار بهتر است زیرا کودکان در بیرون آرامتر هستند.

کودکان گرمای خورشید را دوست دارند و در نتیجه آرام می مانند. اما در مواقعی که مجبور به عکاسی در داخل خانه هستید، سعی کنید کودک را در کنار پنجره قرار دهید که نور ملایم و خوبی دارد.

انتخاب جهت و میزان نور مناسب در زیبایی و شفافیت عکس تاثیر بسیاری دارد. استفاده از وسایل رنگی در آتلیه کودک استفاده از کلاه و شال گردن برای عکاسی از کودکان هیچ گاه قدیمی و کهنه نمی شود.

شال گردن ها اصولا بافت زیبایی دارند و کودکان دوست دارند آنها را همچون لقمه داخل چیزی بپیچانید. اگر متوجه شدید کودک از اینکه او را داخل شال پیچیده اید ناراحت است و غر می زند، می توانید کودک را روی شال یا کلاه بخوابانید. به این ترتیب، می توانید عکس فوق العاده زیبایی از کودک بگیرید.

وسایل پیشنهادی برای عکاسی کودک در آتلیه وسایلی که می توان در آتلیه کودک از آنها استفاده کرد، متفاوت است. به طور مثال، می توانید از بالشت های طرح و شکل دار، اسباب بازی یا عروسک در اطراف کودک خود استفاده کنید. یا او را داخل پارچه زیبایی قنداق کنید و روی صندلی های متحرک یا تاب قرار دهید.

این کارها به هیچ وجه برای کودک خطرناک نیست. وسایلی که در آتلیه کودک باید از آنها اجتناب کرد هرگز از شیشه همچون بطری، کاسه و ... در آتلیه کودکان استفاده نکنید.

تصویر


اگر خیلی تمایل به این کار دارید با فتوشاپ دو تصویر را در کنار هم بگنجانید ولی کودک خود را در کنار یا داخل این وسایل خطرناک قرار ندهید. نخستین اصل عکاسی کودک ، آسایش و امنیت اوست. وسایل جالب، عجیب و هنری در آتلیه کودک برای عکاسی از کودک در آتلیه می توانید از اسباب بازی های او یا مبلمان خاص خود استفاده کنید. به طور مثال، از وسایل ماهیگیری، لباس فرشته ها با همه تجهیزاتش، لباس یا وسایل آتش نشان ها و ... کمک بگیرید.
عکاسی از چهره آرام کودک در خواب توصیه ما به والدین این است که در 5 تا 10 روز نخست تولد از نوزادان خود عکاسی کنند. در این زمان کودک بیشتر زمان خود را در خواب سپری می کند و بسیار شکل پذیر هستند. برای داشتن عکس های زیباتر می توانید از پتو و بالشت سفید استفاده کنید تا چهره کودک در خواب بسیار معصوم تر و آرام تر دیده شود.

تصویر

تجهیزات مورد استفاده در عکاسی کودک

  • دوربین
  • نورسنج
  • لنز
  • رفلکتور
  • فلاش
  • شکل دهنده های نور
  • سه پایه
  • اکسسوار تزیینی

چند نکته سریع:

  • بهتر است در فضای باز عکس بگیرید چون بچه ها هم از آن لذت خواهند برد.
  • سعی کنید در طول ساعت طلایی یا در نور پخش شده (روز ابری یا به کمک دیفیوزر) یا در سایه هنگامی که نور شدید است، عکس بگیرید. اگر در فضای داخلی هستید، نور پخش شده (به کمک پرده) از پنجره را انتخاب کنید.
  • اگر بچه ها دائما در حال حرکت هستند استفاده از مُد ردیابی ۳D را امتحان کرده و از یک سرعت شاتر سریع برای متوقف کردن حرکت استفاده کنید.
  • اگر بچه ها حرکت می کنند مقادیر f را هوشمندانه انتخاب کنید، چون دیافراگم خیلی باز می تواند تصویر را خارج از فوکوس کند.
  • استفاده از یک لنز زوم می تواند یک فاصله اطمینان به کودک بدهد، به طوری که احساس ترس نکند. همچنین می تواند به شما کمک کند تا پس زمینه های مات به دست آورید.
  • بچه ها را مجبور نکنید کاری انجام دهند، در عوض با جریان پیش بروید.
  • در آخر، عکس های زیادی بگیرید. به عنوان مثال اگر چند بچه (دو یا سه) در عکس ها باشند، حالت چهره هر کدام ممکن است در هر عکس متفاوت باشد، بنابراین به عکس های زیادی نیاز دارید تا از بین آنها بهترین ها را انتخاب کنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (201 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (148 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (95 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (24 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....