دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

آموزش نحوه صحیح سشوار کشیدن مو 

دوشنبه، 17 مرداد 1401
برخی از افراد دارای مو فر و یا حتی صاف برای حالت دادن به موهای خود، براشینگ کردن یا همان سشوار کشیدن را انتخاب می‌کنند. زیرا این کار باعث می‌شود موهایی خوش حالت‌تر و زیباتر داشته باشید. در این مطلب قصد داریم با اموزش روش صحیح سشوار کشیدن مو در کنار شما باشیم.

پیش از آنکه به صورت دقیق و مرحله به مرحله به شما آموزش داده شود که در هنگام سشوار کشیدن موهایتان باید چه کنید، بهتر است برخی با برخی اصول اولیه براشینگ آشنا باشید. این موارد اصولی هستند که در صورت عدم رعایت آن ها حتی اگر به درستی مراحل سشوار کشیدن را انجام دهید به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید.

قبل از سشوار موهای خود را بشویید.

قبل از استفاده از سشوار یا حتی اتو کشیدن مو، باید دقت شود که مو ها از هرگونه آلودگی خارجی پاک شوند. برخورد حرارت سشوار با آلودگی های موجود بر روی مو (چربی های مضر و مواد شیمیایی) میتواند باعث تثبیت مواد مضر و آسیب های جدی به مو شود. البته زیاده روی در شستن میتواند خود باعث آسیب به مو شود و مو را از مواد مغزی پاک کند. به طور معمول دو مرتبه شست و شو در هفته توصیه شده است.

قبل سشوار کشیدن موهای خود را با حوله خشک کنید.

ابتدا قبل از سشوار سعی کنید اکثر رطوبت موهای خود را با حوله بگیرید. هرچه بیشتر از حوله استفاده کنید، فشار ناشی از حرارت سشوار در مرحله بعد کمتر به مو آسیب میرساند. سعی کنید همواره از یک حوله میکروفیبر استفاده کنید. نرم بودن حوله های میکروفیبر (الیاف میکرو) برای مو های شما مناسب تر است.

انتخاب برس مناسب

اولین و مهم ترین نکته ای که برای حالت دهی به موهایتان باید در نظر داشته باشید انتخاب یک برس متناسب با اندازه، حجم و جنس موهایتان است. زیرا هر اندازه که نحوه حرکت دادن برس بر موهای شما تاثیر دارد، به همان اندازه مناسب بودن برس نیز باعث شکل گیری بهتر آن ها خواهد شد.

برای مثال اگر دارای موهایی فر و بلند هستید، بهتر است از یک برس گرد و بزرگ با دندانه های محکم استفاده کنید. یا در صورتی که تارهای موی شما نازک و لخت است و اندازه آن ها نیز بلند نیست، برس های کم قطرتر با دندانه هایی نرم را مورد استفاده قرار دهید.

تنظیم درجه سشوار

تنظیم کردن درجه حرارت سشوار کاملا باید متناسب با نوع موها و حالتی که قصد دارید به آن ها بدهید انجام شود. برای مثال اگر موهای شما لخت و نرم است باید از درجه حرارت کم بر روی آن استفاده کنید. زیرا نوع موها با باد ملایم سشوار نیز حالت گرفته و برق می زنند.

اما اگر موهایی مجعد و وز دارید یا قصد کرده اید حالت خاصی را به موهای خود بدهید، می توانید برای فرم دهی زیبا به تارهای موی خود و براق شدن موها پس از سشوار کشیدن درجه حرارت را بالاتر ببرید. اما به خاطر داشته باشید که استفاده مداوم از درجه حرارت بالای سشوار بر روی موها، در دراز مدت تنها باعث خشکی و آسیب به آن ها می شود.

حرکت دادن سشوار

یکی دیگر از مواردی که علاوه بر حالت دهی به موهای شما بر سلامت آن ها نیز تاثیر دارد، نحوه حرکت دادن سشوار رو روی موها می باشد. برای این کار لازم است هنگام سشوار کشیدن موهای نم دار خود برخی نکات را رعایت کنید.

نکاتی که هنگام استفاده سشوار در روش صحیح سشوار کشیدن مو باید رعایت کنید به شرح زیر می باشند:

  • برای جلوگیری از آسیب های باد مستقیم بر روی موهایتان، بهتر است سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار را بر روی لوله اصلی آن نصب کنید.
  • باد مستقیم سشوار را بر روی موهایتان نگه ندارید و هنگام استفاده از سشوار آن را به صورت مداوم بر روی موها تکان دهید. چرا که باد مستقیم تنها باعث آسیب زدن به تارهای مو شما خواهد شد.
  • جهت جلوگیری از سوختن موهایتان و آسیب دیدن آن ها، پس از سشوار کشیدن هر بخش از موهایتان در حد چند ثانیه صبر کنید تا کمی تارهای موهایتان خنک شود و سپس کار خود را ادامه دهید.

تنظیم رطوبت موها هنگام استفاده از سشوار

موها برای کشیدن سشوار باید مرطوب و یا نیمه خشک باشد. اگر سشوار را بر روی موهای کاملا خیس بکشید باعث سوزاندن و وز شدن آن می شود و اگر که هیچ رطوبتی نیز در موهایتان نباشد، حالت پذیری آن ها سخت خواهد شد. بنابراین برخورداری از میزان مناسبی از رطوبت برای موها الزامی است.

استفاده از محصولات مراقبتی برای موها

بهتر است پیش از شروع به براشینگ کردن از برخی محصولات مراقبتی مانند سرم مو، کرم مو، آنتی فریز و… بر روی موهایتان استفاده کنید. البته به هنگام تهیه این محصولات همواره باید جنس و نیاز موهای خود را در نظر داشته باشید. برای مثال اگر موهای فر دارید در زمان خرید کرم مو باید نوع مناسب با موهای مجعد و فر را انتخاب کنید.

