هر آنچه که باید در مورد تنظیمات دوربین آیفون بدانید

  چهارشنبه، 18 آبان 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
هر آنچه که باید در مورد  تنظیمات دوربین آیفون بدانید
اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که می خواهید با دوربین آیفون عکاسی کنید ولی کار با آن را به طور حرفه ای بلد نیستید به شما پیشنهاد می کنم که این مقاله را دنبال کنید. چون در این مقاله قصد داریم تنظیمات کامل دوربین آیفون را به شما آموزش دهیم.

بدون تردید می توان گوشی های آیفون را به عنوان اسمارت فون هایی معرفی کرد که مجهز به محبوب ترین دوربین ها در جهان هستند. هر سال اپل سعی می کند دوربین ها را تغییر داده و بهبود ببخشد، اما با این حال لازم است پیرامون تصویربرداری مناسب با اصول اولیه عکس برداری آشنا باشید. در این مقاله قصد داریم تنظیمات دوربین آیفون را به صورت کامل شرح دهیم تا بتوانید از آن ها برای تصویربرداری و افزایش کیفیت آن استفاده کنید.

  • استفاده از قابلیت Live Photos: شما در بالا سمت راست آیفون ممکن است گزینه ای با دایره های تو در تو ببینید با زدن روی این گزینه می توانید که قابلیت لایو در عکس را فعال کنید. اگر رنگ این آیکون زرد باشد به معنای این است که این گزینه فعال است و اگر این ایکون سفید رنگ باشد ینی این قابلیت غیر فعال است. در مدل گوشی های آیفون ۶ به بعد می توانند از این قابلیت پشتیبانی کنند. در این حالت دوربین آیفون علاوه بر عکس ثابت معمولی، ۱.۵ ثانیه قبل و ۱.۵ ثانیه بعد از لحظه ی عکس برداری را هم در قالب یک فیلم کوتاه ذخیره می کند.

Live Photos

یکی از نکات مورد توجه در آیفون این است که شما می توانید این عکس متحرک را با قابلیت ایردراپ بین آیفون منتقل و به اشتراک بگزارید و همچنین شما می توانید این عکس را به صورت یک عکس معمولی روی هر پلتفرمی که مد نظرتان هست منتشر کنید.

  • گرفتن عکس های طولانی با حالت Pano: از حالت Pano که مخفف شده ی کلمه Panorama است برای گرفتن عکس های عریض استفاده می کنیم . در این حالت دوربین به صورت خودکار چندین عکس را به هم متصل می کند تا به یک عکس با نمای بسیار گسترده برسد. این قابلیت کاربردهای زیادی دارد ولی به طور خاص می توانید از آن برای گرفتن عکس از مناظر وسیعی استفاده کنید که امکان گنجاندن آن ها در قاب یک عکس عادی وجود ندارد.

حالت Pano

با انتخاب این گزینه، یک فلش سفید رنگ روی صفحه ظاهر می شود که نحوه حرکت دوربین را به شما نشان می دهد. برای گرفتن این عکس های طولانی فقط کافیست که دکمه شاتر را بزنید و دوربین را از چپ به راست بچرخانید.

  • گرفتن ویدیو با کیفیت 4K و HD: برای گرفتن ویدیو با حالت 4k و HD کافیست شما روی گزینه بالا سمت راست بزنید و یکی از این دوحالت را انتخاب کنید. (البته یادتان باشد که دوربین باید روی حالت فیلمبرداری باشد) با انتخاب گزینه 4k ویدیو شما بسیار باکیفیت می شود ولی حجم آن هم به همان نسبت زیاد می شود.

ویدیو با کیفیت 4K و HD

در کنار این گزینه 4k و HD، شما یک عدد مشاهده می کنید که اگر آن را روی 60 بزارید لرزش دوربین بسیار کم می شود. فقط کافیست روی عدد تب کنید تا بتواید دوربین را از 30 فریم به 60 فریم تغییر دهید.

  • حالت SLO-MO و TIME-LAPSE: اگر میخواهید که فیلم های اسلوموشن با دوربین گوشی تان بگیرید فقط کافیست روی حالت SLO-MO بزنید و از بالا سمت راست تنظیمات آن را تغییر دهید. با گزینه اسلوموشن می تواند با سرعتی تا ۸ برابر حالت عادی، فیلم بگیرید.

تصویر

گزینه بعدی TIME-LAPSE است که گذر زمان را نشان می دهید مانند ویدیوهایی که از رشد یک گیاه یا از غروب خورشید ویدیو گرفته می شود که چند ساعت ویدیو را در عرض چند ثانیه نشان می دهد.

آیا باید از قابلیت Live Photos استفاده کنید؟

قابلیت تصویربرداری زنده (Live Photos) به شما اجازه می دهد که چند ثانیه فایل ویدیویی را همراه با یک تصویر ثابت ضبط کنید. نماد Live Photos مجموعه ای از دایره هایی بوده که با خط افقی احاطه شده اند. هنگامی که این ویژگی فعال باشد، طلایی شده و هنگامی که غیرفعال باشد، سفید شده و یک خط از آن عبور می کند. هر زمان که پوشش Live را در سمت چپ قسمت بالا مشاهده کردید، می توانید با ضربه زدن و نگه داشتن روی صفحه، تصاویر زنده را روی دوربین خود مشاهده کنید. در دستگاه های قدیمی تر با لمس سه بعدی، فقط باید صفحه لمسی را فشار دهید تا بتوانید تصاویر زنده را مشاهده کنید. از زمانی که اپل فرمت های تصویر و ویدیو را به HEIC و HEVC تغییر داده است، اندازه فایل ها تا 50 درصد کاهش یافته است؛ این بدان معنا است که Live Photos به اندازه قبل نمی تواند فضای ذخیره سازی را به خود اختصاص دهد. با این حال، غیرفعال کردن این قابلیت باعث صرفه جویی در فضای ذخیره سازی گوشی آیفون خواهد شد. یکی دیگر از مزایای Live Photos امکان انتخاب عکس جدید است. در صورتی که یک تصویر ثابت در اندازه کامل قابل قبول نیست، اما یک تصویر زنده هم ثبت کرده اید، کافی است به Camera Roll وارد شوید. در ادامه باید روی ویرایش (Edit) ضربه زده و سپس روی کلید Live Photos ضربه بزنید. در کلیپ موردنظر پیمایش کرده تا تصویر دیگری را پیدا کنید و سپس روی گزینه Make Key Photo ضربه بزنید. قابلیت تصویربرداری زنده (Live Photos) به تصاویر شما زمینه های بیشتری خواهد داد. برای استفاده از Live Photos باید تعدادی تصویر ثبت کرده و با آن ها فعالیت خود را انجام دهید. شما می توانید روی هر Live Photos در برنامه Photos، انگشت خود را به سمت بالا کشیده تا گزینه های ایجاد حلقه ها، پرش ها یا تصاویر تار مصنوعی با نوردهی بالا را ببینید. شما می توانید حلقه خود را به عنوان یک GIF با GIPHY صادر کنید. قابلیت تصویربرداری زنده را باید یکی از مهم ترین تنظیمات دوربین آیفون معرفی کرد.

فعال کردن خطوط عکاسی

بیشتر کسانی که عکاسی می کنند و از عکاسی سر رشته دارند، با قانون سه قسمتی آشنا هستند. این یکی از قوانینی است که هنگام عکاسی باید از آن پیروی کرد. به بیان ساده این قانون می گوید که سوژه عکس باید در یکی از ۴ تقاطع خطوط روی یک شبکه ۳ در ۳ قرار بگیرد. اگر شما هم می خواهید یک عکس حرفه ای بگیرید و نیاز به فعال کردن خطوط راهنما دارید، کافیست به Settings رفته و Camera را تب کرده و Grid رفته و ضامن آن را به حالت on روشن کنید.

خطوط عکاسی

در نهایت…

برای عکس برداری با دوربین آیفون فرقی نمی کند که در خانه باشید یا استودیو، فقط کافیست که دوربین آیفون تان را به خوبی تنظیم کنید. همچنین شما می توانید از سه پایه برای اینکه لرزش دوربین را به حداقل برسانید، استفاده کنید.
اگر سوالی در رابطه با تنظیمات دوربین آیفون داشتید در قسمت کامنت ها بپرسید چون در سریع ترین زمان ممکن متخصصان ما به سوال شما پاسخ می دهند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (142 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW