آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت PicsArt

  شنبه، 07 فروردین 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت PicsArt
اپلیکیشن ویرایش عکس پیکس آرت، بهترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن در زمینه ویرایش عکس با موبایل است و بهترین ویژگی این اپلیکیشن، رایگان بودن آن است با آموزش کار با این اپلیکیشن جذاب همراه ما باشید.

آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت

برای شروع کار با پیکس آرت، برنامه را باز کنید. اولین صفحه ای که مشاهده می کنید، صفحه ثبت نام یا ورود به حساب کاربری است. در این قسمت، شما می توانید با ایمیل خود اکانت بسازید، و یا با اکانت گوگل یا فیس بوک خود وارد اپلیکیشن شوید.

اگر امکان ساخت اکانت را ندارید، می توانید با زدن گزینه «skip» در بالای صفحه، بدون ساخت اکانت وارد برنامه شوید. اما توجه داشته باشید که برای در دسترس قرار گرفتن امکانات پریمیوم برنامه، نیاز است که حتما وارد حساب کاربری خود در برنامه شوید. بعد از وارد شدن به اپلیکیشن، روی گزینه «+» کلیک کنید و یکی از گزینه های ویرایش (Edit)، کلاژ (Collage)، نقاشی (Draw)، یا دوربین (Camera) را انتخاب کنید. هرکدام از این گزینهها کاربرد مختص به خودشان را دارند که من هرکدام را به اختصار برایتان توضیح می دهم:

  • Edit: قابلیت ویرایش عکس ها (اضافه کردن قاب، حاشیه، متن، استیکر، چرخش، تنظیم رنگ، استفاده از افکت ها و فیلترها، ترکیب عکس ها و مواردی از این دست)
  • Collage: قابلیت کلاژ کردن عکس ها (حداکثر 10 عکس)
  • Draw: قابلیت کشیدن نقاشی بر روی عکس
  • Camera: قابلیت عکاسی با افکت های مختلف
تصویر
اموزش ادیت باحال با پیکس ارت
در اینجا، ما آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت و نحوه ویرایش عکس ها را با استفاده از بخش ویرایش یاد می دهیم، که در آن شما می توانید بهترین ابزارهای ویرایش عکس از جمله پوشش تصاویر (overlaying images) و تغییر پس زمینه عکس (changing backgrounds) و موارد دیگر را پیدا کنید.

با برنامه «PicsArt Photo Studio»، شما می توانید با حداکثر 10 عکس، «collage» بسازید، در قسمت «Draw» عکس های خود را ویرایش کرده و یا مستقیما از قسمت «Camera» عکس گرفته و از فیلتر ها و استیکر ها استفاده کنید.

در این قسمت از آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت ، به آموزش موارد زیر می پردازیم.

  • ایجاد پراکندگی (Dispersion)
  • استفاده از افکت ها و فیلترها
  • اضافه کردن استیکر
  • خط کشیدن
  • تغییر پس زمینه عکس با بریدن شکل موردنظر
  • اضافه کردن عکس ها به منظور پوشش دادن عکس پس زمینه
  • ساخت ماسک (Masks)
  • تغییر رنگ با ابزار منحنی (Color With Curves Tool)

ایجاد پراکندگی (Dispersion)

اپلیکیشن پیکس آرت میلیون ها ابزار ویرایش معرکه دارد. در این بخش از آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت ، ما از ابزار پراکندگی، که مثلث های پراکنده در تصویر ایجاد می کند، استفاده می کنیم.

تصویر
اموزش ادیت باحال با پیکس ارت
به قسمت «Tools» و سپس به «Dispersion» بروید و سایز «brush» خود را انتخاب کنید.
تصویر
اموزش ادیت باحال با پیکس ارت
چندین خط در اطراف شکل موردنظر خود بکشید و گزینه «→» را انتخاب کنید.
تصویر
اموزش ادیت باحال با پیکس ارت
برای اینکه مثلث ها گسترده تر و بزرگتر به نظر بیایند، نقطه «Stretch» را به سمت راست بکشید. سپس روی گزینه «Apply» کلیک کرده، تا تغییراتی که انجام دادید، ذخیره شود. «Dispersion tools» ابزاری جالب و آسان برای ویرایش عکس است که می تواند درعرض چند ثانیه به تصویر شما جلوه هنری بدهد.

استفاده از افکت ها و فیلترها

افکت ها همانند فیلترها، ویرایش های معرکه ای برای استفاده کردن هستند. «PicsArt Photo Studio» شامل مجموعه زیادی از این افکت ها است.

تصویر
اموزش ادیت باحال با پیکس ارت
طیف این فیلترها از جلوه های رنگی ظریف (subtle) تا جلوه های اچ دی آر (HDR) و فیلترهای اشباع شده (saturated filters) که عکس را بصورت نقاشی نشان می دهد، متفاوت است.
تصویر
تغییر پس زمینه عکس در پیکس ارت
برای امتحان کردن افکت های مختلف، آنها را انتخاب کنید.
تصویر
تغییر پس زمینه عکس در پیکس ارت
یکی از پراستفاده ترین افکت ها، فیلتر «Colorize» است که می تواند رنگ تصویر را به رنگ موردعلاقه شما تبدیل کند.
تصویر
تغییر پس زمینه عکس در پیکس ارت
برای پاک کردن این افکت از قسمت های اضافی، از ابزار «eraser» استفاده کرده و قسمت های موردنظر را پاک کنید تا تنها پس زمینه عکس به رنگ دلخواه باقی بماند. فیلتر «Colorize» یک روش آسان برای رنگی کردن قسمت پس زمینه است درحالی که رنگ های اصلی شی یا شخص ثابت می ماند.

اضافه کردن استیکر

استیکرها عکس هایی هستند که روی عکس های دیگر قرار می گیرند. برنامه پیکس آرت شامل میلیون ها استیکر از جمله افکت های جالب مانند «spirals»، «smoke effects»، «color splashes» و اموجی ها، بال ها (wings) و قلب ها (hearts) است.

تصویر
تغییر پس زمینه عکس در پیکس ارت
برای ایجاد مارپیچ در اطراف شخص، یک استیکر مارپیچ را انتخاب کنید و آن را به عکس اضافه کنید. استیکر مارپیچ را روی شی موردنظر قرار داده و سایز آن را بزرگ کنید تا در اندازه ای مناسب قرار بگیرد. پاک کن را انتخاب کرده و قسمت های اضافی را حذف کنید تا واقعی به نظر برسد.
تصویر
تغییر پس زمینه عکس در پیکس ارت
همچنین می توانید تیرگی و یا رنگ آن را تغییر دهید تا بهتر در تصویر جای بگیرد.
تصویر
تغییر پس زمینه عکس در پیکس ارت
یکی دیگر از کاربردهای استیکرهای پیکس آرت، اضافه کردن بال یا اموجی به عکس است. برای اضافه کردن بال، استیکر را انتخاب کرده و آن را اطراف شخص قرار دهید. از «eraser tool» برای پاک کردن قسمت های اضافی دور لباس و بدن استفاده کنید. پیکس آرت شامل میلیون ها استیکر سرگرم کننده است که می توانید برای جالب کردن عکس خود از آن ها استفاده کنید.

خط کشیدن

ابزار «draw» این امکان را برای شما فراهم می کند تا آزادانه روی عکس خود نقاشی بکشید. ابزار «draw» در شکل ها، سایزها، تیرگی و شدت های مختلفی وجود دارد. شما حتی می توانید رنگ قلم را به سلیقه خود تغییر دهید. یکی از مشهورترین کاربردهای این ابزار، کشیدن خط به دور شخص داخل عکس است.

تصویر
ترفند های پیکس ارت
برای این کار، روی گزینه «Draw tool» و سپس «brush image»، کلیک کرده و اولین قلم مو (brush) در گزینه ها را انتخاب کنید.
تصویر
ترفند های پیکس ارت
سایز قلم مو را به 22 تغییر داده و «Opacity» و «Hardness» را روی 100 تنظیم کنید.
تصویر
ترفند های پیکس ارت
می توانید رنگ قلم را به دلخواه خود تغییر دهید. سپس دور شخص خط های کوچک بکشید. خط کشیدن دور فرد در پیکس آرت ویرایش ساده ای است که باعث برجسته به نظر رسیدن فرد می شود.

تغییر پس زمینه عکس با بریدن شکل موردنظر

بسیاری از کاربران پیکس آرت می خواهند بدانند چطور می توانند با استفاده از این برنامه، پس زمینه عکس خود را تغییر دهند. با استفاده از «Cutout function»، شما می توانید تصویر مردم را از داخل عکس بریده و در عکس یا پس زمینه دیگر قرار دهید.

تصویر
ترفند های پیکس ارت
برای این کار، یک عکس را انتخاب کرده و گزینه «Cutout» را انتخاب و بر روی آیکون فرد در پایین صفحه کلیک کنید.
تصویر
ترفند های پیکس ارت
اپلیکیشن به طور اتوماتیک فرد را تشخیص داده و آن را با رنگ قرمز مشخص می کند. اگر برنامه قسمتی را جا انداخته بود و یا اضافی انتخاب کرده بود، با استفاده از «brush» و «eraser» آن قسمت ها را اضافه و یا کم کنید. گزینه «Save» را انتخاب کرده تا عکس فرد بریده شده به عنوان یک استیکر جدید ذخیره شود.
تصویر
ترفند های پیکس ارت
سپس خارج شوید و عکس جدیدی که می خواهید از آن به عنوان پس زمینه جدید استفاده شود را باز کنید. به سراغ استیکر ها بروید و عکس بریده شده فرد باید در قسمت «My Stickers» ذخیره شده باشد.

تصویر

عکس بریده شده را انتخاب کرده و آن را به پس زمینه جدید اضافه کنید. در آنجا می توانید تصاویر را مخلوط کرده، روشنی و تیرگی و موارد دیگر را تنظیم کنید.
تصویر
آموزش ادیت با برنامه پیکس آرت
هنگامی که ظاهر تصویر شما خوب شد، برای ذخیره تغییرات روی «save» کلیک کنید.

اضافه کردن عکس ها به منظور پوشش دادن عکس پس زمینه

گزینه «اضافه کردن عکس» در پیکس آرت یکی از بهترین ترفندهای ویرایش برای قرار دادن یک عکس روی عکس دیگر است. در آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت ، ما به شما نشان می دهیم چطور یک عکس تتو روی بدن شخص قرار دهیم.

تصویر
آموزش ادیت با برنامه پیکس آرت
یک عکس را باز کنید و سپس گزینه «Add Photo» را انتخاب کرده و عکس دوم را به عکس اول اضافه کنید.
تصویر
آموزش ادیت با برنامه پیکس آرت
سایز عکس دوم را تغییر داده تا به درستی روی عکس اول تنظیم شود.
تصویر
آموزش ادیت با برنامه پیکس آرت
سپس گزینه «Blend» و بعد از آن، «Multiply» را انتخاب کرده تا عکس دوم کمی محو شود.
تصویر
آموزش ادیت با برنامه پیکس آرت
«Contrast» و «Brightness» را تنظیم کنید تا عکس طبیعی به نظر بیاید.

ساخت ماسک (Masks)

ابزار «Mask» شامل «textures» می شود و به تصویر جلوه هایی از قبیل نشت نور «light leaks»، بوکه «bokeh»، بافت «texture» و موارد دیگر می بخشد. ابزار «Mask» مانند ابزار افکت عمل کرده و به تصویر جلوه های خاص می بخشد.

تصویر
اموزش ادیت باحال با پیکس ارت
تنها تفاوت ابزار «Mask» با فیلتر این است که «Mask» همیشه کل تصویر را نمی پوشاند و معمولا یک افکت یا پس زمینه «texture» به قسمتی از عکس می دهد.
تصویر
آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت
برخی از این «Mask» ها مانند نشت نور و بوکه، به تصویر جلوه قشنگی می دهند.

تغییر رنگ با ابزار منحنی (Color With Curves Tool)

اپلیکیشن ادیت عکس پیکس آرت برای دستکاری رنگ شگفت انگیز است. ابزار منحنی(Curves Tool) به طور گسترده ای برای ایجاد یک لایه قرمز و آبی در عکس ها استفاده می شود.

تصویر
آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت
برای ساخت این جلوه، عکس را باز کنید. سپس «Tools» و بعد از آن «Curves» را انتخاب کنید. رنگ قرمز را انتخاب کنید و نقطه سمت راست را تا آخر به سمت بالا بکشید تا تصویر آبی رنگ شود. گزینه «Apply» را انتخاب کرده و عکس را ذخیره کنید.
تصویر
آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت
حالا دوباره عکس اصلی را باز کنید و به قسمت ابزار منحنی بروید. این بار رنگ سبز را انتخاب کرده و دایره بالا سمت راست را به سمت پایین بکشید. بعد از آن رنگ آبی را انتخاب کرده و مراحل را تکرار کنید. حالا تصویر شما باید قرمز روشن باشد.
تصویر
آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت
روی «Apply» کلیک کنید و به «Add Photo» بروید و تصویر آبی روی تصویر قرمز اضافه کنید.
تصویر
آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت
تصویر آبی رنگ را بزرگ کرده تا زمانی که تصویر قرمز رنگ را کاملا پوشش دهد. روی «Blend» و سپس روی «Lighten» کلیک کنید تا یک لایه شفاف قرمز و آبی در تصویر ایجاد شود. تصویر را جابه جا کرده تا یک ظاهر خوب و طبیعی پیدا کند.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (458 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (106 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (33 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (27 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شباهت بی حد و اندازه هادی چوپان به مادرش/ چهره دلنشین پدر قهرمان بدنسازی جهان+عکس رونمایی از کارت عروسی دختر آیت‌الله طالقانی در سال 47 +عکس قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود نگاهی به تخت خواب نوزادی شیک دختر زیبای مهران غفوریان/ چه فرشته کوچولوی ناز و دلبری+عکس پسر واقعی سارا والیانی بازیگر نقش آسیه در گیلدخت / یک پسر زیبا و دوست داشتنی تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس سابمیت مقاله چیست؟ چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان قهر کردن «شهربانو منصوریان» در مراسم تجلیل از مدال‌آوران+فیلم تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد مراحل اکسپت مقاله تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد هزینه چاپ یک کتاب خلاقیت منحصربفرد آرایشگر خوش ذوق در تبدیل موی مشتری به سبد میوه حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای شینیون در سطح خاورمیانه😂 سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند ماشین سواری خنده دار شهاب حسینی با رنوی طوسی داغون در اوج شهرت/ تو خیابون فرشته تهران خاموش شد!+ویدیو نگاهی به خونه زندگی لوکس و تجملاتی بهنوش بختیاری با رونمایی از میز مفصل غذا و میوه برای مهمانان+عکس/ سلیقه‌ش حرف نداره👌 تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب صحبت های خنده دار رشید اصفهانی: من معلم بودم هر سال هم 100 درصد قبولی میدادم الان که بچه ها رو میبینم یا معتادن یا تو زندان😅 +فیلم مراحل چاپ کتاب نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب اوج خلاقیت خنده دار یک دانش آموز ایرانی خوش ذوق برای نمره گرفتن از خانم معلم/ چقدرم دست و دلباز+عکس قیمت استخراج مقاله از پایان نامه اسکورت سفت و سخت محمود احمدی نژاد در سفر جدیدش به این کشور+ویدیو/ رژه خودروها برای محافظت از رئیس جمهور سابق رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه لیلا حاتمی +عکس / عاشقانه های لیلا و علی مصفا ارزش صد بار دیدن رو داره👌 صحبت‌هایی دختر غرفه داری که با پوشش نامتعارفش با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد+ویدیو/ نه حضرت آقا و نه محافظان هیچکدوم به من درباره حجابم تذکر ندادند خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل نارگیل/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از خوانندگی پسر کویرنورد با آهنگ چاووشی/ تنهای بی سنگ صبور! +فیلم چهره دلنشین و معصومانه پسر و دختر زیبا و اصیل پیمان معادی، آرمان سریال افعی تهران+عکس محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه همسر واقعی و باکلاس پیمان معادی، آرمان سریال افعی تهران/ چقدرم خانومش شبیه خودشه+عکس لباس های سِت جورجینا همسر رونالدو با آقای فوتبالیست/ چه خوش ذوق و عاشقانه +عکس چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟ مراحل سابمیت مقاله رونمایی از ماشین نوستالژی پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ/ فروشی هم نیست!! +عکس پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC رونمایی ستاره سادات قطبی از نقاشی احساسی و زیبای یک دختر تهرانی برای پدر جوان فوت شده‌اش در بهشت زهرا/ با چسب چسبونده روی قبر+عکس
تیتر امروز   
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد
سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند
مرد 62 ساله آلمانی که 217 بار واکسن کرونا زده !!!
ماجرای خنده دار قضای حاجت ناصرالدین شاه در سفر به فرانسه!
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش
جزئیاتی از پرونده مرگ بلاگر معروف مشهدی
واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به برخی مدیران شهرداری تهران
جاساز مواد در معده برای فروش در زندان
«آنجلینا جولی» موی خود را برای این دختر دانشجوی آمریکایی قیچی نمی‌کند؟+تصاویر
اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران+عکس و فیلم
کشف حجاب، سرو مشروبات الکلی و فروش ژامبون‌ با گوشت حرام در رستوران‌های بالای شهر / طرح نور در این رستوران‌ها هم اجرا شود