  • برای رطوبت رسانی و کدری مو از روغن آرگان
  • برای مو خوره و شکنندگی مو از روغن نارگیل
  • برای خشکی و شوره های سر روغن رزماری
  • برای تقویت شکنندگی ساقه مو از روغن بادام
  • برای رفع ریزش مو از روغن زیتون
  • برای ضخیم تر شدن ساقه مو از روغن آووکادو

نحوه ی تقسیم بندی مو برای سشوار کردن

نحوه تقسیم کردن موها برای سشوار کشیدن بسیار اهمیت دارد. چرا که این کار علاوه بر آسان تر کردن عمل سشوار کشیدن برای شما، در حالت پذیری موها نیز تاثیر بسیاری دارد. بنابراین:

  1. موهای خود را به ۶ دسته ی چتری، پهلوی راست، پهلوی چپ، مرکز سر، پس سر و پشت سر تقسیم کنید. البته بهتر است بدانید هرچه موهایتان پرحجم تر و بیشتر باشد به تعداد تقسیم بندی ها نیز افزوده می شود.
  2. تقسیم بندی چتری را از شکستگی ابرو راست تا شکستگی ابرو چپ ادامه دهید و سپس این دسته را به عنوان چتری جدا کنید.
  3. برای تقسیم بندی پهلوی راست و چپ، موهای سمت لاله گوش راستتان را تا مرکز سر جدا کنید و با یک کلیپس یا گل سر آن ها را ببندید. همین کار را برای سمت چپ خود نیز تکرار کنید.
  4. موهای باقی مانده را از بالا به دسته های مرکز سر، پس سر و پشت سر تقسیم کنید.

آموزش روش صحیح سشوار کشیدن

تا به اینجای مطلب متوجه شدید که چه نکاتی را برای سشوار کشیدن باید رعایت کنید. اما در این قسمت که به عنوان مرحله اصلی آموزش دادن نحوه صحیح براشینگ برای شما عزیزان در نظر گرفته شده متوجه می شوید که در هنگام سشوار کشیدن چه باید بکنید.

مراحلی که برای یک براشینگ صحیح باید رعایت کنید به شرح زیر می باشند:

  1. پس از حمام آب موهای خود را به وسیله یک حوله نرم و تمیز بگیرید.
  2. با یک شانه دندانه درشت موهایتان را شانه کنید تا گره نداشته باشد.
  3. اجازه دهید تا موهایتان به صورت طبیعی کمی خشک شود و هنگامی که از رطوبت آن ها کاسته شد براشینگ را شروع کنید.
  4. محصولات مراقبتی روتین خود را برای محافظت از تارهای مو در برابر سشوار استفاده کنید.
  5. یک برس گرد مناسب برداشته و زیر بخشی از موهایتان قرار دهید. با یک دستتان برس را پایین بیاورید و با دست دیگر بخشی از موهایتان که درگیر برس است را سشوار بکشید.
  6. به برس کشیدن آن بخش از موها ادامه دهید تا خشک و حالت دار شود.
  7. این کار را برای بخشهای دیگر مو که تقسیم کرده اید نیز ادامه دهید.
  8. در آخر برای اینکه مدل مویتان فیکس شود، کمی تافت یا انواع اسپری های finishing spray روی موهایتان اسپری کنید.

حجم دهی موها با سشوار

اگر دوست دارید موهایتان حجم پیدا کنند، باید در خلاف جهت رویش ریشه موهایتان سشوار کنید. برای این کار یک بخش کوچک از موهایتان را انتخاب کنید، آن بخش را دور برس سشوار بپیچید و برخلاف جهت ریشه موهایتان بکشید و هم زمان سشوار را هم روی آن بگیرید.

برق زدن موها پس از سشوار کشیدن

وقتی به سالن های آرایش می روید، پس از سشوار کشیدن موها برق خاصی پیدا می کنند. رمز آن استفاده مکرر از سشوار روی موها است.
اگر می خواهید پس از سشوار کشیدن موهایتان برق بیفتد، باید از باد گرم سشوار استفاده کنید. هر چه شما بیشتر از باد سشوار و برس روی یک بخش از موهایتان بیشتر استفاده کنید، موهایتان بیشتر برق می افتند ولی در این صورت امکان صدمه به موهایتان در اثر باد داغ سشوار نیز افزایش می یابد.

هر روز سشوار نکشید.

شاید عادت دارید هر روز موهایتان را سشوار بکشید ولی این کار حسابی برای سلامت موهایتان خطرناک است. بنابراین تلاش کنید هر روز موهایتان را سشوار نکشید. وقتی موهایتان را از حرارت مستقیم برای چند روز دور نگه می دارید، احتمال سوختن و آسیب دیدن موهایتان را کاهش می دهید. خشک شدن بیش از حد موهایتان و شکستن ساقه موها نشانه آسیب دیدن موهای شماست.

سشوار کشیدن بعد از رنگ کردن مو ممنوع

یکی از خطاهای رایج خانم ها سشوارکشیدن مو بعد از رنگ مو، مش و دکلره است. گرچه به نظر می رسد سشوارکشیدن باعث زیباتر و براق شدن مو می شود اما عوارض آن در درازمدت بیشتر است.

موی رنگ شده، شکننده تر و آسیب پذیرتر است و بهتر است جز در موارد خاص برای شکل دهی به آن از سشوار استفاده و اتوی مو استفاده نشود. این موها به تقویت بیشتری نیاز دارند و بهتر است هرازگاهی از ماسک های تغذیه کننده برای تقویت آنها استفاده کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی